Wedstrijdstress

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JolanV

Wedstrijdstress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-16 19:16

Hoi!

Ik had even een vraagje. Zaterdag heb ik een springwedstrijd op de manege. In de les gaat het altijd heel goed op het paard waarop ik het doe en ik weet ook hoe ik hem moet rijden - ik rijd met de dressuur KNHS met hem, wacht nog met springen -, maar op wedstrijden gaat het met springen altijd mis.
Met een dressuurwedstrijd gaat het over het algemeen best goed, maar met springen weigert hij ineens heel makkelijk, ook als ik een tik geef aan die kant, been er goed bij houd en de teugelhulpen geef. Het zou best kunnen dat ik faalangst heb - dit is namelijk niet het enige waar ik heel zenuwachtig van word-, maar dat is voor nu niet noodzakelijk. Mijn vraag is of iemand tips heeft om een foutloos parcours te kunnen springen in deze situatie. In de draf lukt het wel, maar had de vorige keer mijn proef niet gehaald, omdat ik overal minpunten had i.v.m. de draf.

Alvast bedankt!

Denise

JolanV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-16 18:27

Niemand? :?

Airjibe

Re: Wedstrijdstress

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 21:57

Helaas een beetje te laat om je nog te helpen, maar ik ben wel benieuwd hoe het gegaan is? :D

JolanV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-16 11:22

Airjibe schreef:
Helaas een beetje te laat om je nog te helpen, maar ik ben wel benieuwd hoe het gegaan is? :D

Ik heb me dit keer ontzettend druk lopen maken, terwijl het best goed ging. Ben tweede geworden, dit keer geen weigering alleen in de barrage er een afgetikt. Had het helemaal anders gedaan dan normaal. Was in de verlichte zit gegaan zodat ik de teugels wat korter kon nemen en sneller kon corrigeren, anders had ik een weigering gehad. Had, gezien normaal gesproken, echt nooit verwacht dat het zo goed zou gaan :D