prijzen wedstrijden

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JeDe

prijzen wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-15 13:41

Hallo,

Ik kom er in de reglementen niet helemaal uit, dus vandaar hier de vraag gesteld.
Ik zie op wedstrijden regelmatig dat de prijzen niet meer uit prijzengeld bestaan, maar uit (gebruiks)voorwerpen. Wat zijn hiervoor de regels?
Als ik € 10,- inschrijfgeld moet betalen, mag ik dan worden afgescheept met een paar sokken of badzout als 1e prijs?

Janine1990

Re: prijzen wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 13:44

Pas boven de 12,50 euro inschrijfgeld hoeft een vereniging geldprijzen te geven die aan regels verbonden zijn. Daaronder niet.

JeDe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-15 14:13

Dat begrijp ik, maar als het inschrijfgeld onder die €12,50 ligt, hoeven de prijzen dan nergens aan te voldoen? Bij wijze van spreken kan ik dan als 1e prijs met een zeepje van € 0,50 naar huis?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 14:16

Wees blij dat je iets krijgt.. het gaat toch niet om wat je krijgt, maar de moeite die een organisatie überhaupt heeft gedaan om voor iets te zorgen.
Je rijdt toch niet om er beter van te worden qua geld, je gaat toch voor je winstpunten en het hele wedstrijdgebeuren..

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 14:22

JeDe schreef:
Dat begrijp ik, maar als het inschrijfgeld onder die €12,50 ligt, hoeven de prijzen dan nergens aan te voldoen? Bij wijze van spreken kan ik dan als 1e prijs met een zeepje van € 0,50 naar huis?

Ja :)

Gebruiksvoorwerpen zijn vrij onder de € 12,50 inschrijfgeld.

Ik had een keer een pot antirimpelcreme voor de rijpere huid gewonnen :+ maar potje bleek bij wat speurwerk bijna 50 euro te kosten :D

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 14:24

Ja klopt :-)

Dus vaak krijg je een rozet en een emmer paardensnoepjes oid :-)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 15:45

listiglistje schreef:
JeDe schreef:

Ik had een keer een pot antirimpelcreme voor de rijpere huid gewonnen :+ maar potje bleek bij wat speurwerk bijna 50 euro te kosten :D

Awesome!! _/-\o_
Was nog niet aangebroken? :D

Je moet geluk hebben met waar je wedstrijden rijdt. Ik moet zeggen dat ik het nog steeds wel erg goed heb. _/-\o_ Meestal zitten hier de eerste prijzen tussen 25 en 30 euro. Inschrijfgeld is 9 á 10 euro.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 20:15

JeDe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-15 14:41

Echwel schreef:
Wees blij dat je iets krijgt.. het gaat toch niet om wat je krijgt, maar de moeite die een organisatie überhaupt heeft gedaan om voor iets te zorgen.
Je rijdt toch niet om er beter van te worden qua geld, je gaat toch voor je winstpunten en het hele wedstrijdgebeuren..

Daar gaat het ook niet om, maar ik vind het vreemd dat er voor zoiets geen richtlijn is. Dan ben je als organiserende vereniging toch gek als je nog prijzengeld weggeeft?

Seventeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 15:07

Niet echt. Prijzengeld trekt deelnemers. Als ik aan het rondkijken ben voor wedstrijden, kijk ik eerst wat er is, wat wordt er uitgeschreven. Wat is het inschrijfgeld en het prijzengeld? Staat dat in verhouding ga ik er naar toe, maar betaal ik 10 euro en krijg gebruiksvoorwerpen maar is er een andere wedstrijd in de buurt waar ik 12,50 ( of zelfs 10) betaal en krijg prijzengeld, dan ga ik naar de laatste. Al is dat wat verder.

Als ik op wedstrijd ga wil ik dat er in ieder geval een mogelijkheid is om mijn inschrijfgeld eruit te halen.
In Ermelo is in juli altijd een eventingwedstrijd. Toen ik keek naar het inschrijfgeld in de B paarden, á 30 euro, en het prijzengeld; voor een 1e plek 35!! euro, heb ik direct die hele wedstrijd in de afvalbak gedaan. Laat het nou ook nog eens zo zijn dat ze in Ermelo geen hogere klassen laten starten en de dag helemaal vol kunnen krijgen met B en L paarden- en dus grote groepen-, zonder dressuur start ( Dus geen dressuurjury's hoeft te regelen en ringen etc) en er al een deel van de hindernissen staat.

Daar zakt mijn broek echt van af, en zulke wedstrijden zet ik permanent uit mijn lijstje, dan ga ik liever naar België, of start ik niet.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 17:38

JeDe schreef:
Daar gaat het ook niet om, maar ik vind het vreemd dat er voor zoiets geen richtlijn is. Dan ben je als organiserende vereniging toch gek als je nog prijzengeld weggeeft?

Er is een richtlijn, er zijn zelfs regels, zie mijn eerdere post met de links naar de KNHS reglementen waar het vastgelegd is. ;)

elsemiekevm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 21:43

listiglistje schreef:
JeDe schreef:

Jij had geluk! :D

Maar het is inderdaad toch vooral leuk als je wat wint, volgensmij doe je het toch vooral voor de kick en de leuke ervaring? Paardrijden is nou niet echt iets wat je moet gaan doen als je voor de miljoenen wilt gaan denk ik zo :D :D