ervaring met puntensysteem om contributie terug te verdienen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KlhEaa

ervaring met puntensysteem om contributie terug te verdienen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-16 22:00

Heeft er iemand van jullie ervaringen met een soort puntensysteem waarmee je je contributie kan verlagen?
Stel dat de normale contributie 200,- is, maar dat er daarnaast verwacht wordt van leden dat zij met activiteiten en acties meedoen om de clubkas wat te spekken. Dit gebeurd dan te weinig, of het zijn altijd dezelfde mensen die niets doen en dezelfde die heel actief zijn. Om dit te voorkomen of meer inzet te stimuleren willen ze nu dat je een extra bedrag bijv. 50,- gaat betalen, welke je weer terug kan verdienen door het doen van activiteiten, zoals helpen bij concoursen, bloembollen huis-aan-huis verkopen enz.
Wat vinden jullie hiervan?

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 22:03

Dan zou ik vlot weg zijn en naar een andere vereniging gaan.
Ik ben tenslotte lid om er te rijden of lid om wedstrijden te kunnen rijden, niet om bloembollen te verkopen.
Bij vorige vereniging was ik ondertussen maandelijks aan het schoonmaken (je kon je daar uit kopen maar vond ik te duur, maar ondertussen bleven er nog weinig mensen over...)en het verplichte oliebollen aan huis verkopen en lootjes verkopen vond ik zeker niet alles... Heb een gruwelijke hekel om aan huis mensen dingen te verkopen, dan zou ik wel verkoper aan huis worden. :D

Ik ben zeker niet te beroerd te helpen op de club en vrijwillig dus ook wel en help waar nodig, het helpt ook als je gezellige club hebt en dus gezellige mensen met vrijwilligen.

Als jullie zulke luie leden hebben, waarom niet bijv verplichten 2/3 keer per jaar te vrijwilligen/helpen op wedstrijd? En als ze dat niet willen zichzelf kunnen afkopen voor bijv 50,- voor het jaar. Zo pak je de mensen die dus niks doen ipv beide groepen.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 22:43

Ik verplaats dit topic van ED naar WD-V.

xAntoinettex

Re: ervaring met puntensysteem om contributie terug te verdienen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 22:50

Precies wat Melanie zegt. Bij ons is het zo geregeld dat iedereen één dagdeel moet helpen, afkopen voor €25-, of €50,- weet het even niet precies. Nu hebben we meer binding met de leden die je anders weinig tot nooit ziet. De leden die je echt nooit ziet kopen het gewoon af, ook prima.

karelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 08:34

Bij ons kun je een gedeelte terug verdienen door een bepaal aant worsten te verkopen. Dit is goed tedoen en er klaagt niamand over.

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 08:44

Ik vind het niet juist om langs de deur te moeten gaan verkopen om de clubkas te spekken. Sowieso heb je daar een vergunning van de gemeente voor nodig waar je langs de deuren gaat, maar bovenal lijkt het er dan op dat je vereniging z'n financieel beleid gewoon niet op orde heeft, oftewel te hoge kosten/geen reserveringen/slechte budgettering.
De leden een paar keer per jaar laten meehelpen aan het onderhoud van de eigen accomodatie is wel logisch, en mocht je daar niet aan mee kunnen/willen doen, een afkoopsom.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 19:14

Ik zou van vereniging veranderen als dat wordt ingevoerd.

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 19:23

Wij hebben bij de rijvereniging een verplichting van 2 of 3 dagdelen per jaar om als vrijwilliger te werken bij iets. Contributie is niet heel erg hoog als je het gaat vergelijken in de regio. Bij mijn menvereniging is er geen verplichting van niks. Contributie van voor je gevoel echt 0 in tegenstelling van wat ik gewend was bij de rijvereniging.

Al vind ik wel dat als je lid bent van een vereniging je minimaal 1x per jaar wat moet doen voor de vereniging. Maar dit is een persoonlijk moraal.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 09:44

Bij onze vereniging vragen we dat de leden helpen bij activiteiten van de vereniging (2 dagdelen per jaar), dit kan je ook afkopen.

Maar we vragen niet aan de leden om allerlei dingen te doen om de clubkas te spekken. Als dat nodig is klopt er iets niet in de begroting.

Wel is het lastig om bepaalde leden te bewegen om ook maar iets te doen.
Wij hebben ook naar een dergelijk systeem gekeken maar besloten dit niet te doen. Het komt er dan op neer dat het overgrote deel van de leden dat wel helpt gestraft wordt voor die paar die niet willen helpen. We hebben het omgedraaid, doe je niets krijg je automatisch een afkoopfactuur.

QueenElsbeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 16:46

Altijd lastig om mensen aan de gang te krijgen.
Jammer dat het gros hier liever betaald dan werkt.