Flexibel starten dressuur

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Roxanne

Flexibel starten dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-16 09:29

Hoi! :wave:

Ik heb een vraag waar ik zelf het antwoord niet op kan vinden. Ik hoop dat hier iemand zit die mij verder kan helpen.

Momenteel start ik twee paarden. Eentje in het M2 (gaat nu naar het Z1) en eentje in het L2. In het verleden heb ik Z2 gestart bij de pony's.

Het paard in het L2 heeft nu 5 winstpunten. Zou ik nu ook al op de flexibel dressuur basis een paar keer een M1 wedstrijdje mee mogen pikken, dat ik dus zowel in het L2 als het M1 met hem uitkom?
- Of moet ik hiermee wachten tot hij 10 winstpunten in het L2 heeft?
- Of moet ik zodra ik M1 start met hem sowieso M1 blijven starten en mag ik niet meer L2?

:o?

Zeepsop

Re: Flexibel starten dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 09:34

Je mag bijvoorbeeld L2 blijven starten totdat je M1+5 hebt bereikt. Volgens mij mag je alleen flexibel starten naar een lagere klasse. Dus om flexibel te starten in het M1 moet je eerst L2+10 zijn. (Zo heb ik het begrepen)

Maris__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 09:44

Wat zeepsop zegt klopt inderdaad :j

Christavang

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 09:50

Je mag dan alleen niet meer op de kampioenschappen rijden in de laagste klasse... Dus daar moet je wel even rekening mee houden!

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 09:50

Wat zeepsop klopt echter geldt voor jou nog een andere regeling.
Omdat je met 2 paarden/pony's M2 geklasseerd bent mag je ieder paard tm het M2 starten (mits ze dat leeftijdtechnisch) mogen, dus je mag al wel promoveren naar het M1 en dan flexibel L2 starten tot je M1 + 5 bent

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 09:58

Je mag bij 10 winstpunten over na de volgende klasse. En kunt dan bijv. een proef L2 en een proef M1 starten. Dit mag je blijven doen tot je in de M1 10 winstpunten hebt behaald, dan moet je over naar de M1.

op de site van de KNH staat dit duidelijk omschreven bij de wijzigingen vanaf 1 april.

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 10:12

Bonnelover schreef:
Je mag bij 10 winstpunten over na de volgende klasse. En kunt dan bijv. een proef L2 en een proef M1 starten. Dit mag je blijven doen tot je in de M1 10 winstpunten hebt behaald, dan moet je over naar de M1.

op de site van de KNH staat dit duidelijk omschreven bij de wijzigingen vanaf 1 april.

Dit klopt niet, je mag TOT 5 winstpunten flexibel lager starten, niet tot 10

_Roxanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-16 13:54

@Bonnelover: Dat geldt normaal inderdaad. Echter, omdat ik zal twee keer M2 heb gereden mag ik alle paarden (die oud genoeg zijn) meteen in het M2 starten. Ik start hem nu in het L2, maar zou ook bij minder dan 10 winstpunten al mogen promoveren. Daar staat in die wijzigingen niets over vermeld.
Het is inderdaad totdat je in de hogere klasse 5 winstpunten hebt behaald, dan MOET je definitief over

Ik wil echter weten of ik zowel L2 als M1 met hem zou mogen starten nu. Dus of ik met zijn L2+5 toch al eens een M1 proefje zou kunnen rijden. @Raiza, volgens jou zou dit dus kunnen?

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 16:28

Oh hm, misschien even de knhs mailen?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 16:36

Volgens mij mag dat gewoon, omdat je alles tot het M2 mag uitbrengen.

Anders idd even de knhs mailen.

koeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 16:45

Heb er ook wat op zitten puzzelen. Leek me wel grappig om bijvoorbeeld L1 en M1 tegelijk te starten. Zoals ik het lees mag dat niet, maar wat jij wilt wel.

Volgens het reglement (art. 107 lid 1d): "Een combinatie die promoveert mag, totdat de stand van 5 winstpunten in de hogere klasse is bereikt, ook nog blijven starten in de lagere klasse. Zodra een stand van 5 winstpunten of meer in de hogere klasse is bereikt, gaat de promotie definitief in en mag niet meer in de lagere klasse worden gestart." Jij mag promoveren en je hebt nog geen 5 winstpunten in de M1, dus mag je ook nog L2 starten. Of lees ik het verkeerd -O-?

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 16:48

Volgens mij lees je het prima Koeke. Ik zou ook denken.. ze mag starten in de M1... en ze mag flexibel starten in de klasse lager (L2) tot ze M1+5 is.
Wel rekening houden dat je dan geen kampioenschappen in de L2 meer mag rijden etc.

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 15:09

_Roxanne schreef:
@Bonnelover: Dat geldt normaal inderdaad. Echter, omdat ik zal twee keer M2 heb gereden mag ik alle paarden (die oud genoeg zijn) meteen in het M2 starten. Ik start hem nu in het L2, maar zou ook bij minder dan 10 winstpunten al mogen promoveren. Daar staat in die wijzigingen niets over vermeld.
Het is inderdaad totdat je in de hogere klasse 5 winstpunten hebt behaald, dan MOET je definitief over

Ik wil echter weten of ik zowel L2 als M1 met hem zou mogen starten nu. Dus of ik met zijn L2+5 toch al eens een M1 proefje zou kunnen rijden. @Raiza, volgens jou zou dit dus kunnen?

Ja dat mag! :j
Je mag dan alleen idd geen kampioenschappen meer rijden in het L2. Dat mag alleen in de hoogst uitgekomen klasse dus het M1