Het valt mij op dat de Duitsers in Aken vandaag percentages van bijna 90% rijden in de kür. De Nederlandse combinaties op het NK blijven echter steken op 84%. Hebben de Nederlanders nou zo "slecht" gereden of zijn de Duitse combinaties zo verschrikkelijk goed? Of heeft het met de jury te maken? Het belooft helaas niet veel goeds voor de os.
jaa dit viel mij inderdaad ook op, ondanks dat de nederlandse ruiters echt wel sterk rijden vandaag!
Marije_jiplover
Geplaatst: 17-07-16 15:28
Zolang er niet door dezelfde juryleden wordt gejureerd, kun je wedstrijden niet echt met elkaar vergelijken. Daarnaast gaat het in Nederland om een kampioenschap en in Agenda alleen 'om de eer', dat maakt ook nog wel eens verschil.
daffieduck83
Geplaatst: 17-07-16 15:30
Ik heb de Nederlanders niet gezien, maar vanochtend wel de Duitse combinaties op de WDR en dat zag er zeer netjes uit. De jury op het CHIO is een internationale jury met maar één Duits jurylid. Medailles voor Nederlandse dressuurcombinaties op de spelen wordt erg lastig, maar hopelijk krijgen we wel mooie sport te zien.
denbine
Geplaatst: 17-07-16 15:34
Ik heb genoten van de dressuur op CHIO Aachen. Denk dat het voor Nederland erg moeilijk zal worden een medaille te bemachtigen....: maar niks is onmogelijk