Geen paard, wel wedstrijd ambitie

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Felicxa

Geen paard, wel wedstrijd ambitie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-16 13:23

Ik ben vast niet de enige die in dit "schuitje" zit.

Het is nog heel ver weg, want ik ga eerst mijn menbewijs halen en er dan (hopelijk) veel op uit met mijn verzorgpony, maar ik merk toch dat het kriebelt. Dat ik heel graag zou willen starten.

Zijn er meer mensen die dit herkennen en mensen die misschien andermans paard uitbrengen op wedstrijden? Hoe gaat dit in zijn werk bij jullie en hoe heb je het paard dat je uitbrengt gevonden?

Puur voor de oriëntatie.

Ayasha
Blogger

Re: Geen paard, wel wedstrijd ambitie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 13:26

Ik heb een ruiter die mee op wedstrijd ging met mij een wedstrijdpaard aangeboden. :) heb haar toen ook een tijdje met paard vervoert. Inmiddels staat het paard bij haar. :D
Maar bij mij was het dus iemand die mee ging groomen die ik het aan nood toen we bezig waren over haar paard en wedstrijden.

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 13:28

Ik heb dezelfde kriebels maar geen oplossing :') Voor mij alleen een manege in de buurt, die nog wel een half uur rijden is. Helaas geen verzorgponies in de buurt, voor mij is het wachten totdat we op de maneges weer f-proefjes doen, maar dat voelt veel minder officieel dan een echte wedstrijd.

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 13:31

Ik herken mezelf wel hierin ja! Ik ben altijd best wel jaloers als ik dan bekende op wedstrijd zie gaan . Ik heb een advertentie op marktplaats staan en ik geef daar ook aan dat ik graag op wedstrijd zou gaan . Vrijdag kreeg ik een telefoontje van een wedstrijdruiter die een ongeluk heeft gehad en als dat gaat zoals ik hoop dat het gaat, heb ik een paard die ik uit mag gaan brengen op wedstrijd!

Nikita_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 13:31

Via Bokt heb ik hem gevonden. :D Ik ga het paard van Dees hier op bokt rijden, en uitbrengen op wedstrijden. Ik word relatief vrij gelaten, zolang ik gewoon les neem en netjes met paard en spullen om ga. Verder is alles aanwezig, maar alles wat ik extra wil plus alle kosten die ik maak met wedstrijden rijden zijn voor mijn rekening.

Ik ben overigens nog niet begonnen rijden want hij moet nog beleerd worden.

Iljaa1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 13:34

Ik zát in hetzelfde schuitje,
toch de stoute schoenen aan getrokken en gewoon aangebeld en gevraagd of ik een van de paarden van deze mevrouw mocht rijden. En zowaar dat mocht!! *\o/*
Echter nooit verwacht dat ik ook daadwerkelijk wedstrijden zou gaan rijden aangezien ik niet in het bezit ben van een BE rijbewijs+auto+trailer. Gelukkig kan ik erg goed overweg met de eigenaresse en kreeg ik de kans om Winnie (paard) volledig zelfstandig te gaan rijden en wilde zij mij wel heen en weer rijden + groomen naar wedstrijden in de buurt! Olé! Ik blij, eigenaresse blij dat haar paard weer mee op pad mocht en dus paard blij! :D
Ik weet dat ik het erg getroffen heb. Maar het kan dus wél! *D

(alle kosten van les en wedstrijden wel voor eigen rekening natuurlijk)

Lagonda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 13:35

Ik ben ooit begonnen ergens stage lopen (op een westernstal in Ierlanc dan) veel terug gekomen, en uiteindelijk een aantal paaarden op competities uitgebracht. Zo leerde ik daar ook veel mensen kennen en af en toe kreeg ik ter plekke een paard aangeboden. Misschien idee om ergens gaan helpen, mensen leren kennen, je zelf laten zien :)

MusicELINE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 13:41

Ik heb even tussen je berichten gezocht en zie dat je nog op VWO zit. Het is dus nog een beetje toekomstmuziek voor je, maar als je gaat studeren (HBO of WO) dan kun je studentenwedstrijden gaan rijden! Je rijdt dan op paarden van de vereniging, en het niveau loopt t/m M dressuur en L springen. De wedstrijden worden gegeven van Groningen tot Eindhoven dus dan ontmoet je mensen uit het hele land!
Maarja, dit helpt je op dit moment natuurlijk nog niet op weg. Ik zou als ik jou was op zoek gaan naar een bijrijdpaard en als het goed gaat met rijden vragen of je dat paard mag uitbrengen!

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-16 14:06

Wat een hoop reacties al, maar er is dus hoop! :P

Ik ben zelf een menner (heb wel een hele tijd gereden) en wil dus echt in het mennen (vaardigheid en/of marathon) starten. Ik heb een verzorgpony, maar omdat ik dus men is dat ver van mij af en kan ik alleen in het weekend omdat ik afhankelijk ben van mijn ouders (heb wel hele lieve ouders die me willen brengen!). Als het daarmee goed gaat valt het altijd te vragen natuurlijk, maar dat zal wel ergens volgend jaar worden dan, en dan moet de eigenaar ook akkoord gaan natuurlijk.

MusicEline, idd toekomstmuziek maar toch heel gaaf. Misschien dat ik tegen die tijd wel weer rijdt en anders toch pech gehad (helaas). Of zijn er ook menwedstrijden? Hoe werkt dat überhaupt? Wel gaaf dat er dus studentenwedstrijden zijn. :)

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 14:22

Ik heb de kriebels ook! Heb op de manege altijd wedstrijdjes gedaan, maar daar bereik je eigenlijk niks mee :o ik rijd wel 2 paardjes bij, de een is 23 dus dat doe ik haar niet meer aan. De ander is 7, maar ze is een pony van 1.40 en ik moet tussen de paarden starten. Denk niet dat dat erg succesvol wordt.

Dus ja, ik wil heel graag wedstrijden rijden, alleen nog een geschikt paard vinden... Wie weet komt er ooit wat op mn pad :D

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 14:28

Ik weet niet waar je woon, maar ik heb een paar fijne (wedstrijd) pony's staan waar ik mee 'uitgereden' ben (als in, lopen ZZ en je kan niet hoger) die nog niet aan hun pensioen toe zijn.

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-16 14:30

Zoe hé Dennis dat zou echt gaaf zijn :oo Is helaas echt te ver weg, ruim een uur met de auto. Ik woon in omgeving Leiden. Toch super bedankt voor het aanbod!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 14:40

Ik sta juist aan de andere kant ik heb een talentvol paard maar het is erg lastig een fijne africhtingsgerichte ruiter te vinden.

Vroeger heb ik veel voor anderen gereden en was altijd erg dankbaar voor de kans maar tegenwoordig lijken mensen er geen moeite voor te willen doen etc jammer

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 15:05

Wel een paard, maar deze heeft reeds de gepensioneerde leeftijd bereikt, niet de financiële middelen om een 2e paard aan te schaffen en te onderhouden, vorig jaar had ik net ja gezegd tegen iemand die mij vroeg voor haar paard te zorgen en de training te verzorgen tijdens haar zwangerschap en kraambed, toen kreeg ik 4 paarden aangeboden in een week tijd om te mogen trainen en uitbrengen deze heb ik moeten weigeren maar per saldo sta ik nu met lege handen dus...... maar ik geloof erin dat het als het zo moet zijn het vanzelf je pad zal kruisen!

Mooi aanbod @ dennis!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 17:14

Helaas, Leiden is echt niet om de hoek. Anders was je van harte welkom geweest eens kennis te komen maken.

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 17:29

Tot vorig jaar had ik een manege startkaart. Dat voelde toch een beetje echt.. Helaas bestaan die niet meer.. Ik hoop toch ook ooit een paardje tegen te komen waarmee ik kan starten. Zit iets beperkt in tijd i.v.m. werk, man in ploegendienst en Kids. Maar zou t super graag willen!

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 17:42

Ik startte vroeger met mijn bijrijdponys. Leende een trailer van mensen in ruil voor bijlessen aan hun dochter en reed de trailer zelf met de auto van mn moeder. Daarna eigenlijk steeds paarden aangeboden gekregen. Heb nu toevallig eindelijk een eigen paard omdat het toevallig zo liep, maar had makkelijk de subtop kunnen halen met het uitbrengen van andermans paarden. Super oplossing vind ik. Alle kosten die je anders aan stalling, hoefsmid e.d. per maand kwijt zou zijn kun je investeren in lessen enzo

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 18:02

Ook voor mij herkenbaar! Voorlopig zal ik het ook met maneges moeten doen, ik heb ook nog niet veel ervaring dus dan krijg je lastig een bijrijdpaard waarmee je kan starten o.i.d ...

Ik vindt het vooral jammer dat ze op de manege niet aan lease doen.

wil94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 18:10

Ik rij een paard voor een ander, ik betaal privéles, verenigingsles, startkaart + wedstrijden. En heb zelf dan dekjes die ik voor haar gebruik. Hun gaan mee voor het vervoer naar de wedstrijden toe.

Zelf vind ik het soms wel lastig om zelf niet vrij te zijn in het management van het paard.

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 18:19

Oeh goed topic.
Ik zou ook heel graag wedstrijden willen rijden.
Ik heb altijd wel f proefjes en onofficiële wedstrijden op manege pony's gereden maar dat is ook het enige.
Toen heb ik een tijdje jonge pony's gereden op een stal, dat was erg leuk en ik had ook echt wel een soort wedstrijd ambitie, maar helaas stonden die pony's er voor de handel dus waren ze weer weg voordat ik er ook maar iets mee kon opstarten.
Ik zou wel heel graag een pony of paard voor iemand willen uitbrengen maar helaas mag dat niet van mijn ouders omdat alles wat ik tot nu toe heb gevonden te ver weg is.
Maar ik blijf verder zoeken. :P

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-16 20:43

Aan onderlinge manege wedstrijden heb ik ook altijd meegedaan. Maar zoals jullie ook al zeggen, het is leuk maar niet echt starten. En we willen allemaal echt starten :P

Inmiddels rijd ik ook niet meer op een manege :o
Ik heb een hele leuke verzorgpony waar best mee te starten zou zijn als het mag van de eigenaar, maar de pony staat heel ver weg waardoor ik alleen in het weekend kan. Ik kan dus ook niet echt trainen oid. Maar ik houd sowieso mijn ogen open voor een verzorgpony dichter in de buurt, alleen is dat icm met mijn men "ambities" een beetje lastig. Ik vind rijden wel leuk, maar ik men een stuk liever.

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 20:53

Ik herken mezelf hier echt in. Inmiddels heb ik dit gevoel al heel lang, maar het is nogal lastig wanneer je zelf geen eigen paard hebt. Ik heb wel verzorgpaarden, maar daarmee starten zal niet echt gaan ben ik bang. Met een van mijn verzorgpaarden krijg ik wel les, maar die is al wat ouder en dat is zo'n stresser dat ik het haar echt niet aan zou willen doen om naar vreemd terrein te gaan, bij de ander is niet echt een geschikte bak aanwezig dus dat zou ook erg lastig worden.
Laatst heb ik wel een heel leuk aanbod gekregen om een jonge pony te rijden en uit te brengen, maar dat was jammer genoeg te ver, dus helaas. Voorlopig heb ik het even opgegeven, maar ik vind het wel ontzettend jammer, ik zou het zo graag willen.

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 21:02

Hier juist andersom... Een pony die (voor zijn "verkeerde lesje" waar die zo van verzuurd is geraakt, en nu weer moet opbouwen) echt lekker liep, maar geen ambities om te rijden.

Verzorgster heeft wel een paar wedstrijden gereden :) ging leuk, maar moet er zelf niet aan denken :) Ga wel mee om te groomen :')

Dus gewoon zo'n combi zoeken... ze bestaan gewoon!

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-16 21:03

Dat zulke combi's bestaan begrijp ik! Maar hoe vind ik er een :')

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 21:07

Dat is inderdaad het lastige, als je een beetje in "het wereldje" zit lukt het wel, maar het probleem is dat ik nog niet in dat wereldje zit en het nogal lastig is om er in te komen :')