vermoeden over bond paard in wedstrijd uitgekomen!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 18:58

Ja maar dat is ook logisch, maar het kan best een keer gebeuren dat je zo'n nare jury hebt, maar als dat elk concour is dan moet je wel even verder denken Knipoog

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132100
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 19:06

Precies, daar heb je gelijk in
Natuurlijk komt het weleens voor dat een jury bevooroordeeld is (kan overigens ook positief zijn, maar daar hoor je niemand over Knipoog ), maar het gebeurt ook bij "standaard combinaties" dat je niet de punten krijgt die je gehoopt had.
Jammer, maar zo werkt het nu eenmaal.

De makkelijkste weg is dan om de jury van vooroordelen te beschuldigen.
Het schijnt nogal lastig te zijn om kritisch naar eigen prestaties te kijken en daar conclusies uit te trekken.
Ook vind ik dat het vaak voorkomt dat ruiters hun prestaties niet op waarde kunnen schatten.
Ik kan zo tig voorbeelden geven van ruiters die elke week weer beweren dat ze "heel goed gereden hebben" en telkens weer teleurgesteld zijn Scheve mond

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 19:12

Hehe jah bijna iedereen die meestal rond de 156 punten heeft.Tijdje geleden ook, ik reed nog in de B, en ik vroeg aan een meisje hoe ze had gereden, het ging zooo goed zei ze, en ze was laatste met 142 punten, dat had ze toch wel een beetje kunnen aanvoelen.En het was geen bonte, fjord of wat dan ook.

Ik dacht trouwens eerst dat dit topic over een nieuwe wedstrijdbond ging :S

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 19:47

Idd Oscar dat bedoelde ik Haha!

En soms word ik gewoon moe van, ik heb een fjord, pony, bonte weet ik veel wat.
Zoals Lielle (was Lielle toch) zei, als je goed rijd kun je er niet omheen.

Ik heb met mijn springpaard dat van nature een stuiteraar en krabelaar is ook altijd moeten janken dan?
Toch heb ik dat nooit gedaan als ik een 4 kreeg voor enkele passen middendraf.
Ik heb niet gejankt dat hij zo zijn best deed, maar het niet beter kon.
Nee ik heb de punten die hij wel goed kon extra verbeterd om daar zevens en achten op te halen.
En thuis flink aan de slag gegaan op de mindere dingen.
En in het M en Z kreeg ik daarna zevens voor strekdraf ipv 4en voor enkele passen middendraf.

Dus niet miepen, maar rijden met die hap.
Dat moeten we allemaal, want zelfs een van nature lekker lopend paard doet zijn proefje ook niet uit zijn kop.

En dit sloeg op niemand persoonlijk, maar op alle miepers die alles de schuld geven ipv naar hun eigen rijden te kijken.
Je kan altijd wel eens wat minder punten krijgen, maar elke wedstrijd minder punten ligt toch echt aan je eigen rijden.

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 20:01

wow RK, dat klinkt pittig Haha!

Maar ik ben het wel met je eens... je zult mensen nooit horen klagen als ze meer punten krijgen dan ze verdiend hebben.

Ik heb ook ooit weleens met een protocol in mijn handen gezeten en gezegd "sjesus, die jury had een goeie dag" omdat ik met 178 punten de ring uitkwam terwijl ik er eigenlijk geen winstpuntwaardige proef had gereden. Tuurlijk ben je blij met je punten maar ik voel me dan eigenlijk ook wel een beetje belazerd, want: heb je dan goed gereden?

Nee, je hebt een winstpunt ge-kre-gen. En meer niet.

Maar het is moeilijk om zelfkritisch te wezen. Ik ben het niet altijd eens met een jury, maar ja, ik zat niet in dat hokje en de uitslag is bekend en de volgende keer beter.

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 20:05

Als je een goede proef had gereden had de jury er niet om heen gekunt. Ik heb met een roodschimmeltje wedstrijden gereden en die kleur werd ook niet altijd gemogen... Maar ik had altijd wel een winstpunt... als je een goede proef rijdt kan een jury daar niet om heen...
De een zal wat meer op bonte paarden vallen dan de andere en 'miler' beoordelen maar als je bij een jury die hem niet leuk vindt ook goed rijdt dan heb je vast wel een winstpunt!

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 20:23

Ik denk dat je, hoe je het ook wendt of keert, toch steeds uitkomt bij `het is nu eenmaal een jurysport`. en dus soms misschien niet helemaal eerlijk.

Maar dat is iets wat je moet accepteren of je moet gaan springen ( en dan snel in het L komen anders zit je nog met stijlpunten te klooien)

Lielle

Berichten: 66257
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 21:17

ja rk, was ik idd.

Scylla
Berichten: 1220
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Sliedrecht, t baggerdurp van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 21:36

Juist rk!!
Bij mn eerste wedstrijd ging het ook voor geen meter, hij vond de witte hekjes eng en daar ging hij alleen galloperend langs. Zei er nog iemand tegen mij dat ik waarschijnlijk wel winst zou hebben, nou dat dacht ik dus ff niet, zat al niet eens in mn gedachten! Dat hij die witte hekjes eng vond was overigens mn eigen schuld, had ik maar moeten oefenen. Dan ga ik niet de schuld geven aan de jury!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 21:42

DPB, het was ook pittig bedoeld.
de laatste tijd word er zoveel gemiept over discriminatie, maar vervolgens zie je op alleen de foto's al, dat het niet wp waardig kan zijn.
1x een verkeerde jury kan, maar de hele tijd

En gelukkig Lielle, ben ik nog niet helemaal dement Lachen

En hier in de regio staan niet vaak hekjes, behalve in het Z, maar de eerste paar keer kon ik geen 1 hoek netjes inrijden, meneer dacht dan dat hij moest springen Haha!

Fitzroy

Berichten: 25131
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 22:24

Ik word hier ook zo vreselijk moe van. Het is zo makkelijk om de jury de schuld te geven.
Mij maakt het totaal niet uit met wat voor paard je komt, al ziet ie er uit als een zebra Knipoog, als je maar een nette proef laat zien.
Ik heb alle soorten wel eens boven aan gehad: van bont tot tuiger en van Haf tot chiquer-de-chique.
Het zal me echt worst zijn hoe een paard eruit ziet: een nette proef kan iedereen neerzetten.

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 22:46

Haha, dat zou wel wat zijn, met een zebra de bak binnen te komen Tong uitsteken.

Maar anyway, ik kan niets anders zeggen dan dat ik het er gewoon helemaal mee eens ben!

Ik ken trouwens ook mensen die een (duur) paarden hebben met goed papier en bruin zijn en die nog geen wp's rijden.

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 00:36

Fitzroy schreef:
Ik word hier ook zo vreselijk moe van. Het is zo makkelijk om de jury de schuld te geven.
Mij maakt het totaal niet uit met wat voor paard je komt, al ziet ie er uit als een zebra Knipoog, als je maar een nette proef laat zien.
Ik heb alle soorten wel eens boven aan gehad: van bont tot tuiger en van Haf tot chiquer-de-chique.
Het zal me echt worst zijn hoe een paard eruit ziet: een nette proef kan iedereen neerzetten.



Idd. Als ik een vrije middag/ochtend besteed aan het jureren ga ik niet van huis met de instelling om iemand met een bonte/Haflinger/Fjord of wat dan ook af te zeiken. Ik ga van huis met een tas vol winstpunten en hoop op veel leuke combinaties.
Je paard de schuld geven omdat het een bonte is, dat is wel erg makkelijk...

vonny
Berichten: 13
Geregistreerd: 24-10-03
Woonplaats: deventer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-04 11:12

ik zei al ik kan niks met deze proef, als ik iets fout doe, waarom staat dat dan niet op mijn protocol??? en waar was de jury om het te vragen??
Natuurlijk was ik teleurgesteld, toen ik dat heb geschreven, en ik zeg ook niet dat alle juryleden zo zijn!!
Ik ben er wel mee eens dat dressuur een jury sport is, maar ja je eerste wedstrijdje, had ik mischien te hoge verwachtingen!?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 11:24

vonny schreef:
ik zei al ik kan niks met deze proef, als ik iets fout doe, waarom staat dat dan niet op mijn protocoll

daar had ik al antwoord op gegeven
Citaat:
Helaas gebeurt het wel vaker dat er niet veel commentaar op je coupon staat.
Ligt er ook aan wie er schrijft, sommige schrijfsers zijn niet zo snel, dus kunnen het anders niet bijhouden


En helaas gebeurt het ook wel vaker dat de jury voortijdig weg is.
Het hoort niet, maar is wel vaak.
Maar wat had je dan willen zeggen?
Er stond immers op de coupon dat hij niet voorwaarts genoeg is.
Reden genoeg voor geen wp.

Het voelt misschien heel fijn om een rustig braaf proefje te rijden, maar helaas zie vaak proefjes die zo rustig braaf zijn, dat het moeilijk is je ogen open te houden.

Dus kop op, volgende keer meer succes.
Werk samen met je instructeur maar aan je voorwaarts rijden en het komt allemaal goed.
Laat jezelf als het kan eens filmen, dan zie je vaak ook wat er bedoeld word.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132100
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 11:28

vonny"]
.......maar ja je eerste wedstrijdje, had ik mischien te hoge verwachtingen!?
[/quote]

[quote="vonny schreef:
ik had gisteren een wedstrijd en mijn proef ging redelijk goed, eigelijk de beste proef tot nu toe, (had toen wel winstpunt) en nu niet!


Was het nu je eerste wedstrijd of niet ? Verward

Ik sluit me aan bij Runningkawa.
Jammer dat de jury al weg was, hopelijk kun je de volgende keer nog even langs voor uitgebreider commentaar.
Het niet genoeg voorwaarts zijn is al een goede reden om geen winstpunt te krijgen, dit is nl. erg belangrijk

Veel succes, hopelijk volgende keer beter !

Lielle

Berichten: 66257
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 11:29

overigens zeg je hier dat het je eerste wedstrijd is en in je eerste bericht had je al eens een winstpunt gehaald. Ik vermoed dat je de andere keren onderling gestart bent en dan wordt er toch soepeler gejureerd.

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 11:44

Ik heb een bonte van het L naar het Z2 gereden en heb nooit het gevoel gehad benadeeld te worden.
Kijk eerst eens naar je eigen rijden en dan naar de jury. Het is nogal makkelijk om de schuld bij een ander neer te leggen.
En wat al eerder gezegd werd, als je er niet tegen kunt dan moet je gaan springen of lekker in het bos rijden.

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 12:13

zoiiets blijf je altijd hebben, maar ik ken ook een bonte die op dit moment prix st george loop, dus nou om te zeggen dat je met een bonte niet ver kunt komen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110723
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 14:44

Ik ken een bonte ruin,die Tricolore heet (een driekleur dus Haha! )en die loopt ZZlicht.

Mag jij mij vertellen hoe het komt dat Samber het ook zo leuk doet in de sport Schijnheilig

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 15:42

Het kan idd dat de jury een 'baaldag' heeft. Ik heb ook wel eens gezien dat een meisje met een bonte een super proef reed, maar veel te weinig punten kreeg. De rest van het veld trouwens ook.
Maar om nou je paard de schuld te geven van zo weinig punten... gisteren liep er bij ons een Fjord mee, en voor een Fjord liep hij goed. Maar kon natuurlijk nooit op tegen die bewegingswonders... en dat meisje wat erop zat wist dat heel goed. Daar heb ik respect voor!
Kijk eerst naar jezelf. Neem je proef op op video en kijk hem later terug. Dan zie je veel meer dan dat je erop hebt gezeten...
Ik ken ook zo'n kind wat volgens haar het beste paard ter wereld heeft. En elke keer komt ze met rond de 135 thuis. En nee hoor, het lig nooit aan haar, de kl*tejury toch altijd...

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 17:03

En ik me maar afvragen wat een "bond paard" is..

James Bond heeft zijn gemotoriseerde vervoermiddel ingeruild Verward

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 20:06

Tja ik snap het heel goed, ik denk dat bonte paarden ook wel eens benadeeld worden, maar ja, tis raar om te zeggen, daarom zou ik ook nooit een bont paard kopen!! Of er in ieder geval mee dressuur rijden!
Dat moet je natuurlijk zelf weten Schijnheilig maar ik denk dat het niet altijd de schuld van de jury is! Soms loopt het paard ook niet zo goed. Natuurlijk weet ik wel dat dat bij jou waarschijnlijk niet het geval is, maar ja, het kan inderdaad wel eens aan de jury liggen!

Kitty

Berichten: 7701
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 20:29

Ja, bonten worden benadeeld, schimmels ook, vossen in de dressuur zijn ook geen porem, over fjorden, friezen, tinkers en haflingers heb ik het nog niet eens. En wat dacht je van een saaie bruine? Of een arabier, volgens mij worden die ook benadeeld.
Groningers worden ook altijd benadeeld op wedstrijden. Tja, en zo ken ik ook een jurylid die het niet zo op KWPN'ers heeft....

Je moet gewoon rijden voor wat je waard bent. Als jij een goede, overtuigende voorwaartse proef laat zien die winstpuntwaardig is, dan zal de jury dat toch echt wel zien.

Als een paard trouwens onregelmatig witte benen heeft, kan het wel sneller lijken alsof een paard niet helemaal regelmatig loopt, maar zo kan het ook bij een paard met scheve bles zo lijken alsof hij kantelt.
En zo heeft elk paard wel wat. Bonfire is ook niet één van de mooiste paarden ter wereld terwijl hij toch wel bewezen heeft één van de besten van de wereld te zijn.

vonny
Berichten: 13
Geregistreerd: 24-10-03
Woonplaats: deventer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-04 22:34

Ja heb inderdaat 5 keer onderling gestart en altijd zo gereden, kreeg nooit wat over voorwaarts te horen. Misschien hebben ze dan wel te makkelijk gerekend.
Aan die mensen die vinden dat ik beter kan gaan springen of in het bos moet gaan rijden! Zijn jullie nooit teleurgesteld geweest en hebben jullie nooit verkeerde gedachtes gehad over juryleden omdat je er van baalde?
het is wel lekker makkelijk dat commentaar te geven!
Met de anderen die mij probeerde adfies te geven en te laten inzien dat het ook een beetje mijn probleem is ben ik blij, aan jullie heb ik teminste wat.
Bedankt hiervoor!