Verschil tussen regio- en kringkampieonschap?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LotteSpolet

Verschil tussen regio- en kringkampieonschap?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-16 22:52

Beste Zondag-avond bokkers,

Ik ben al een tijdje uit de wedstrijdsport, dus ik ben niet meer op de hoogte. Nu vroeg een vriendin/stalgenootje mij wat nou het verschil is tussen de kring en de regiokampioenschappen? Ze is namelijk afegvaardigd tijdens de selecties van kring de baronie, en nu vroeg ze zich af of de regiokampioenschappen hetzelfde is als bijvoorbeeld de brabantse kampioenschappen.

Ik hoor het graag! Linkjes naar een info-pagina hierover van bv. de KNHS zijn ook welkom!

bloempie186

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 23:15

Ja, de regiokampioenschappen zijn inderdaad de kampioenschappen van de provincie.

Mocht je je hier selecteren (bij de beste 2 ofzo horen (dit verschilt per regio)) dan ga je voor de Nederlands kampioenschappen.

Marieke_K

Re: Verschil tussen regio- en kringkampieonschap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 06:33

AnoukvW

Re: Verschil tussen regio- en kringkampieonschap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 06:58

De regiokampioenschappen zijn per provincie en kan je zien als selectie voor het NK.

Om op de regiokampioenschappen te mogen rijden moet je je selecteren via de kringkampioenschappen.

Dit verschilt nog wel per regio, sommige regio's hebben vrije inschrijving voor de regiokampioenschappen en sommige hebben ook nog selectiewedstrijden voor de kringkampioenschappen.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 15:41

Kringkampioenschap is het kampioenschap binnen jouw kring voor het regiokampioenschap. In haar geval dus kring baronie. Ik geloof alleen dat er in die kring geen specifieke kringkampioenschappen meer zijn maar alleen nog een aantal selecties waar een x aantal doorgaat naar de Brabantse. Degene die eerste wordt op de selecties wordt wel 'kringkampioen' genoemd.
Vroeger was er bij ons nog wel een kringfinale waar je, je voor moest selecteren in de winter en vanuit daar werd je weer geselecteerd voor de regio, maar volgensmij is dat niet meer :)