[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 10:13

Hoe bedoel je?

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 10:16

Ik dacht dat dat meisje nu L1 reed :+

paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 11:06

Oh nee joh haha het nieuwe meisje rijd er nu L1 mee :P

Nann__

Berichten: 2208
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 23:35

Welkom Mies! Ik was vandaag nog bij Laseur. :D Foto van je paard? En je staat wel op een goede stal dan. Helemaal zomers organiseren ze er veel wedstrijden.

Oh jeetje Lau wat balen van Gis.. En wat een pech ook met die buisjes.. Ben benieuwd naar wat eruit komt.


Eva wat een mega lief/aansprekend hoofdje heeft die van jou. <3 Hoe gaat het rijden? 13 maart is trouwens al snel! Spannend.

Carola ik ben ook nog altijd verliefd op vos!

Vibabu, Middenbeemster hebben ze die buitenbak toch met allemaal cross hindernissen? Of ben ik nu in de war. Vriendinnetjes rijden er zo nu en dan nog wel eens een les als we het over dezelfde locatie hebben. Ziet er wel altijd mooi uit! En kan je je puppy niet meenemen naar een oefenparcours of een keertje BB?

Succes voor degene die morgen op wedstrijd gaan!

Wij zijn vandaag toch naar Soest geweest en ik ben echt heel erg blij met hoe het is gegaan. Ze is helaas bang voor anderen paarden en er is vorige week dus 2 keer iemand op ons geklapt wat het niet ten goede heeft gedaan. Dus het los rijden was nog al een dingetje maar in de bak was ze super relaxt en zowaar redelijk rustig! Ze was echt goed te rijden. Ze wilde alsnog wel voorwaarts maar was wel onder controle te houden zeg maar. We zijn zelfs derde geworden. :D Tweede parcours ging daar in tegen weer vol gas en heb ik ook een volte moeten rijden omdat ik echt te hard ging. Maar ik mag absoluut niet klagen dus volgende week gaan we weer 2x BB springen in Brummen.

Afbeelding

Elitedeux

Berichten: 690
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 11:35

Nann, wat een leukerd is het ook!
Wij gaan vnv weer een keer dressuur rijden en dinsdag eindelijk weer een springwedstrijd :)

Marijkeeee
Berichten: 6294
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 22:38

Knappert Nann super dat het zo goed ging!

Bij mij ging het gistermiddag ook wel oké. Ivonne eerste parcours wat terughoudend en moest de dubbels wel ff door drukken met een paar hoge wappers en een pech balkje. Tweede parcours was de lef weer terug en mooi simpel foutloos.
Gucci verrassend goed het eerste parcours mooi foutloos en barage ook foutloos. Tweede parcours werd ze iets kribbig haha bokken wel jammer voor het ritme en fijne gevoel van het eerste parcours maar toch maar 1 balk. Ben super tevreden met de dames :) :D

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 22:42

Op naar Sneek volgende week! Jammer dat dat net buiten mijn maximale aanrijtijd ligt, heb dat weekend dienst :+

Ik heb weer een tegenvaller; amazone heeft geen klik met de up to date en wil stoppen met hem. Nu maar even nadenken over hoe verder, hij is Z geklasseerd en daarmee is zijn moeder prestatie dus misschien laat ik hem wel helemaal niet meer uitbrengen. Wil hem toch niet verkopen, omdat ik er zelf zo graag op zit :+ Uno heeft sinds het concours van 22-12 ook nog maar twee keer onder het zadel gelopen dus dat schiet ook niet echt op in dit tempo, we zijn dat longeren wel wat zat nu :=

Mies

Berichten: 3988
Geregistreerd: 24-03-08
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 22:53

Bedankt allemaal!! :D
Ja we zijn zeker heel blij met de stal waar we nu staan. Paard heeft het ook naar haar zin en kan ook lekker naar buiten. Wel zin in de zomer met de wedstrijden!
Wat leuk Nann, gefeliciteerd! Ik heb je helaas niet gezien. Ik kwam pas bij de L kijken. Wel super leuk paardje!

Hier een foto van mijn boefje.
Afbeelding

paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 23:25

Leuk een bonte!
Jammer van je amazone gomir. Lastig lijkt mij dat.
Lekker Nann en Marijke!

Ik was vandaag b springen bij Beukers. Vierde plaats met mick! Hij was lekker gek zeg maar :+

Cioccolato

Berichten: 6610
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 23:55

Goed bezig marijkeel en Laura!

Jeetje gomir. Dat is wel balen..
Breng je hem zelf ook niet uit?

Ik heb zateedag concour opgegeven in Marienheem. Kan niet wachten. Voel me zo doelloos. Bijna dagelijks ook naar de manege op en neer touren. Toen het hard was, kon paard iig naar buiten. Was ze erg blij mee maar nu staat ze weer binnen te kijken.

Doe mij maar zommmeeeeerrrr!



Troost. Over 2 weken een cross training. Hehe!

Ps. Leuke bonte!

Pantykous

Berichten: 10486
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 09:39

Nann__ schreef:
[ [url=m/LcGqPT.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik zag de foto op Insta, plaatjes!

Is het ver naar de manege Ciocco of wel te overzien?


Mies schreef:
Bedankt allemaal!! :D
Ja we zijn zeker heel blij met de stal waar we nu staan. Paard heeft het ook naar haar zin en kan ook lekker naar buiten. Wel zin in de zomer met de wedstrijden!
Wat leuk Nann, gefeliciteerd! Ik heb je helaas niet gezien. Ik kwam pas bij de L kijken. Wel super leuk paardje!

Hier een foto van mijn boefje.
[ [url=m/R5dHeQ.jpg]Afbeelding[/url] ]


Leuk vlekje *\o/*



gomir schreef:
Op naar Sneek volgende week! Jammer dat dat net buiten mijn maximale aanrijtijd ligt, heb dat weekend dienst :+

Ik heb weer een tegenvaller; amazone heeft geen klik met de up to date en wil stoppen met hem. Nu maar even nadenken over hoe verder, hij is Z geklasseerd en daarmee is zijn moeder prestatie dus misschien laat ik hem wel helemaal niet meer uitbrengen. Wil hem toch niet verkopen, omdat ik er zelf zo graag op zit :+ Uno heeft sinds het concours van 22-12 ook nog maar twee keer onder het zadel gelopen dus dat schiet ook niet echt op in dit tempo, we zijn dat longeren wel wat zat nu :=


Wat balen Gomir! Maar ze krijgt toch gewoon betaald? Maar goed, ik zou er dan lekker zelf mee gaan tuffen. Je zus heeft nu ook zoveel plezier van de merrie :j


Marijkeeee schreef:
Knappert Nann super dat het zo goed ging!

Bij mij ging het gistermiddag ook wel oké. Ivonne eerste parcours wat terughoudend en moest de dubbels wel ff door drukken met een paar hoge wappers en een pech balkje. Tweede parcours was de lef weer terug en mooi simpel foutloos.
Gucci verrassend goed het eerste parcours mooi foutloos en barage ook foutloos. Tweede parcours werd ze iets kribbig haha bokken wel jammer voor het ritme en fijne gevoel van het eerste parcours maar toch maar 1 balk. Ben super tevreden met de dames :) :D


Altijd gezellig met die merries he :D Zou wel lekker zijn als ze straks de pechbalkjes ook laten liggen.

Nann__

Berichten: 2208
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 09:55

Dank jullie wel!

Marjolein, lekker op dinsdag wedstrijd! Succes alvast.

Marijke, lekker gereden dus! En goed dat je je tweede parcours met meer lef gereden hebt.

Gomir, wat balen zeg.. En inderdaad wat Eva zegt, ze krijgt er toch betaald voor? Maar wel een lastige situatie maar als je hem toch niet wilt verkopen dan kan je er lekker zelf van genieten toch? :)

Mies, wat een leuke bonte! Veel plezier ermee!

Laura, wat goed! Gefeliciteerd. Hij gaat de laatste tijd wel weer lekker hè? En laat je even weten als je de uitslag hebt van Gis?

Carola, lekker weer springen! Is toch ook hartstikke leuk. En waarom doelloos? Je moet gewoon vaker springen in de winter haha. Maar jou seizoen komt er weer aan. :D

Cioccolato

Berichten: 6610
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 10:09

De manege is denk ik een kwartiertje rijden met mijn trailertje. Maar in totaal kost het me 2 uur met aankoppelen en alles erbij. In vergelijking met een 3 kwartier thuis is dat best veel tijd tussen het werken door af en toe.

Haha ja klopt nann. Alleen in de winter kan ik gewoon minder trainen dus dan is concour rijden ook niet altijd fair. Het zou gewoon altijs lente moeten zijn _O-

Marijkeeee
Berichten: 6294
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 10:20

@Mies: leuke bontje!
@Cioccolato: Doe mij ook maar de zomer!
@Laura: top gefeliciteerd met je prijs!
@Gomir: Wat enorm balen zeg dat ze geen klik heeft met de Up to date. Lijkt juist zo'n fijn mooi paard! die het ook heel gemakkelijk doet en plezier in het werk heeft. Alleen wat longeren word je idd op een bepaald moment wel zat van. Uno (nog) niet lief genoeg om zelf te rijden?
Ja aankomende zondag naar Sneek. Ben benieuwd wat voor mooi parcours er wordt gebouwd en of ik mijn rust kan bewaren :P Maar ben al lang blij dat ik het vertrouwen met Gucci weer terug heb in het Z. We hebben inmiddels de punten voor het ZZ al binnen. Wie weet outdoor ooit dat doen :P

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 12:10

Gomir balen zeg!
Nann leuk beestje vind ik die van jou.
Mies ook een bonte, leuk!

Ik ga in maart ook weer te paard en ik denk dat ML dan ook wel weer met wedstrijden gaat startten, ik moet eerst weer conditie krijgen :=

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 00:45

Wat een leukerd Mies! Ik heb hier ook een met een patroontje staan van mijn moeder, die heeft ook zo'n lekkere bles :D

Charmant paard heb jij Nann!

14 maart schiet al op PK :j Ik moet wat langer geduld hebben := Jente is 27-4 aan de telling en Bella week of 3-4 later pas.

Ik heb me vanavond aangemeld bij een rijvereniging en een startkaart aangevraagd. Gup en ik gaan dressuur rijden :)) Ik ben er flauw van om ieder jaar een hoop geld in andere ruiter te investeren en hij is al Z-geklasseerd en heeft daarmee zijn moeder aan het prestatiepredikaat geholpen. Nu kijken of we Z-dressuur kunnen worden ;) :+ Gupje is altijd lief en goed te pas dus ga er lekker zelf van genieten!

Marijke: Uno lijkt wel weer heel braaf, maar durf niet zo goed op te stappen nu ze al weken lang bijna niet gereden wordt :o Vandaag meegehad op oefenparcours en liep rond alsof ze nooit vrij gehad heeft, maar voelt niet zo goed om een paard mee te nemen als ze al 1,5 week niet onder het zadel gelopen heeft.

Pantykous

Berichten: 10486
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 09:00

Wat leuk Gomir, lekker zelf rommelen!

Ik heb de datum verkeerd getikt denk ik, moest 13 april zijn. Ook snel maar nog heel even wachten. Denk wel dat ik haar komend jaar leeg laat.

Marijkeeee
Berichten: 6294
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 10:40

Leuk Gomir dat je hem zelf gaat starten in de dressuur!! gaat vast helemaal goed komen en lekker lol met je eigen paardje :D Begrijp je gevoel wel met de uno dat het niet goed voelt na zo'n tijdje niet onder het zadel maar wel top dat ze het dan zo goed doet!

Oh PK scheelt maar een maandje ;) Ga je haar dan komend jaar zelf klaar stomen na het veulen? en IBOP oid doen?

Pantykous

Berichten: 10486
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 10:57

ja wil graag IBOP en CK meepakken en het zou mooi zijn als er een sportcertificaat bij kwam. Ik ga even kijken hoe ze het oppakt. :j Ze is ook 5 nu dus nog tijd zat om er veulens bij te fokken.

Marijkeeee
Berichten: 6294
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 11:49

Leuke doelen! en dan is het wel mooi dat je al dit jaar een nakomeling van haar krijgt. Heb je in ieder geval al 1. Ik heb toch wel een beetje spijt dat ik dat toentertijd niet heb gedaan bij mijn Gtjes en het Itje. Vind het nu zonde om ze uit de sport te halen en twijfel nog of ik met Gucci dit jaar embryo ga doen. Maar de Ktjes die drie worden in mei gaan dit jaar wel vol als het lukt natuurlijk ;)

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 11:55

Gucci gewoon spoelen! Ik overweeg mijn 3-jarige Up to Date te spoelen van Dakar. Wil er heel graag een veulen van en moet toch een tweede merrie drachtig hebben naast Bella, maar vind haar nog zo jeugdig en haar broertje was ook een enorme laatbloeier. Jente gaat eind van het jaar onder het zadel en (in principe) de sport in als het veulen afgespeend is.

Heb de Uno als 3-jarige ook niet laten dekken, omdat ze in jaar ervoor twee keer koliek had gehad in de opfok. Dat durfde ik toen echt niet aan := Nu eerst maar sportpredikaat halen en hopelijk elitepredikaat binnen slepen en dan de fokkerij in over 1 of 2 jaar.

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 12:25

Klinkt goed Gomir, dan tref ik je van het zomer wel op het dressuurterrein!!
ps. Gaat heul anders dan met springen :P

Wil je ze niet uit de sport halen, omdat ze nu fijn aanpakken Marijke?

Volgens mij is de merrie van ons nog 1 punt nodig voor prestatie. Dat betekent dat de Larino in Duitsland nog iets beter zijn best moet doen of ik de Cantos z2+ winstpunten moet krijgen. Springengaat hem denk ik niet worden. Dan is het hele lijntje prestatie en keur. Rest is er ook preferent bij.

Pantykous

Berichten: 10486
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 12:32

Bij de fokker van mijn paard laten ze de merries met 2 al dekken. Als 3 jarige wel gedekt, niet dragend wegens niet bevruchtende hengst. En nu dus weer drachtig, denk dat een paar jaar niks helemaal niet verkeerd is.

Ik zou ook spoelen dan Marijke :j Ik wacht even hoe haar veulen van dit jaar is, de jaarling zag er heel goed uit iig!

Das inderdaad een heel knap lijntje dan Lithya.

paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 12:36

Ben benieuwd wat er uitkomt over twee maanden Eva!

Gis zijn bloeduitslag gaf eigenlijk niks geks. Iets verhoogde waarde bij de onstekingswaarden van parasieten(? verstond haar niet helemaal goed ze zat in de auto namelijk). Dus waarschijnlijk toch een wormbesmetting dus hij is ontwormd.
Denk alleen dat ik Mickey dan ook preventief moet doen want ze staan tenslotte samen buiten..

Marijkeeee
Berichten: 6294
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 14:32

@Lithya: Inderdaad niet uit de sport halen omdat ze het zo fijn doen en ik wil wel wat blijven doorrijden in het M/Z en wie weet ooit hoger. Vind het ook heel leuk om weer met een jong paard opnieuw te beginnen maar met deze twee gaat het wel heel fijn en pakken het heel gemakkelijk op. De Ktjes heb ik eerst toch niet tijd voor dus die kunnen eerst wel een veulen krijgen en dan daarna oppakken.

@Gomir en PK: ja spoelen :P maar welke hengst dan haha. Liefst niets met nimmerdor en indoctro/ capitol maar vind Carrera wel een fijne hengst, misschien wel te veel bloed type voor Gucci. Maar 1 voordeel moederlijn fokt groot. Gucci is de kleinste die we hebben met haar 1.66.

@Laura: he bah vervelend van de wormen. Daar kunnen ze ook goed min van zijn. Heeft mijn grote gehad. Die blijft er nu ook gevoelig voor.