Ik heb eventjes jullie hulp nodig, misschien dat er hier toevallig iemand is die mij het antwoord kan geven!
Ik ga na de zomervakantie studeren in en verhuizen naar Groningen. Ik verplaats mijn paard ook meer die kant op en daarom wil ik graag mijn lidmaatschap opzeggen bij de vereniging waar ik nu lid van ben (PSV Trynwalden). Vervolgens wil ik graag bij een andere vereniging weer lid worden en ook uit die naam wedstrijden starten.
Nu vind ik dit op de site van de KNHS:
'Ik wil per direct gaan starten voor een andere vereniging, hoe kan ik dat regelen?
Ja dat kan! Wanneer je bij een andere vereniging wilt uitkomen dan kan dit kosteloos geregeld worden. De oude vereniging meldt jou af, of je meld zelf je startpas af via Mijn KNHS. De nieuwe vereniging kan jou aanmelden via Mijn KNHS. Daarna kun je ook via Mijn KNHS een nieuwe startpas aanvragen. Indien je met hetzelfde paard blijft starten wordt deze nieuwe startpas aan je oude combinatienummer gekoppeld. '
Op zich duidelijk, alleen nu de belangrijkste vraag:
Betaal ik dan vervolgens wel weer de volle mep voor een nieuwe startpas voor een heel jaar? Of is deze niet vereniging gebonden en kan ik gewoon een nieuwe aanvragen zonder extra kosten?
Ik hoop dat iemand het antwoord weet!