Starttijden bij inloop

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LadyFiesta

Starttijden bij inloop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-16 22:36

Vraag; ben je bij inloop verplicht eerder te starten? Of kun je vasthouden aan je starttijd, zodat je goed en lang genoeg kunt losrijden? Ik meende dat je op je eigen tijd mag starten, maar ik kan dit niet terugvinden in de reglementen.

xPearl

Re: Starttijden bij inloop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 22:40

Volgensmij mag je inderdaad op eigen tijd starten!
Ze kunnen je niet verplichten om eerder te starten (:

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 22:43

Dat ligt eraan of het op startnummer gaat. Dan moet je gewoon eerder starten. Je dient ruim van te voren aanwezig te zijn, mocht het bijv spontaan ineens een kwartier inlopen als je erop zit dan doet vast niemand moeilijk maar over het algemeen is het al bekend voordat je erop stapt

LadyFiesta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-16 22:45

XPearl, Volgens mij dus ook, maar dan weet ik nog niet of we gelijk hebben. Om vervelende discussies met de ringmeester of jury te voorkomen zoek ik eigenlijk een objectieve bron waarin dit staat. Een statement van de knhs ergens.

LadyFiesta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-16 22:48

Jester_ schreef:
Dat ligt eraan of het op startnummer gaat. Dan moet je gewoon eerder starten. Je dient ruim van te voren aanwezig te zijn, mocht het bijv spontaan ineens een kwartier inlopen als je erop zit dan doet vast niemand moeilijk maar over het algemeen is het al bekend voordat je erop stapt

Je bedoelt dat het doorgaans bij aanmelden al gezegd wordt? En als dat niet zo is? Ik zoek echt even naar de feitelijke regels...

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 23:01

Ik ben ook nieuwsgierig.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 23:12

Als er in het vraagprogramma en op de startlijsten vermeld staat dat tijden verschuiven bij in- of uitloop, moet je op aangepaste tijden starten. Staat het er niet in, dan mag je op eigen tijd starten, tenzij jury aangeeft dat er doorgestart wordt.
Er wordt niet voor niets in de reglementen vermeld dat je een uur voor starttijd aanwezig moet zijn, om dit soort dingen dus bijvoorbeeld na te vragen en daarop in te spelen.

LadyFiesta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-16 07:45

Aha, dank je wel. Het is dus geen 'recht' om op je eigen tijd te starten. De jury kan sowieso besluiten dat er doorgestart moet worden.
Ik hoorde gisteren pas toen ik 5 minuten op m'n paard zat dat ik al naar de ring moest ivm uitval van combinaties. Ik heb dus amper losgereden. Bij aanmelden is niets gezegd. Dan had ik dus eigenlijk gewoon pech, maar verder geen recht om op mijn eigen tijd te starten? Er was 20 minuten inloop.
Ik wil graag de regels snappen want het liefst voorkom ik dit de volgende keer natuurlijk.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 07:49

Het kan best zijn dat een secretariaat geen weet heeft van wat er op het veld gebeurt, zeker bij grotere wedstrijden met meerdere ringen is dat zo. Als er een ringmeester is die even aanschieten. Is er geen ringmeester dan moet je gokken en hopen op het beste. Daarom ben ik voorstander van het gebruik van hoofdstelnummers zodat je in de gaten kunt houden wie er voor je start of hoever de ring is. Het recht op eigen tijd te mogen starten gaat dus idd niet altijd op helaas. Leerschool voor de volgende keer!
Laatst bijgewerkt door kleinvosje op 17-07-16 08:02, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyFiesta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-16 08:00

Ok, dank je wel.

LadyFiesta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-16 19:31

Nog even een update. De knhs verwijst naar het reglement waar ik uit aflees dat bij inloop de starttijden niet zo last minute vervroegd kunnen worden.

Artikel 4 - Aanvragen van een wedstrijd (vraagprogramma)

Wijzigingen in starttijden kunnen tot maximaal 24 uur voor aanvang van de rubriek doorgevoerd worden. Deze wijzigingen moeten kenbaar gemaakt worden aan de deelnemers en officials op de in het vraagprogramma aangegeven wijze. De wedstrijdorganisatie dient ervoor te zorgen dat alle deelnemers, officials en vrijwilligers ingelicht zijn. Na deze wijziging zijn de starttijden en aanvangstijden van rubrieken bindend, uitloop in het programma daargelaten.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 20:43

Dat klopt, maar als het goed is staat er ergens ook nog een ontbindende voorwaarde die opgenomen moet zijn in het vraagprogramma, zie mijn eerdere post. Dit is altijd een hekel punt geweest.

Wat jij nu aanhaalt is de startlijst die gepubliceerd wordt op internet. Daarin mogen geen structurele wijzigingen meer aangebracht worden tot 24 uur voor aanvang van de wedstrijd. Helaas houdt ook niet elk secretariaat zich daaraan, ik heb wel eens meegemaakt dat ze hele rubrieken naar een ander dagdeel hadden verschoven de avond voor de wedstrijd, en dat mag dus niet.

Joke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 20:55

Hoe het precies zit weet ik niet, maar ik weet wel wat ik deed om dit te voorkomen. Wanneer er een ringmeester aanwezig is schiet ik deze gelijk bij aankomst op het terrein aan. Zo niet, even naar de ring lopen en vragen aan omstanders welke combinatie in de ring is, kan je dat vergelijken met de startlijst en dan weet je precies hoe ze lopen.

LadyFiesta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-16 21:27

Als deze verwijzing van de knhs alleen slaat op de online publicatie van de startlijst is dat raar want ik heb de hele situatie uitgelegd. Het is al met al niet erg helder en eenduidig helaas.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 00:51

Klopt, niet helder en daardoor levert het altijd veel discussies op.