Anya schreef:Trainen in cross kan goed. Bij Hilly Duivenkate bijvoorbeeld.
Die traint vaak op het oude military-terrein in Boekelo, daar heeft mijn zusje afgelopen zomer ook een keer getraind (maar dan niet bij Hilly), zie [HAW] Foto's crosstraining Boekelo (in mijn profiel staan daarvan ook nog wat foto's). Boekelo is heel goed te bereiken vanaf Almelo/Hengelo. Als je het telefoonnummer van de terreineigenaren wilt hebben, dan PB je me maar.
Ambt Delden is idd een vrij pittige cross. Afgelopen jaar was het terrein helemaal niet modderig, het was die dag zeker 25 graden en hartstikke droog (het jaar ervoor was het slechter). Maar er is best aardig gebouwd en er zitten lastige hindernissen tussen. Als eerste cross zou ik 'm niet doen, of juist wel doen en gewoon rijden voor de ervaring. Maar dan zou ik van tevoren wel een keer een training volgen, zodat je niet meteen 'voor de leeuwen wordt gegooid'.
Of je moet nog even geduld hebben en voorjaar/zomer gebruiken voor een goede voorbereiding. In het najaar (vanaf half september) kun je namelijk haast elke week crossen in de regio Oost, als je dat zou willen: Gorssel, Neede, Heino, Vasse, Diepenheim, Barchem en Bathmen worden allemaal in een tijdsbestek van twee maanden verreden. En nog een recreatieve cross in Laren (Gld.), de Tripalon.
Vasse lijkt me trouwens ook niet echt handig om mee te beginnen, daar moet je veel te veel op de bochten en de bomen letten
. Gorssel is heel goed te doen als eerste SGW, zoals Scum al zegt.