De ring uit gestuurd

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lorelientje

De ring uit gestuurd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-16 09:05

Even een vraag aan iedereen die wedstrijden rijd.
mag je de ring uit gestuurd worden om dat je paard naar binnen valt en niet het juiste tempo heeft en de jury geen zin heeft om alleen 4 en 5 op te schrijven.

het verhaal luid als volgt:

gister op wedstrijd geweest bij komst niks bijzonders op het secatariaat vroeg ik nog zijn er uit vallers in de startlijsten en loopt het op tijd. Het antwoord was ja we lopen netjes op schema. Dus ik paard lief van de trailer en wilden mijn laarzen aan doen rits kapot van de laars heel vervelend maar dat kan gebeuren op zoek gegaan naar een oplossing en die vond ik vrij snel. rolletje tape laars dicht getapte en hup op het paard zat er uit eindelijk 15 later op dan geland. na 10 minuten krijg ik te horen dat ik de volgende ben 15 eerder dan het schema ik nog vragen of dat het wel klopte ja jij bent de volgende. Ik was nog lag niet klaar met losrijden gelukkig bood iemand aan om voor te gaan zo dat ik nog wat langer had heef fijn maar nog was 10 minuten eerder aan de beurt. Ik had al voor me zelf de eerste proef op gegeven aan gezien ik te kort los had gereden. gebruik dat maar als trainings rondje dacht ik.

daar ging ik de ring in en na 4 onderdelen roept de jury half uit de caravan hangend stop maar dit is echt niet goed. Ik kijk verschik heb ik de verkeerde proef is er iets mis (rij uit het hoofd) nee ze zei als volgd je paard valt naar binnen en loopt niet in arbeits tempo in moet allemaal 4 en 5 op schijven hier heb ik geen zin in ook niet voor een 2 proef ga er maar uit.

ik stond perplex dit heb ik nog nooit mee gemaakt rij veel wedstrijden schrijf ook heel veel wedstrijden maar dat je er uit gehaald word omdat je niet aan het niveau voldoet heb ik nog nooit mee gemaakt. wij laten iemand altijd de proef afmaken onder het mom je leert er altijd wat van gebruikt het maar als oefen rondje.

ik heb een jong paard was voor de 2 keer mee en ben me er heel goed van bewust dat hij niet fijn liep maar om hem er nu uit te halen dat gaat heel ver mijn motivatie is tot onder het nul punt gezakt en wil me eigenlijk afmelden voor alle wedstrijden komen de tijd. Ik weet dat ik me er niks van moet aan trekken maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.

het is een heel verhaal geworden maar
even to de point komend mag dit eigenlijk wel iemand om die reden uit de ring halen.

(ik heb dyslectici sorry voor mijn fouten)

Joanne1987

Re: De ring uit gestuurd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 09:11

was het een officiele wedstrijd? ik heb dit ook nog nooit meegemaakt...

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 09:15

ik vond het niet vreselijk storend om te lezen hoor... het is niet dat er helemaal geen leestekens in staan ik zie ergere dingen voorbij komen op bokt

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 09:17

Ik vindt het ook niet storend om te lezen.

Hebben ze je verder niks uitgelegt? Misschien vonden ze je paard niet rad lopen? Voor de rest weet ik niet of dit gebruikelijk is.
Laatst bijgewerkt door Samblabla op 02-05-16 09:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 09:18

Dat is een vreemde gang van zaken. Was het een officiële wedstrijd? Heb je misschien naderhand nog aan de jury wat extra uitleg kunnen vragen?

lorelientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-16 09:19

@ joanne ja het was een officiële wedstrijd

@oomans het heb dyslctici in ernstige maten en weet ook dus geen leestekens te zetten ik het spijt me dat ik niet kan schijven en wel mijn verhaal wil doen

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 09:20

Wat staat er op je documenten vermeld? Volgens mij moet er een reden van uitsluiting op worden vermeld namelijk..

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 09:21

Heb je foto's of een kort filmpje? Wellicht was hij niet helemaal fit.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 09:22

Als het paard niet fit was lijkt het mij beter als de jury vermeld dat hij niet fit is ipv dat Ze geen zin heeft om alleen onvoldoendes te schrijven.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 09:23

Heb je de coupons? Ze moeten wel melden waarom je er uit bent gestuurd.

En stiekem heb ik het nog nooit meegemaakt eerlijk gezegd

VWestra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 09:25

Neem contact op met de organisatie of rechtstreeks met het jurylid om extra informatie en toelichting.
Ik zou zeker niet alle komende wedstrijden afzeggen. Je rijdt toch voor jezelf? Zoals je al zegt, kilometers maken en gewoon gaan. Misschien wel handig om nog beter de tijd in de gaten te houden en bij aankomst op het losrijterrein even na te vragen hoeveel er nog voor je zijn. Weet je meteen waar je aan toe bent.

Dus, niet te lang blijven hangen in de negatieve ervaring maar fijn verder trainen en starten.

(In mijn bericht ben ik er nu vanuit gegaan dat het paard gewoon rad liep)

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 09:26

Ik kan het me ergens wel voorstellen als de jury echt ziet dat het zo slecht is dat je op verlies uit gaat komen en het paard duidelijk niks opschiet met de 'ervaring'. Er zit voor mij verschil in als je paard heel veel spanning toont maar wel leert van het uitrijden van de proef, of een paard dat gewoon bar slecht gereden wordt en er geen enkele verbetering in zit. (Was het een B proef?)

De jury zou je de optie kunnen geven de proef te beëindigen om verlies te voorkomen, maar je eruit sturen om deze reden is volgens mij niet toegestaan (overigens is het eerste ook niet helemaal de bedoeling lijkt me maar goed...je komt wel meer onderhandse matserijtjes tegen)

lorelientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-16 09:27

jury was gelijk weg na de laste proef een coupons ik zag namelijk dat ze die op frommelde

paard is gewoon fit er stonden club genootje langs de kant en die heb ik gevraag of die niet rad liep ik voelde niks namelijk en hun zeiden ook van niet was kort weg gewoon omdat ik niet aan het niveau voldeed maar waar moet ik dan beginnen ik rij B paard was voor de 2 keer mee op wedstrijd

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 09:28

Je maakt nette zinnen, lorelientje. Ik kon het prima lezen :) Veel mensen weten inderdaad niet dat dyslexie er ook voor kan zorgen dat je moeite hebt met leestekens.

Ik vind het wel een heel gek verhaal. Misschien even een mailtje sturen naar de organisatie, met de vraag wat hun beweegredenen hiertoe waren? Liep je paard echt heel raar of viel het mee?

lorelientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-16 09:29

mijn paard was gewoon gespannen maar naarmate je rijd komt hij wel tot rust hij moet gewoon wennen aan de wedstrijden heeft hij nog nooit gedaan ik kom niet voor de prijzen maar voor de ervaring

Linda_76

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 09:31

Als je proef zo dusdanig slecht was dat de jury alleen 4-en en 5-en kon geven heeft ze je eigenlijk behoedt voor een verliespunt. Wel had ze dit subtieler kunnen brengen en aan kunnen geven dat je de proef beter vrijwillig kan beëindigen omdat je anders op een verliespunt uit zou komen. De redenatie van de jury is inderdaad een beetje raar....en niet echt motiverend.

Maar niet opgeven hoor... gewoon lekker doortrainen en zorgen dat je de volgende keer voldoende losrijtijd hebt!!

Succes!!

roosje78

Sorry, maar ik was erg nieuwsgierig waar dit was en lang leve google. Ik zie dat er bij de uitslagen code NG11 staat. Misschien iemand bij het secretariat die weet wat dit betekent?

Deze jury, deed die ook ring 2?

Es_ther

Volgens mij mag een jury geen coupons verfrommelen? Ik schrijf geregeld bij en als iemand vroegtijdig stopt staat er een reden (vrijwillig, bloed etc.) en dan gaat hij met de rest mee naar de rekenkamer. Daar wordt dat ingevoerd (dacht ik)

lorelientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-16 09:32

hij liep 2 weken gelden veel slechter en toen had ik ook een nette proef met 174 punten waar ik overigens heel tevreden mee was

ben wel nog bij de organisatie geweest hun zeiden geen in vloed totaal geen invloed op jury te hebben en hun beslissingen

ja jury deed ook ring 2 maar wat ik al zei er was geen protocol van mij meer

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 09:35

In de B kun je toch helemaal geen verliespunt rijden?

TS ik zou ook even een mailtje doen naar het secretariaat en naar je coupons vragen. Desnoods kun je een mailtje naar de KNHS doen en het voorleggen.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 09:35

Ts of het zomaar mag weet ik niet maar als je in de b rijd met een jong paard vind ik dit wel sneu van de jury.

Maar komop gewoon doorgaan met oefenen en lekker je wedstrijden blijven rijden hoor.
Zie het als een wijze les en werk eraan en heeeeel belangrijk.....rij voor je plezier!!!

Komt heus wel goed laat je niet ontmoedigen. :(:)

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 09:38

Uitsluiting is sowieso verliespunten. Maar die kun je in de B helemaal niet rijden toch? Ik zou zelf uitzoeken wie het jurylid was en de KNHS er over opbellen en verhaal doen en halen. Ik zou het er in ieder geval niet bij laten zitten. Jammer dat ze geen zin heeft in alleen maar vieren en vijven geven, maar je hebt wel 10 euro per proef betaald om je te laten beoordelen. Ik zou dus ook m'n geld terughalen bij betreffende vereniging.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 09:40

Ik heb een keer gehad dat de jury zei van wil je vrijwillig stoppen? Mocht de proef wel afmaken toen. Had ook een jong paard dat voor het eerst mee was en was alleen al blij dat ik in de ring bleef :') Om te voorkomen dat ik een verliespunt reed vond ik het erg fijn.

Gewoon lekker verder blijven rijden en t komt goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 09:44

Als het verhaal is zoals jij zegt, vind ik dat echt schandalig. :\

anke_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 09:46

TS, wat vervelend.. Vind raar dat jury je geen 2de kans geeft voor 2de proef. Maar als inderdaad UIT 11(kreupelheid) toegekend is mag dit volgens mij ook niet.
je had de proef niet toevallig gefilmd?
Protocol moet altijd uitgereikt worden, ook bij vrijwillig verlaten, bloed etc. Was de jury na de tijd er niet meer? officieel moeten ze tot 30 min na de laatste start aanwezig zijn.

roosje78 schreef:
Sorry, maar ik was erg nieuwsgierig waar dit was en lang leve google. Ik zie dat er bij de uitslagen code NG11 staat. Misschien iemand bij het secretariat die weet wat dit betekent?

Deze jury, deed die ook ring 2?

Ng = Niet gestart,
UIT 11 = kreupelheid