Onderlinge springwedstrijd rijden met westernpaard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ratties4life

Onderlinge springwedstrijd rijden met westernpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-16 17:52

Hallo mensen!

Ik wil graag een keer een springwedstrijdje rijden met mijn paard, nu is het alleen zo dat wij beiden western geschoold zijn en dus niet het juiste tuig bezitten. We kunnen springen, dat is het niet, maar wij worden telkens geweigerd op wedstrijd omdat ik ofwel niet het juiste zadel bezit ofwel bitloos rijd.
Ik ben niet van plan om echt vaak aan wedstrijden mee te doen, dus een engels zadel kopen zit er voor mij niet in! Vanwege het weer terugkomen van een slecht passend zadel wil ik geen zadel lenen. Ook ga ik geen bit in de mond van mijn paard hangen (dan flipt hij hem waarschijnlijk).

Weet misschien iemand of er in de buurt van Eindhoven een plek is die ons wel toe zou laten? Ik wel met cap rijden op die wedstrijd!

Afbeelding (Ik houd de knop vast om mijn buik te beschermen, dit was mijn vorige zadel, dus nu hoef ik minder op de knop te letten, deze is lager)

xchey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 18:23

bitloos moet geen probleem zijn, in de springsport is het niet heel ongebruikelijk om bitloos te rijden, wel even opletten dat je een toegestane optoming hebt. zadel is wel een puntje.. geen idee hoe je dat op zou kunnen lossen

Ratties4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-16 18:28

xchey schreef:
bitloos moet geen probleem zijn, in de springsport is het niet heel ongebruikelijk om bitloos te rijden, wel even opletten dat je een toegestane optoming hebt. zadel is wel een puntje.. geen idee hoe je dat op zou kunnen lossen

Ja dat is dus inderdaad een probleempje, maar er was er ook een die mij wel met mijn zadel liet rijden, maar toen diegene mijn facebookpagina had gezien werd kenbaar gemaakt dat er geen bitloze optoming gebruikt mocht worden daar. Ik weet ondertussen niet meer waar ik het al heb nagevraagd en daar heb nu dus hulp bij nodig!

Christiene

Re: Onderlinge springwedstrijd rijden met westernpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 18:38

misschien een onderlinge springwedstrijd bij een manege of club waar je mee mag doen?
vroeger sprongen er bij mij op de manege ook wel mensen mee met westernzadel op wedstrijden van de manege.