Mijn pony kan op wedstrijden in de baan nogal 'lui' worden, zo erg dat het lijkt alsof ik geen benen heb omdat hij zo slecht reageert
Nu kwam ik erachter dat ik zelf gewoon niet in de ring m is een flinke 'rotschop' (zie dit aub niet overdreven, gewoon ff een x goed vooruit krijgen) of tik durf te verkopen doordat ik 'bang' ben dat de jury daarvoor aftrek geeft. Maar nu heb ik juist soms lage punten door impuls verlies.
En bij het inrijden durf ik dan toch sneller even wat overdreven hulpen te geven waardoor hij super gaat lopen. Zoals bv even zn kont zachtjes meetikken met het ritme (meer kietelen) wat echt heel goed helpt.
Hoe zouden jury's hierop reageren denken jullie?
(natuurlijk ga ik niet heel de tijd tikken of iets dergelijks maar gewoon even tussen de oefeningen door als het moet)
En natuurlijk is hoe je het doet etc belangrijker dan de punten en ik ben ook blij als ik dan een x een 5 krijg doordat hij te voorwaarts was (1x voorgekomen tot nu toe) maar de enigste oorzaak (waar ik samen met mn instructrice naar heb gekeken) is eigenlijk dat ik gewoon niet streng durf te zijn in de baan. Want thuis kan ik ook wel eens zenuwachtig zijn bij het rijden (door iets bij school ofzo of als er mensen/familie komen kijken) en dan merk je niks aan hem
ziet er net wat netter uit.