[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marijkeeee
Berichten: 6294
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 00:03

Gefeliciteerd ED! Top weekend voor jou!

Dat is schrikken Nann dat ze zich zo raar heeft aangetikt

Vanmiddag twee frisse paarden op wedstrijd. Ivonne piepte af en toe zodra een ander paard iets te dichtbij kwam en een keer wat hopjes bokken hihi . In het parcours top braaf en zo gehoorzaam mooi foutloos barage balk en tweede parcours ook balk.
Gucci was heel frips en schiererig schrok van bijna alles en eerste parcours handen vol en de parcours bouwer die door het parcours liep was erg eng wel rond gesprongen met balken en volte. Tweede parcours werd ze opeens erg voorzichtig super sprongen erbij voor mijn gevoel tot de laatste hindernis niet mooie afstand en toen zou ze wel springen maar op het laatste moment niet vloog ik voorover door de lucht en muts sprong ook nog door uiteindelijk. Auw bam op mijn rug maar in de reflex meteen gaan staan voel mij wel oké nu wel zere nek en dikke neus cap klapte voorover en rechter schouder doet ook iets zeer. Maar ach als ik de laatste hindernis vergeet was dat best een goede ronde.
Dinsdag hoop ik op oké weer zodat we nog een paar hupjes voor het vertrouwen kunnen doen.
Wel erg slechte generale voor Drachten dit haha. Maar ze was gewoon te fris en ja dat wil welmet dit koude weer.

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 00:55

Ow, dat is inderdaad niet zo’n lekkere generale....

Klopt Gomir. Wij moesten wel alle botten van het lichaam kennen. Verder van kop tot kont, zoals dat omschreven werd. Van het hoofd wel alles weten. Hoor die professor al die spieren nog opnoemen....

Marijkeeee
Berichten: 6294
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 09:46

Neem wel wat extra pilletjes mee voor die dagen :+ hoofd draaien gaat een beetje moeizaam.

Goed koud zeg buiten!!! brrr! hopelijk is de bak vanavond niet hard.

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 09:50

Ouch dat klinkt vervelend Marijke :(:)
Succes straks in Drachten!

paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 13:00

Gefeliciteerd ED!
Gelukkig lijkt het mee te vallen Nan!
Leuke filmpjes vibabu! En hopelijk valt het mee...
Oeps dat klinkt niet prettig Marijke.

Gisteren met beide paarden naar Bodegraven geweest. Wat een rot bochtjes stonden daar zeg! Gismo schrok zich dood van de buzzer dus die ging af, kop tussen de benen en gaan :') Eerste ronde daardoor wat gehaast met twee balken. Tweede ging met meer controle maar ook twee balken. Wel trots op 'm.
Mick was ook rete fris en heeft heel wat spaanse rijschool capriolen laten zien in de inrijbak (en dan na te gaan dat ie 17 wordt..) :+ In het parcours stond ie er top aan wat resulteerde in twee eerste plaatsen!

Cioccolato

Berichten: 6612
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 14:06

Jeetje Marijke.. balen! Klinkt niet prettig.

Toch fijn laura van je prijzen! En gismo zal wel weer veel geleerd hebben Zo, een buzzer is ook weer wat anders haha _O-

Ik ben wel weer blij als ik straks op een paard zit. Ik mis het. En zit nog niet eens een week zonder nu. Heel erg _O-

Nann__

Berichten: 2208
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 14:00

gomir schreef:
Jouw werkgebied is ook veel beperkter Lithya :P Soms kan ik nog net raden van welk orgaan die stipjes zouden moeten zijn, maar vaak heb ik daar al moeite mee :+ Gelukkig hebben we daar pathologen voor :D

Welke opleiding moet jij deze taaie stof voor doorploeteren Nann?

Paraveterinair :') Gewoon mbo maar zelfs dat vind ik moeilijk haha.

Lithya wat doe jij voor werk?

Jeetje Marijke dat is inderdaad geen goede generale.. Vandaag nog gesprongen? En hoe gaat het met jezelf?

Lau ik dacht dat Mick veel jonger was haha. Maar wat goed! Gefeliciteerd! Ga je ook naar Bunschoten zondag?

Carola ik wil wel met je ruilen hoor! :D

Succes in Drachten trouwens dames!

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 14:55

Auw Marijke! Dat wordt minstens een rubriek winnen in Drachten na zo'n generale :+

Moet je dat dan allemaal leren, alsof je dat ooit nog gaat toepassen daarna :=

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 15:01

Nann, ik ben tandarts.

Anatomie gebruik ik wel iets :+

Succes in Drachten Gomir en Marijke!! Hoe gaat het nu Marijke?

Marijkeeee
Berichten: 6294
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 15:12

Zere spieren :P nek en schouders vooral beetje de rug spieren. Gister was de nek goed stijf nu al minder erg.
Nog niet gesprongen. Bak was gisteravond hard.. stappen is het geworden. Hoop dat het vanavond een beetje rijden worden. Heb vanavond springles maar dat zou ik afzeggen, is een groepsles. Eventueel kan ik wel gewoon erheen gaan maar dan niet echt springen. Kan ik tenminste rijden. Mevrouw heeft nogal over energie :+ stappen was gister al heel lastig.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 15:15

Dat weet ik Lithya :D Ik was verbaasd dat Nann dat allemaal moest leren.

Lekker naar les gaan Marijke :j Hier dooit het iig nog niet, heb iig alles even aan de molen gehad.

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 16:19

Gomir :P

Vervelend Marijke.

Bij ons thuis is alles ook nog keihard. Paard kwam weer vrolijk bij het hek zo van zet mij maar weer op stal.

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 16:20

Ik heb een schaatsbaan, had nog plassen in de bak liggen... Eens kijken of ik straks wel wat kan longeren.. Iig geen last van ijzers nu :))
heb vorige week dinsdag voor het laatst gereden en dat was eigenlijk ook net niks :=

Marijkeeee
Berichten: 6294
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 16:41

Had vanmiddag mijn vader aan de lijn en die zei de paarden zijn heel blij dat ze weer heel even op de wei kunnen. De jonge paarden twenters en drie jarigen hadden het kleine stukje naast de loods mooi kaal gegeten. De oude fokmerries hebben ook heerlijk genoten.

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 17:16

Oooh fijn!!!
Cas was blij aan de longeerlijn, die begon elke keer te piepen en dan ging ze ineens weer galloperen en raar doen _O-
Grond was best hard, maar ze had er weinig last van :) Ze had er zin in!

Moonlight17
Berichten: 2344
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 18:02

Voor de liefhebbers heb ik nog een filmpje van mijn parcours in de B van het weekend.

Er zijn nog zoveel dingen te verbeteren, maar dit is voor ons weer een stap in de goede richting.


Nann__

Berichten: 2208
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 19:40

gomir schreef:
Auw Marijke! Dat wordt minstens een rubriek winnen in Drachten na zo'n generale :+

Moet je dat dan allemaal leren, alsof je dat ooit nog gaat toepassen daarna :=

Jaa heel bijzonder haha. Als ik mijn diploma heb behaald kan ik me proberen in te schrijven voor Utrecht :Y) Maar sommige dingen snap ik wel dat we dat moeten weten, maar de meeste dingen snap ik echt niet en zie ik ook weinig toegevoegde waarde van in haha.

Lithya, ook leuk! Maar dan moet je inderdaad ook wel het een en ander weten inderdaad.

Marijke, gelukkig is je nek in ieder geval al wat minder stijf. En de kou werkt ook niet mee met zere spieren.. Bij ons was de bak vanmorgen hard maar eind van de middag was hij weer perfect.

Moonlight, fanatiek paard heb je! En ze heeft er veel plezier in, leuk om te zien. :D Mooie locatie ook trouwens.

Die van mij had gister ineens wel vocht in haar been en warm.. DA zei dat het ook nog een reactie kon zijn op de Ekyflogyl. Hopelijk is het straks wat dunner. Wilde eigenlijk morgen naar springles maar heb er nu al meer dan een week niet op gezeten dus dat lijkt me niet verstandig. :Y)

Nann__

Berichten: 2208
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Ede

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 15:40

Toch even een foto gemaakt omdat het precies bij het griffelbeen zit en omdat er nog steeds vocht in zit en het een beetje warm is. Maar gelukkig is er niks aan de hand en kan ik gewoon weer wat doen. Nog wel even een weekje wachten met springen maar als ze goed blijft in die week en het dunner wordt, kunnen we gewoon weer springen. Dat word helaas niet dinsdag oefenspringen bij de Voornruiters voor mij. Maar liever iets te voorzichtig dan het overbelasten en dat het wel stuk is/gaat. En ik heb Myostem Mass mee genomen, wie weet heb ik over een maand een kleine bodybuilder. :D

Eva ik zag een filmpje dat je les had op insta, leuk! Ging het goed? Ze is wel lekker voorwaarts hé? Heb je daar nog goede tips voor gekregen?

liespr

Berichten: 282
Geregistreerd: 21-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 17:05

Jeetje Nan, kan het toch een overbelasting zijn? Je hebt gelijk, liever iets te voorzichtig, je hebt er allemaal niks aan als het wel erger wordt...
Hoe is het met Otto nu?

Gaan er mensen nog op wedstrijd dit weekend? Succes voor degene die in Drachten zijn!

Cioccolato

Berichten: 6612
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 21:29

Opluchting nann.. gelukkig Maar! Hopelijk trekt het snel weg

Pantykous

Berichten: 10486
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 22:13

Nann__ schreef:
Toch even een foto gemaakt omdat het precies bij het griffelbeen zit en omdat er nog steeds vocht in zit en het een beetje warm is. Maar gelukkig is er niks aan de hand en kan ik gewoon weer wat doen. Nog wel even een weekje wachten met springen maar als ze goed blijft in die week en het dunner wordt, kunnen we gewoon weer springen. Dat word helaas niet dinsdag oefenspringen bij de Voornruiters voor mij. Maar liever iets te voorzichtig dan het overbelasten en dat het wel stuk is/gaat. En ik heb Myostem Mass mee genomen, wie weet heb ik over een maand een kleine bodybuilder. :D

Eva ik zag een filmpje dat je les had op insta, leuk! Ging het goed? Ze is wel lekker voorwaarts hé? Heb je daar nog goede tips voor gekregen?


Ze is echt enorm scherp op het been, was in dat filmpje iets het binnenbeen aan het aanleggen. Mooi als ze scherp is maar moet er wel iets aan kunnen komen natuurlijk :D Ben er heel wijs mee!


Afbeelding



Idd beter iets te voorzichtig dan er doorheen jenken hoor! Altijd balen als ze zoiets hebben.

Nann__

Berichten: 2208
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Ede

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 23:20

Lekkere bos manen heeft ze Eva! Maar fijn dat het zo goed gaat :D Is je gegund! En hoe gaat het met Evel? Heb je daar nog wat van gehoord?

Lisa, Ot gaat goed! Vorige week tweede geworden in het L. Zondag gaat hij weer op wedstrijd, in Bunschoten dus lekker in de buurt voor mij. Maar bij haar weigert hij soms nog wel of wilt hij weigeren. Dus ben blij met de keuze die ik gemaakt heb want zij rijdt best wel consequent en dat ga ik al nooit doen..

paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 11:57

Ze is zo leuk eva!
Gelukkig valt t mee Nann! Wel jammer nier oefenspringen. Had ik je live kunnen zien! Ga daar ook heen met instructrice en 1 van de twee heren :)

Nann__

Berichten: 2208
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Ede

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 12:10

Leuk Lau! Goed bezig. Mijn instructeur staat altijd bij het oefenspringen in Nijkerk op donderdag. Als ik wat meer gesprongen hebt ga ik daar ook heen zodat hij ons kan helpen in het parcours. Ik vind dat echt een hele fijne manier van trainen. :)

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 12:38

Ben helaas weer naar huis gegaan. 3 hindernissen gesprongen en toen afgegroet. Hij ging in draf steeds hinkepinken linksom. Rechtsom niets aan de hand. Galop niets aan de hand maar toch vertrouwde ik het niet.