Vraag over regels rondom promoveren

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bloempie186

Vraag over regels rondom promoveren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-16 08:46

Ik kom er net achter dat ik me heb vergist in het max aantal winstpunten dat je mag hebben voordat je moet promoveren naar een hogere klasse. Ik dacht dat dit sinds april 2016 40 punten waren geworden, maar zie nu dat dit 30 gebleven is.

Echter heb ik ook gezien dat er een nieuwe regel is:

Een combinatie die promoveert mag, totdat de stand van 5
winstpunten in de hogere klasse is bereikt, ook nog blijven starten in
de lagere klasse. Zodra een stand van 5 winstpunten of meer in de
hogere klasse is bereikt, gaat de promotie definitief in en mag niet
meer in de lagere klasse worden gestart.

Nu ben ik momenteel M1+27 en heb nog 2 wedstrijden (4 proeven) in de planning staan in de M1 en daarnaast wil ik graag het kringkampioenschap rijden in de M1. Dit zou dan de derde wedstrijd zijn.

Mag ik nu bijvoorbeeld de eerste wedstrijd die ik op de planning heb staan in de M2 rijden en de tweede wedstrijd en het kringkampioenschap in de M1? Of moet ik dan het kringkampioenschap ook in de M2 rijden?

Hoop dat jullie het antwoord voor me weten. Ik heb het nog niet kunnen vinden.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 09:39

Als je flexibel gaat starten. Zul je op de kringkampioenschappen in de hoogste klasse moeten starten. Neem aan dat dat selectie is voor de regiokampioenschappen.

https://www.knhs.nl/nieuws/2016/regleme ... pril-2016/

In welke klasse moet ik selectiewedstrijden en kampioenschappen rijden?
De bepalingen voor deelname aan de regio- en/of KNHS-kampioenschappen staan in het betreffende kampioenschapsreglement. Voor deelname aan de outdoorkampioenschappen (Hippiade) geldt het volgende:
Een combinatie mag tijdens regio- en/of KNHS-kampioenschappen slechts in één klasse per discipline uitkomen. Dit is de hoogste klasse waarin/het hoogste niveau waarop de combinatie in de periode tussen 1 april 2016 tot aan het regiokampioenschap uitgekomen is.
Starten in een hogere klasse/ op een hoger niveau voorafgaand aan het Regiokampioenschap is niet toegestaan.
Wanneer gestart is in een hogere klasse/ op een hoger niveau (dit geldt voor reglementaire, onreglementaire en hc-starts) is men niet meer startgerechtigd in de lagere klasse op de kampioenschappen.
Voor het indoorseizoen geldt de datum vanaf 1 oktober.

bloempie186

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-16 09:49

Ah! Thanks voor de info!

Dan ga ik maar een wedstrijd schrappen haha en hopen dat ik de tweede wedstrijd niet 3 winstpunten rij :P. Dan kan ik nog meedoen aan de kring in de M1.

bloempie186

Re: Vraag over regels rondom promoveren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-16 09:50

Echt stom. Ik had me verkeken op die promotiemeter in MijnKNHS. Daar telt hij tot 40 punten, dus ben er vanuit gegaan dat je ook 40 punten mocht halen... Beetje dom..

Lielle

Re: Vraag over regels rondom promoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 10:27

ik zou ook even kijken of je met meer dan 30 wp'en nog op de regiopkampioenschappen mag starten (als je die ambities hebt).

bloempie186

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-16 10:34

Lielle schreef:
ik zou ook even kijken of je met meer dan 30 wp'en nog op de regiopkampioenschappen mag starten (als je die ambities hebt).

Ook een goeie ja.... Ik zag alleen nog geen vraagprogramma voor Noord-Holland op de KNHS site staan...

Edit: Heb zojuist het vraagprogramma van vorig jaar gevonden en daar staat het volgende:

Combinaties die zich hebben geselecteerd voor deelname aan Regio-kampioenschappen en
die het maximale aantal winstpunten in hun klasse hebben bereikt blijven startgerechtigd op
de Regio-kampioenschappen mits men vóór de Regio-kampioenschappen niet promoveert.

Moet dus goedkomen (mocht ik me selecteren, dat is nog maar de vraag natuurlijk).