Beginnen met wedstrijden

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hippepony

Beginnen met wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-16 16:32

Hallo,

Ik ben Lotte en ik rijd nu een Fries van 4 jaar oud (wordt bijna 5, ruim één jaar onder het zadel). Zowel de eigenaar van het paard en mijn instructrice vinden dat ik wel wedstrijden kan rijden met d'r. Maar ik heb dit nog nooit gedaan :oo . Natuurlijk lijkt het me wel heel gaaf om te doen!

Maar ik ben nu 17, moet beginnen met autorijlessen en zit op 5vwo. Mijn ouders willen me best financieel steunen hierin, maar ik moet er ook de tijd voor hebben. Mijn vader zegt, hierna moet je studeren en heb je er waarschijnlijk helemaal geen tijd meer voor en je hebt nu een verzorgpaard wat het ook kan!

Wat is jullie mening hierover? Moet ik het doen? Ik ben niet van plan om elk weekend een wedstrijd te gaan rijden, echt niet! Maar dan wel 1x in de twee weken les.

Alvast bedankt :)

MyWup

Re: Beginnen met wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 16:36

Ik zou het gewoon doen, mocht je straks helemaal geen tijd hebben dan kan je dan wel bepalen wat je gaat doen.
Als je de kans krijgt zeg ik doen, leuke ervaring voor jou en het paard

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 16:37

Gewoon wat oefenwedstrijdjes of BB klasse starten voor de lol en kijken of je het wat vind. Startkaart kan daarna nog altijd aangevraagd worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 16:38

Als het je leuk lijkt en de wil is er.. Dan kan je er vast en zeker tijd voor maken. :j
Mocht je het achteraf toch niet leuk genoeg vinden, kan je er altijd weer mee stoppen. Beter spijt van de dingen die je wel gedaan hebt, dan van de dingen die je niet gedaan hebt toch? :))

Succes met je beslissing! +:)+

Hippepony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-16 16:47

@liss dankjewel :)

@moonlight17 het probleem is dat hier in de buurt echt 0 impuls of onderlinge te vinden zijn. Ik heb er twee gevonden en die zijn in Juli en Augustus..

@Euforie maar als ik er mee stop heb ik er al wel heel veel geld aan uit gegeven

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 16:55

Ik zit in 6vwo, rijd fanatiek wedstrijden en ben vorige week geslaagd voor mijn rijbewijs. Het is plannen, maar het is zeker mogelijk! :) Ik zou het daarom gewoon doen.

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 17:02

Hippepony schreef:
@liss dankjewel :)

@moonlight17 het probleem is dat hier in de buurt echt 0 impuls of onderlinge te vinden zijn. Ik heb er twee gevonden en die zijn in Juli en Augustus..

@Euforie maar als ik er mee stop heb ik er al wel heel veel geld aan uit gegeven

Ik zou dan ook niet gaan zoeken bij de KNHS. Ga is op zoek bij lokale verenigingen op hun fb pagina of website of wedstrijdplatform.nl. Eventueel bekende in de regio die al langere wedstrijd rijden. De onderlinge wedstrijden of Impuls worden vaak wat minder gepubliceerd op de KNHS website.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 17:21

Juist wel starten, gewoon officieel B :)
Mocht het te druk worden dan zie je het dan wel.

BB is leuk voor de ervaring, maar je bouwt er niks mee op qua winstpunten

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 10:23

Nibbit schreef:
Juist wel starten, gewoon officieel B :)
Mocht het te druk worden dan zie je het dan wel.

BB is leuk voor de ervaring, maar je bouwt er niks mee op qua winstpunten

Leuk en na 1 wedstrijdje vind je het niks meer aan en heb je meer als 100 euro aan de startpas uitgegeven die je maar hebt gebruikt. Hoezo zonde van je geld.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 10:36

Ze mist toch ook de ervaring... BB dressuur is nieuw (kan pas vanaf 1 april) niet alle organisaties hebben dat al duidelijk opgenomen(omdat het ook niet bekend was toen de wedstrijden gepland werden). Gewoon even gaan mailen naar wedstrijden in de buurt of ze BB aanbieden. (Dan weten die verenigingen ook meteen dat er wel vraag is naar BB)

Voor BB heb je geen startpas nodig alleen lid van een rijvereniging en als het bevalt en je merkt dat je genoeg tijd hebt kan je altijd nog startpas aanvragen.

Hippepony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-16 17:43

Is het bij BB wel zo dat je winstpunten bijhoud? Of ook niet?

Ik heb nu aangemeld bij een impulswedstrijd, eigenaar heeft geregeld dat ze die bij de vereniging organiseren! Haha

Ik vind het allemaal veel geld dus wil er goed over nadenken. Maar het lijkt me allemaal zo tof om te doen en jullie reacties zijn bijna allemaal positief. :)

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 17:50

Nee worden geen winstpunten bijgehouden maar er wordt wel klassement opgemaakt en prijzen uitgereikt. Je kan altijd B gaan starten zonder bepaald aantal winstpunten in de BB. Voor officieel B starten heb je dan wel startpas nodig die 108 euro voor een jaar is. Je kan ook voor kortere periode een startkaart aanvragen dat is ookwel te vinden op de site van de KNHS.

aestate

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 17:59

Gewoon doen! Ik zit nu in m'n eerste jaar aan de uni en ik moet zeggen dat het voor mij makkelijker plannen is geworden(rij intensief wedstrijden), dus daar zou ik het zeker niet om laten. Ik zou sowieso ook gewoon in de B starten, je kan geen verlies hier in rijden dus het is de ideale mogelijkheid om te beginnen met wedstrijden en toch een beetje van de wedstrijdsfeer te genieten :)

Esmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 17:47

Wat leuk dat je wedstrijden wilt gaan rijden :)

Ik zou eerst beginnen met onderlinge/impuls wedstrijden.
Je krijgt dan meer kijk er op als je dit echt wilt of niet.
Je kunt altijd nog een startkaart aanvragen en daarna officieel gaan.

Je moet gewoon goed plannen.
Ik denk dat het plannen wel moet lukken

Succes bij je beslissing. +:)+

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 17:54

Sinds dit jaar bestaan er ook startpassen voor één dag, kost dus laang niet zoveel geld maar kun je wel de sfeer proeven van een wedstrijd en heb je ook gewoon je jurybeoordeling en weet je hoe je ervoor staat en of je het wat vindt. Je hoeft dus niet gelijk voor een heel jaar een startpas aan te vragen. Of je doet voor een maand een startpas, kun je wat vaker dan één dag maar zit je er niet gelijk voor een jaar aan vast. Ik maak er ook dankbaar gebruik van :D

Brenda66

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 19:42

Ik zal het gewoon doen, als je nu de tijd hebt en de kans en iedereen ziet het zitten met jou en je paard, dus waarom niet?
Nu is het mogelijk en als je straks drukker bent ivm school en rijles, zou je goed moeten gaan plannen en als er toch niet genoeg tijd is voor wedstrijden, kan je altijd nog stoppen.
Ik zeg doen *\o/*