[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 22:54

paljaslaura schreef:
Hahaha ik voel mij dan altijd zo'n l*llig poppetje op zijn rug als ie weer eens vol gas ineens uit elkaar dondert :')

Dit is zo herkenbaar :')

Cioccolato

Berichten: 6618
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 23:18

Haha we zijn allemaal poppetjes op onze 600+ kilo's!

Jullie gaan allemaal lekker!
Hier veel eventing gereden afgelopen tijd. Gaat heel lekker.
Zaterdag weer eens een parcourtje springen in t L.
De 3 jarige is net drachtig gescand gister.
Veulen doet het goed.
Drachtige merrie groeit goed door. Zit ergens in de 270 dagen. Hou het even wat minder bij.

Zo. Update _O-

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 10:39

Filmpje van 2e rondje... Dat meeliften valt op zich bij mij wel mee. Ik heb alleen standje heel groot of iets kleiner. Ze kan gewoon nog niet zo goed sluiten :) en dan krijg je van die sprongen als hindernis 2 en 5a.

https://youtu.be/B2UXTRsvC0o

Marijkeeee
Berichten: 6296
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 11:47

Ze heeft wel een mooie slag in haar galop :) helemaal niet verkeerd zo voor de eerste keer B toch?

paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 12:56

Netjes hoor! Die twee gekke sprongen zijn ook nog een stukje handigheid wat ze mist, herken dat ook heel erg bij Gis. Die weet soms nog niet hoe hij zijn lichaam moet gebruiken als je een keer dicht komt.

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 15:35

Ik was erg tevreden. Zo anders rijden dan een paard wat alleen maar stuitert en een paard die alleen maar aan het loeren is om te stoppen. Die inmens grote galop maakt het wel lastig in de dubbel. Als ze normaal inkomt dan gaat B er meestal wel van af doordat ze te dicht er onder komt

Ze is inderdaad nog wat onhandig Laura. Maar dat vind ik helemaal niet erg! Gewoon doortrainen, leren ze het vanzelf. Ze is nog geen jaar onder het zadel dus ben best tevreden over hoe ze het nu doet en hoe ze het deed.

Van de week was ik naar het strand met mn zus. Er kwam een hond aangelopen en die kwam steeds dichterbij, begon te blaffen en links en rechts achter die achterbenen rond te lopen. Op een gegeven moment heeft ze een paar keer uitgehaald die waren mis. Op een gegeven moment was het 'blaf blaf' 'plof' en toen lag er hoopje haar in t zand. Geraakt... denk dat die hond wel 3 minuten knock out heeft gelegen.

liespr

Berichten: 282
Geregistreerd: 21-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 09:30

Aii, dat klinkt ook heel herkenbaar als ik zelf naar het strand ga. Sommige baasjes hebben hun hond ook niet in de gaten of ze luisteren gewoon niet. Zielig dat het zo ver moest komen, hopelijk mankeert ie niks. Ik snap jouw paard wel, het is ECHT irritant, net vliegen op een hoop stront hoe sommige honden bezig blijven.... _-:(

Cioccolato

Berichten: 6618
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 10:08

Wij hebben ook 3 honden thuis. Luisteren goed maar zodra er een nieuw paard komt moeten ze snuffelen wat we ook zeggen of roepen. Aan de achterbenen. Dus vaak halen de nieuwe paarden ook uit. Wie niet luisteren wil moet voelen.
Het is hond eigen ofzo. Iets met jacht instinct? Of spelen?

Alleen bij het veulen hebben we ze opgesloten. Die kan nog te slecht voor zichzelf opkomen. Maar nu is het veulen niet meer 'apart'

Snap niet dat mensen hun honden niet bij zich houden..

_Elke

Berichten: 1740
Geregistreerd: 03-01-14

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 10:41

Oooh mijn grootste irritatie als honden bezitter. Mijn hond luistert misschien iets te goed maar wat heb ik een hekel aan mensen die hun hond niet onder controle hebben.

Mila weet bijvoorbeeld dat ze nooit ergens de stoep af mag, maar dan kom ik een andere hond tegen die dan op haar af rent en Mila geen kant op kan. En baasjes maar roepen... hond steekt nog net geen middelvinger op.

Mila weet bijvoorbeeld ook als ik met paard in het bos of langs de weg loop dat ze schuin achter Coco in de berm moet lopen. Kwestie van opvoeden mijn idee..

En groot gelijk als ze een keer uithalen naar zo'n opdringerige hond.

Elitedeux

Berichten: 690
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 10:49

Laura, wat heb jij een nette zit!
vibabu, fijn paard, netjes gereden!

Onze hond is ook goed opgevoed, ook bij paarden etc. Irritant van die happende honden om je heen.

Gisteren heel fijn gereden op cc, B 8ste, L ook foutloos en net buiten de prijzen. Goede generale voor de Almelose Ruiterdagen! Hengstje pakt het springen ook enorm goed op, blijft af en toe wel echt hengst :Y)

Cioccolato

Berichten: 6618
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 11:07

Oh klinkt echt top elke!
Onze komen niet van het erf af, dus anderen hebben geen last van ze. Daarom iets laks met opvoeding denk ik.

Hier gister nog 3e prijs in 't L. Van een onwijs grote groep in Zwolle.

paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 13:17

Gefeliciteerd Carola en ED! En dankjewel ED :)
Kunnen mensen een voorbeeld aan nemen Elke.

Cioccolato

Berichten: 6618
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 13:31

Elitedeux schreef:
Laura, wat heb jij een nette zit!
vibabu, fijn paard, netjes gereden!

Onze hond is ook goed opgevoed, ook bij paarden etc. Irritant van die happende honden om je heen.

Gisteren heel fijn gereden op cc, B 8ste, L ook foutloos en net buiten de prijzen. Goede generale voor de Almelose Ruiterdagen! Hengstje pakt het springen ook enorm goed op, blijft af en toe wel echt hengst :Y)


Jij was niet in Zwolle? Ik onthoud niet uit welke regio mensen komen _O-
Gefeliciteerd!

_Elke

Berichten: 1740
Geregistreerd: 03-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 20:18

Moet zeggen dat ik het heerlijk vind dat ik met hond en paard het bos in kan. Kost wat tijd maar dan heb je ook wat hihi

Afbeelding
Netjes in de berm


Goed gedaan ED en Carola, gefeliciteerd!

Anne_GTI

Berichten: 18204
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 20:40

Lekker bezig allemaal.

Zo ging ik vroeger ook altijd met mijn herder op pad. Eigenlijk had ik die nooit aan de lijn. Als ik zei blijf, dan bleef ie net zo lang wachten tot ik zei vrij... Haha best banketstaaf want ik was het een keertje vergeten; toen heeft ie 2 uur gelegen. Fijne hond was dat. Bewaking en hulp in de huishouding ineen. Had die hond echt vanalles geleerd.

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 21:13

Onze honden komen ook niet van het erf, maar zijn nu ook zo doof dat dat niet erg verstandig is. Mijn paard is wel jaren heel bang voor andere honden geweest omdat tijdens zijn 1e outdoor 2 elkaar te lijf gingen vlak voor hem. Instructrice had meerdere honden, dus iedere les een andere hond mee.

Hoe ging het in Vinkega?

Klink goed Elite!!

Elitedeux

Berichten: 690
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 23:01

Nee Zwolle vind ik net te ver weg helaas, schijnt enorm mooi te zijn qua accommodatie. Ik kom uit Almelo, rijden meestal in een straal van 30 km rond Almelo. Waren gisteren in Haaksbergen, ook erg fijne accommodatie en alles super geregeld. :)

Anne_GTI

Berichten: 18204
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 23:20

Vinkega was mooi maar de pony pakte niet fijn aan in de cross. Op 1 en 2 al een stop, op 6 nog 1 en op 14 de 4e dus exit.

Ik was ook al sikkeneurig, had Broekland op de planning staan (40+) maar dat blijken ze dus gisteren er al door gejast hebben. Vraag me ernstig af waarom ze dan vooraf een planning maken voor de Sallandcup als ze zomaar gaan schuiven met data en dagen.

Cioccolato

Berichten: 6618
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 07:23

Al die wedstrijden zijn teveel dubbel. Zag het ook al op facrbook voorbij komen. 2 tegelijk oké in dezelfde regio.. Maar ze zouden meer met de planning bezig moeten gaan

Cheminee
Berichten: 1476
Geregistreerd: 22-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 07:31

Vinkega was zeker mooi! Ook een fijne cross om lekker wat ervaring op te doen!

Had nog een 6e plaats te pakken in de B! Had ik niet zo slordig gesprongen dan zat er zeker nog meer in. 8)7 Ik kon de focus bij mezelf niet zo goed vinden omdat het heel druk was bij het losrijden. Aandachtspuntje voor mezelf dus!

Marijkeeee
Berichten: 6296
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 10:53

Oeh dat honden verhaal. Denk dat we het allemaal wel een keer meemaken zo'n blaffende hond en dan de baas daarvan maar onschuldig kijken. Niets aan de hand toch. Vorige jaar had mijn merrie bijna 1 vermoord.. maar gelukkig is paard wel gehoorzaam en kon ik dat voorkomen.

Mooie resultaten ED, Carola en Cheminee. Balen Anne dat pony de cross niet goed oppakte.

Ik ben vrijdagavond op pad geweest met twee. de 5 jarige echt top! meteen M gestart en eerste parcours foutloos en barage 1 balk. Tweede parcours 1 balk, mijn stomme fout sorry paard. Ze heeft nu de punten dubbel en dwars binnen voor Ermelo :D trots op mijn tuttebel :D want voordat ik startte tijdens het rond stappen in het parcours lag ik er bijna af := madam zag wat en sprong als een bommetje omhoog en opzij. Publiek kon er erg om lachen :)) :+
Daarna de andere, de grote dame. Het werd al wat donker en ze voelde redelijk oké aan, maar wel een beetje teruggetrokken zeg maar in haar zelf. Kon ik meteen merken halverwege het parcours in de drie sprong trok ze niet door. Jammer maar helaas kreeg haar niet goed aan de praat, volgende keer toch maar weer eerst een rondje L. Baalde wel omdat het de laatste keer elke keer zo goed ging, daarom dacht ik kan nu wel meteen M. Maar toch te snel gedacht.

Cioccolato

Berichten: 6618
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 13:08

Super chrminee!

En klinkt super marijk van de jonge. Wel jammer van de ander.. Maar rondje L ervoor is dan wel makkelijk dat dat kan

gomir

Berichten: 25538
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 21:23

Irritant van die selectiewedstrijden Anne....

Cheminee ging goed! En vast meer bekenden gezien gister in Vinkega :))

Goed van Ivonne Marijke! Doe je vrijdag ook mee met de kringwedstrijd? Dan kom ik jureren :D

Elitedeux

Berichten: 690
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 08:27

Goed gereden Cheminee en Marijke!

Marijkeeee
Berichten: 6296
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 08:46

@Gomir: Ja heb mij net opgegeven :D het was voor mij nog wat onduidelijk het tijdstip, maar vrijdagavond kan ik wel. Kom met Ivonne en Gucci. Gucci mag na een maand weer mee, erg benieuwd of ze dan ook iets fristi is :+ . De grote heeft dressuurwedstrijd (M1) in Harlingen met bijrijdster.