[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nann__

Berichten: 2208
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Ede

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 23:59

Oh wat een leuke combi Lau! Ben benieuwd. Springen en dressuren of wat ga je doen?

paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 00:00

Beide! Is een combi. Je kan dan kiezen voor hoofd discipline dressuur of springen. Als je springen als hoofd hebt dan doe je dus een ander soort dressuur dan als je echt dressuur hebt. Hoe het elkaar aanvult dus. En springen bij hoofd dressuur is vooral cavaletti werk en lage sprongetjes.

Nann__

Berichten: 2208
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Ede

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 00:09

Klinkt heel goed! Leuk ook hun samenwerking. Ben benieuwd! Waar is het?

paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 00:28

Bij mij op stal :)

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 00:33

Als ik dat geweten had!
Leuk zeg, veel plezier :)

vibabuJarig

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 11:20

Dat klinkt wel echt heel leuk!

Ik heb gister 2 oefenrondjes gesprongen. Vos was echt super heet :') 1e rondje 100 en 2e rondje 110. Lastige is dat ze gewoon sprongen naar voren neemt en zo heet wordt dat je afstand niet meer klopt en bij haar ga ik dan terugrijden.
Id ook meegenomen. Die was voor het eerst van huis weg. Afgezien van heen en weer gebrul tussen vos en haar ging het best aardig. Ze is alleen nog wat onhandig met haar benen maar verder niet kijkerig in het parcours zelf. Ben benieuwd hoe die het doet over een paar maanden.

Pantykous

Berichten: 10485
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 11:55

Wat een leuke opzet Laura, klinkt idd leuk!

Ik heb van de week gekeken of Imke al gewend was aan het longeren, dat was ik vergeten te vragen. Kan zijn dat ze hyper intelligent is maar ik vermoed dat ze al gelongeerd is voor de keuring want dat ging perfect. Van 't weekend maar eens een dekje met dekensingeltje erop!

Toch wel voor je gevoel fijn gereden Vibabu?

vibabuJarig

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 12:18

Leuk pantykous! Ben ook wel benieuwd hoe ze dan doet. Filmpjes mogen natuurlijk ook altijd :D

Op zich wel fijn gereden. Begin weer wat meer vertrouwen te krijgen dat ik eigenlijk altijd wel de afstand zie. Zelfs als ze zo loppt te stuiteren lukt het 9 van de 10 keer wel om een goede afstand te rijden en dat geeft vertrouwen. Id moet gewoon nog beel leren maar geeft wel een fijn gevoel!

paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 16:40

Fijn Eva! Ben benieuwd hoe ze het verder oppakt.
Klinkt goed vibabu! Fijn dat de jonge niet kijkerig is.

Gismo had echt een peper in zijn kont gisteren. Heb er echt aan moeten trekken om m op de rem te krijgen tussendoor in de les :')

Nann__

Berichten: 2208
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 12:15

Fijn Eva dat ze het zo goed oppakt! :D Ben je helemaal gelukkig met haar?

Laura, hoe was je clinic?

Vibabu, heb je voor je gevoel wel fijn kunnen rijden? Is wel lastig als ze zo heet worden.. En fijn dat je jonkie het zo goed doet!

Wij zijn gisteren naar de osteopaat geweest maar er zit nog wel wat werk in haar rug.. Ze moet echt leren ontspannen en durven los laten. Nu heeft hij dus eerst haar rug ingespoten (hij heeft gezegd hoe het heette maar ik weet het niet meer.. := ) daardoor ontspant die spier en moeten we nu veel longeren en heel bewust rijden naar ontspanning en spieren kweken. Dan over 4/6 weken terug om te behandelen. Gelukkig stond hij er verder wel positief in en denk echt dat ik over een half jaar een heel ander paard hebt!

paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 14:06

Fijn dat het op te lossen is Nann! Clinic heb ik morgen pas haha.

Nann__

Berichten: 2208
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 15:28

Oh haha ik dacht gisteren.. :') Succes morgen dan!

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 17:30

Laura, is die clinic ook wat naar aanleiding van het artikel dat springen en dressuur meer samen moet worden?

Wel lastig vibabu zo’n stuiterkip!!

Fijn dat ze het longeren al zo op pakt Pantykous!!

Lastig Nann als ze niet willen ontspannen.

Vandaag de stoute schoenen aangetrokken (gekregen). 2 concoursen b gestart en vandaag flexibel. Zat echt wel een groot verschil tussen b en l, maar 2x foutloos. Gelukkig mensen gevonden die wel wilden filmen. Kan ik het mooi even terugkijken.
Laatst bijgewerkt door Lithya op 18-11-17 17:35, in het totaal 1 keer bewerkt

vibabuJarig

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 18:32

En met ons delen Lithya? :D

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 19:51

In Sonnega gereden Lithya?
Ik was 3 dagen op cursus dus kon helaas niet heen :n
Nu wel heel goed in het debriefen van de debriefing :+ En drie dagen simulaties gespeeld, want anders konden we niet oefenen met debriefen.

Fijn Eva!

Van deze aanpak ga je vast profijt hebben Nann!

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 20:02

Klopt Gomir.

Spoiler:
ik ben niet zo van het filmpjes plaatsen. Heb het nog niet eens op fb staan :o

paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 21:15

Fijn Lithya!

Nee niet naar aanleiding van dat artikel. Meer omdat die twee een leuke dynamiek hebben samen en zo de disciplines ook elkaar kunnen complimenteren.

Cheminee
Berichten: 1476
Geregistreerd: 22-02-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 09:54

Helaas staat mijn paard weer op 3 benen.. en ook nog eens 2 olifanten achterbenen

De springmeester vermoedde een virus aan de hand van mijn verhaal.. hoop het toch niet want dan gaat zijn conditie toch flink en snel achteruit :?

Wacht vandaag nog even af en hoop dat de icevibes hun werk doen :roll:

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 10:46

Virusje hoeven ze niet meteen doodziek van te worden hoor, soms is het even paar dagen sukkelen en is het dan gewoon weer klaar. Zeker als het zich vooral uit met dikke benen.
Zou wel onrustig worden van het op drie benen staan trouwens, dat is meestal toch echt wel een teken van pijn :=

Cioccolato

Berichten: 6608
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 11:15

Als het enkel een paar dagen wat dikke benen zijn vind ik het ook niet zo erg.

Maar op 3 benen staan lijkt me idd, zoals hierboven, wat minder fijn

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 11:32

Met springmeester bedoel je gewoon je instructeur neem ik aan :?

Als het een virus is staat hij lijkt me niet op 3 benen... Hoop dat het meevalt...

vibabuJarig

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 14:31

Je zou hem ook in de stalbandages kunnen zetten. Dat kan je langer laten zitten dan die icevibes. Heb je hem al getemperatuurd?

Vandaag 2x b gestart met vosje. 1e parcours 1 stop (ze had het te druk met stom doen) 2e parcours kwam ze groot op 2 en liep daarna zo veel naar links dat ik een volte gedraait heb. Na hindernis 7 ontspande ze ineens en werd het rondje afgemaakt zoals ik het hele parcours zou willen rijden :D

Cioccolato

Berichten: 6608
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 15:10

Dus toch weer wat geleerd?! Dat is fijn!

Wij zijn gister in Dalerveen geweest voor de indoor derby. Duurde heel lang voordat ik allr hindernissen vond en daarna ook nog de route onthouden van 23 hindernissen. :Y)
Uiteindelijk als enige binnen de optimale tijd gereden en foutloos dus de klasse L gewonnen :))
Erg leuk parcour, heb er een filmpje van op Facebook maar misschien zet ik m nog op youtube

Cheminee
Berichten: 1476
Geregistreerd: 22-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 19:32

gomir schreef:
Virusje hoeven ze niet meteen doodziek van te worden hoor, soms is het even paar dagen sukkelen en is het dan gewoon weer klaar. Zeker als het zich vooral uit met dikke benen.
Zou wel onrustig worden van het op drie benen staan trouwens, dat is meestal toch echt wel een teken van pijn :=


Was ik ook heel onrustig over maar vanmiddag stond hij weer keurig op 4 benen en de helft slanker! Vieeeuw.. geen oog dicht gedaan vannacht :')

vibabuJarig

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 22:22

Als het echt zo spannend was had ik een veearts gisteravond nog gebeld. Ik slaap liever gewoon rustig :) maar goed dat is pp verschillend.

Wat goed cio! Ik ben benieuwd naar filmpjes. Had al wel wat filmpjes voorbij zien komen en wat prijswinnaars (en vallen :') ) maar de nr 1 zien is altijd leuk!

Het was weer een leerzaam rondje. Kan er even een weekje over nadenken en volgende week weer op pad :) springmonster. Ze vindt het zo leuk en is zo fanatiek. En voor de duvel niet bang :') en wil ook het liefst niks aanraken. Eigenlijk heel veel goede eigenschappen. Het enige nadeel is haar ego. Die groter is dan haarzelf :')