fjord of haflinger in wedstrijdring?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Juttertje88

fjord of haflinger in wedstrijdring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-16 18:41

Hai, ik wil over paar maanden knhs gaan starten...
Weet nog niet met welk paard er zijn 4 paarden die ik leuk vind.. Waarvan er 1 fjord is en 1 haflinger.
Ze zijn erg leuk maar vinden jullie zoiets leuk in de wedstrijdring? (Jurys vaak niet dat weet ik haha)

saral

Re: fjord of haflinger in wedstrijdring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 18:43

Ik start al lang met een Haf en heb er weinig last van. Het moet allemaal wel echt correct zijn en je krijgt niets cadeau. Maar ronduit benadeeld worden, ik heb het zelden mee gemaakt en die pech hebben we allemaal wel eens gehad. Start gewoon met een paard dat echt bij je past, dat werkt altijd het beste.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 18:45

ik ben jury, en het is vaak zo'n dooddoener om te zeggen dat jury's ze liever niet zien.
Klopt, ik ben meer fan van mooie dressuurpaarden, maar waar ik nog meer fan van ben is een goed gereden paard. En of dat nou een fjord, KWPN-er of een haflinger is, maakt mij niet uit.
Ik zie liever een goed gereden Haflinger dan een slecht gereden bloedmooi dressuurpaard. En daar punt ik dan ook naar.

Als je de keus hebt, kies dan voor degene waar je een klik mee hebt, die werkbaar is.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 18:45

Gewoon het paard kiezen waar jij het liefst mee rijdt, zo te horen heb je ruime keuze, gewoon die meenemen die je zelf leuk vind.

Als je netjes rijdt met je paard krijg je echt je punten wel. Geen enkel probleem.

(zei diegene die 1.84 lang is en op een fjord van 1.47 startte, nu een knabstrupper van 1.565 (die halve cm doet het) en een fjord heeft staan van 1.40 die ze ook gaat starten in de toekomst allemaal tussen de paarden)

Juttertje88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-16 19:25

Haha dankjulliewel vind de fjord en haflinger de leukste van de 4. Maar twijfelde eerst, maar ga nu zeker voor de fjord of haflinger :)
Ga op beide nog 2x rijden en dan kiezen

roosje15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 19:42

Ik start met mijn fjord M2 tussen de paarden. En ik heb eigenlijk altijd wel nette punten gehaald

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 19:48

Mijn haflinger word nu uitgebracht in de dressuur vind persoonlijk als je een leuke combi bent het ras niet uit maken! Maar vind het leuk rond rijden wel belangrijk

amiraanouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 09:31

Iedere jury heeft zo zijn/haar voorkeur, toch?
Als het goed is zal iedere eerlijke jury je beoordelen zoals ze dat doen bij alle andere paarden.
Laat jij maar zien dat ze het wel kunnen. :)

Mirjam1202

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 10:04

Ik denk dat de combinatie het belangrijkste is, maar persoonlijk vind ik een haflinger mooier dan een fjord, maar dat is persoonlijk!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 10:18

Ik denk dat het vooroordeel over Fjorden en Haflingers in de basis dressuurring meer in jouw hoofd zit dan in het hoofd van de jury.

Een goed gereden paard is een goed gereden paard, ongeacht het ras.

Er rijden steeds meer haflingers in de klasse Z en ZZ dressuur en scoren daar goed.

Dus gewoonlekker starten met het paard waar jij het fijnst mee rijdt,

Zwaantje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 19:08

ik start met een Fjord M2 en heb zelfs 1 punt al knhs :D heb bij 1 jury echt afgekraakt geweest gelukkig waren meer mensen zelfs met kwpeners problemen met haar gehad oeps..
maar op zich merk ik er niet veel van je rijd je proef en de laatste tijd kijken de jury's naar het geheel en niet meer naar het paard gelukkig! :D ben trots wat ik met mijn fjord binnen 4 jaar heb bereikt :)
M2 vind ik fijner dan die hele M1 oude proefjes dan hihi