Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
L0veMyHorse schreef:Ja dat kan! Je weet altijd of je bij C op de rechterhand gaat of op de linkerhand dus bij het aandraven gelijk op het goede been gaan rijden en niet midden in de volgende oefening gaan wisselen, dan word het erg rommelig
nijland schreef:L0veMyHorse schreef:Ja dat kan! Je weet altijd of je bij C op de rechterhand gaat of op de linkerhand dus bij het aandraven gelijk op het goede been gaan rijden en niet midden in de volgende oefening gaan wisselen, dan word het erg rommelig
Ligt eraan hoe vlot iemand voorleest
Als de ruiter al aan draaft voordat jij voorleest dat de ruiter bij c links of rechts af moet.
En als de ruiter van been verwisselt op het moment dat hij afwent
nijland schreef:L0veMyHorse schreef:Ja dat kan! Je weet altijd of je bij C op de rechterhand gaat of op de linkerhand dus bij het aandraven gelijk op het goede been gaan rijden en niet midden in de volgende oefening gaan wisselen, dan word het erg rommelig
Als de ruiter al aan draaft voordat jij voorleest dat de ruiter bij c links of rechts af moet.
voorlezer is een hulp. nijland schreef:Nee, de proef niet van te voren geoefend,vrij laat besloten toch nog te starten.
Vraag me toch af of het ergens beschreven staat in het reglement.in dit geval koste het de combi net hun 2e winstpunt voor deze proef
( jong paardje nog dus de voorkeur gaat liever uit naar licht rijden ivm leeftijd paard)

(sowieso snap ik de meerwaarde van lichtrijden bij een jong paard niet helemaal?)
saddledancer schreef:Als t je toch al je winstpunt gekost heeft zat er dus wel meer fout in de proef, dan zou ik me daar vooral op richten![]()
Verder als t beestje al L start zal t vast niet heel jong meer zijn, goede reden om t doorzitten te oefenen(sowieso snap ik de meerwaarde van lichtrijden bij een jong paard niet helemaal?)
En anders inderdaad toch maar even het proevenboekje openslaan, dit kan letterlijk binnen een minuut

nijland schreef:saddledancer schreef:Als t je toch al je winstpunt gekost heeft zat er dus wel meer fout in de proef, dan zou ik me daar vooral op richten![]()
Verder als t beestje al L start zal t vast niet heel jong meer zijn, goede reden om t doorzitten te oefenen(sowieso snap ik de meerwaarde van lichtrijden bij een jong paard niet helemaal?)
En anders inderdaad toch maar even het proevenboekje openslaan, dit kan letterlijk binnen een minuut
Vierjarige mogen al l starten
( dat kunnen op papier zelfs nog 3 jarige zijn)
En waar ik gewoon nieuwsgierig naar ben is waar t vandaan komt dat je op de ac-lijn op t verkeerde been zou kunnen licht rijden, ik kan het namelijk nog niet in het reglement terug vinden.