POR Trec

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

berdien85

POR Trec

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-16 10:47

Hoi!

Ik wil me wat meer gaan focussen op trec wedstrijden en ben daarom op zoek naar wat informatie.

Het POR gedeelte, hoe trainen jullie hiervoor? Ik vraag me af hoe je het beste uit vindt wat je snelheid is en moet zijn..

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 13:17

Ik volg even, ben ook nieuwsgierig.

Denk dat het toch een kwestie is van uitproberen bij welke snelheden je het meest comfortabel kunt rijden, dus op pad gaan, rijden en meten. Dat kun je dan gaan uitbouwen met training, bijvoorbeeld op uithoudingsvermogen of langzamer/vlugger rijden in een bepaalde gang.

edit: trouwens, ik denk dat je topic beter tot zijn recht komt op TEN. Misschien kan een modje 'm even verplaatsen :)

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 13:26

Je kan gaan oefenen door eerst trajecten op de kaart op te meten, dan bedenken welke snelheid je wilt gaan rijden, en dan uitrekenen hoe laat je op het eindpunt wil zijn, Dan krijg je feeling met de snelheden en afstanden. Je kan een baan uitzetten van bijvoorbeeld 200 meter of nog meer en dan een paar keer met een stopwatch timen hoe lang je erover doet in stap draf en galop, dan heb je een idee van de snelheden van je paard, je kan daarnaast ook gaan tellen hoeveel passen ze nemen over die afstand, dan zou je dus passen kunnen gaan tellen in combinatie met tijd om je afstand en snelheid te checken. Je kan ook gewoon gaan oefenen met een GPS waarbij je regelmatig je snelheid en afgelegde afstand checked om feeling te krijgen. Er zijn dus legio mogelijkheden, maar bedenk dat foutloos (aan-)rijden het allerbelangrijkste is voor de punten.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-16 19:46

Oké dat zijn inderdaad een heleboel mogelijkheden. Dankjewel! Ik ga kijken welke ik kan gebruiken :)