paard (spring) wedstrijd klaar maken

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xlovexbeauty

paard (spring) wedstrijd klaar maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-16 21:51

de titel vraagt het al hoe doen jullie dit kwa training inrijden enz.

ik heb onlangs een paard gekocht die heel goed kan springen. ik heb hem al wel mee gehad voor dressuur en daar was ie top braaf. in de bak a verschillende soorten parcoursen gesprongen maar hoe bereiden jullie zo'n paard voor op een springwedstrijd?

Luz_ElenaE

Re: paard (spring) wedstrijd klaar maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 22:27

Paar keer meenemen op oefenparcours of bb starten. Kijken hoe het gaat. Evt. Wat oefenen daarna met wat niet goed ging. Gaat dat goed dan kan je een keertje B starten of eerst bb en B erachteraan. Net wat je fijner vind en waar je paard beter op presteert

AmyvG

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 22:31

Ik zou eerst eens hier en daar wat oefenparcoursjes rijden. Dan eens starten, niet met doel om te winnen maar vooral om je paard te laten wennen aan wedstrijden.

stuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 14:25

idd beginnen met een oefenparcoursje kan hij wennen,gaat dat makkelijk dan kan je hem voor het echt meenemen.
met training doe ik zelf meestal niet heel veel aan het springen ik les 1 keer in de maand bij jan van beek
en daar springen we dan echt parcours
thuis doe ik vaak meer dressuur basis goed loswerken en vooral balken!
maar dat ligt aan je paard als je op oefen parcours gaat kom je er al snel achter waar je op moet oefenen
bij mij was dat vooral de controle tussen de hindernissen dus vandaar het balken werk
galop sprongen tellen verzamelen versnellen overgangen etc.
lage sprongetjes in uitjes enzo gebruik ik ook vaak voor het los rijden die neem ik dan een paar keer mee, succes!