[HK] B-debuut in 2016

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Utixo

Berichten: 6606
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 09:19

Dank jullie voor het commentaar! Met geluid hoor je ook mijn instructrice steeds maar dat ze wat meer naar voren moet.

Adelin kan vanuit het niets exploderen. Vorige maand is ze nog over me heen gelopen en heeft mijn halve oor eraf gesneden met haar hoef (ze was naar de ostheopaat geweest, mij leek even wat schriktraining wel leuk ipv het wandelen. Nou, schrikken deed ze. Ik struikelde en Lin kon geen kant meer op dan vol over me heen). Zo is ze ook onder het zadel. Zet je haar aan het werk valt het allemaal wel mee, maar uitstappen aan de lange teugel doe ik ernaast. Heb het vorige week weer even erop geprobeerd, 1 rondje en toen ging ze aan de kletter met bokken.

Het aanspringen in galop moet ik dus nog wat meer durven, daar waar ik vroeger alles uitzat, heb ik nu niet zo'n behoefte meer aan bokkende paarden. En als Adelin vind dat ze teveel been krijgt,zal je het weten ook. Moet daar even in doorzetten.

Zelfde met halstrekken. Verder dan dit durf ik haar nog niet zo goed los te laten, is even een stukje vertrouwen wat moet groeien.

Seltje

Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Antwerpen

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 09:31

Vertrouwen en op zoek naar een middenweg, een beetje meer been, maar niet zoveel dat ze ontploft. Al kan een keer gecontroleerd (met bodyprotector en instructrice) laten ontploffen wel werken om te zeggen: vooruit is vooruit, om daarna terug af te bouwen in de grootte van je hulp.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34768
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 09:33

Dan snap ik wel dat je wat voorzichtiger bent :(:)

Utixo

Berichten: 6606
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 09:43

Ach, ik moet gewoon niet zo miepen. Maar zoals ik al zei, de tijd dat ik als Penny meisje op wilde pony's stapte heb ik wel gehad. Heb een stal te runnen en mijn werk, kan me ook niet zoveel permitteren.

Met het oor was ook wel een mooi kunstje van haar hoor. Maar goed, hij is er heel netjes weer aangenaaid. Wel een goede les, stap haar tegenwoordig aan de hand uit met mijn cap op. Veel geluk gehad,
ga het lot niet tarten.

Zocht ooit een bijrijdster voor haar. En vriendin wilde haar wel bijrijden. Ze kon lekker rijden dus leek me ideaal. Vriendin was alleen wat flegmatiekere paarden gewend,wat er nou precies gebeurde weten we tot op de dag van vandaag niet, maar ze zat, 6 seconden later laag ze op de grond met een gebroken rug. Ze heeft in ieder geval iets gedaan wat Adelin niet aanstond. Te veel been? Een te brute ophouding?

Ja, het is een echte merrie. En hele echte. Wel lief, maar ook een vrij lompe doordouwer. Ze wacht omdat ze zo opgevoed is en ze luistert, maar ik moet het niet vergeten door te geven, dan loopt ze gewoon vrolijk door, door alles heen :+.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34768
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 09:56

Nou niet zo miepen...ik ben ook wel wat gewend inmiddels na 30 jaar paardrijden maar ik vind het toch best heftig hoor wat ik lees.

Die van ons is echt een braverd, ben ik wel blij mee. Ons vorige paard (vos uit mijn profiel) was namelijk echt een draak. Enige moment dat er weinig rem op zit is als je er de dag na de cross (mijn man rijdt SGW) met hem gaat rijden. Dan moet de adrenaline er nog even uit en staat hij op standje hard.

Utixo

Berichten: 6606
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 10:58

Ik ben inmiddels 31 en kom uit paardenouders, rij dus al van kleins af aan. Ik heb ooit mijn neus gebroken door mijn paard (die had nogal de neiging om te gaan steigeren toen hij jong was, we waren op vakantie in de Veluwe, hij deed gek, ik ging alvast naar voren zitten en toen gooide hij z'n kop naar achteren. Pats,boem,au. Naar het vakantiehuisje terug gewandeld en 2 dagen later geopereerd. Wel op vakantie gebleven, paard in de wei daar.), en dan nu het oor en een gekneusd stuitje. Had ook een hele mooie hoef op mijn kont staan, het is jammer dat de foto 18+ is, anders had ik hem met liefde gedeelt. Maar er staan blote billen op :).

Voor de rest alleen wat blauwe plekken en wat kneuzingen in die tijd, valt best mee.

Urielle

Berichten: 50081
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 10:58

Ik vind dat ook klinken als een heavy reactie hoor!

Mijn merrie is braaf. Ze kan stevig bokken maar je voelt ook wel dat ze bokken uit energie teveel probeert in te houden. Het is meestal uit een nijdige reactie omdat ze vindt dat ze teveel Been krijgt. Eigenlijk blijft ze wel steeds aanvechten wie van ons twee het voor het zeggen heeft, maar echt heftig gaat dat niet. Als je ergens in haar nek hangt na een bok krijg je ook tijd om terug te gaan zitten, een erachteraan geven doet ze niet, dus dat vind ik eerlijk van haar.

Utixo

Berichten: 6606
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 11:02

Ik heb haar helemaal door laten meten op Bodegraven. Lichamelijk is ze in topconditie, foto's waren prima. Ze is gewoon... apart. Tuschinski hè.

MightyJoe

Berichten: 4962
Geregistreerd: 12-09-10

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 11:33

Utixo, lastig! Ik zal dat zelf ook niet zo tof vinden. Ik vind je filmpjes er aardig goed uit zien hoor! Hoe is ze op ander terrein?

SusanH, dat heb ik ook. Ik heb een paard die graag niet meer doet dan nodig is. Maar ik moet zeggen dat veel overgangen en tempowisselingen wel goed helpen :j Zelf moet ik ook rekening houden met voorovervallen met aanspringen naar de galop. Ik wil mijn paard nog wel is proberen mee te helpen oid maar het werkt alleen maar tegen natuurlijk :=

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34768
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 11:38

Niks voor mij zoiets. Dacht toen ik de papieren van Chap zag ook: daar stap ik nooit op! Maar hij voelde ondanks dat hij heel vlug was gelijk zo safe. Tweede keer dat ik erop zat was in het bos, komt er een tweespan de hoek om het pad op, in galop. Alles rammelde aan alle kanten en ik voelde wel wat spanning, maar verder deed hij niks, stapte braaf door. Toen wist ik dat het een blijvertje was :D .

Chaplin wil wel hard werken hoor, is absoluut niet flegmatiek. Hij heeft de overgangen juist nodig om bij me te blijven en niet door te denderen of te gaan hangen/tegen de hand in te komen.

MightyJoe

Berichten: 4962
Geregistreerd: 12-09-10

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 11:52

Ik vind dat ook fijn als ze lekker relax en braaf zijn. Ik erger me snel aan nerveus gedrag om elk klein dingetje :=

Ik vind het trouwens wel spannend om echt officieel te gaan starten met mijn paard. Is niet echt een sportpaard maar toch kan hij best leuk lopen. Maar als ik soms al die mensen zie met die prachtige paarden die echt mooi bewegen.. Dan denk ik echt hoe moet ik daar ooit tegenop :o

Zwartvosje

Berichten: 500
Geregistreerd: 13-12-13
Woonplaats: Ede

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 12:15

Zo gaat even hard hier. Ik weet niet exact meer wie er op mij gereageerd hadden, kijk zo even terug :+

Dat topic ken ik wel ja, maar bokt bijt nog wel eens O:) dus daar zet ik liever geen filmpje neer. Voor wie aanbood om het filmpje voor mij te bekijken, via pb, heel graag! Ben reuze benieuwd. :D

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 13:39

Stuur maar hoor

Urielle

Berichten: 50081
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 14:57

Ik kijk of het straks lukt, anders doe ik het van het weekend.

Utixo

Berichten: 6606
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 17:36

Misschien is het wel leuk om even een voorstelrondje te doen, nu we toch een HK zijn? De meeste van jullie ken ik wel bij naam, maar daar stopt het bij.
En ik vind het zelf altijd wel leuk om gewoon bij mijn naam genoemd te worden ipv mijn Boktnaam, gezelliger ofzo.

Ik zal de spits afbijten.

Mijn echte naam is Benthe, ben 31 jaar en woon in Monster (westland, Zuid Holland). Hier heb ik mijn eigen recreatie pensionstal, met plaats voor ca 40 paarden. Het is een oude stal, maar wel gezellig. Hiernaast werk ik in de gehandicaptenzorg. Ik heb een hele lieve vriend, die altijd bang was voor paarden, maar ze nu durft te voeren en vast te houden. Heb hem er 3 x op gekregen, maar ondanks dat hij best over wat talent beschikte, merkte ik dat hij het voor mij deed, en niet voor zichzelf. Ik heb hem er nooit meer toe aangezet en hij heeft er nooit meer om gevraagd :). Wij wonen samen bij mijn moeder in huis. Dit was als tijdelijke oplossing bedacht toen we onze vorige woning uit gingen, maar eigenlijk bevalt het wel. Ook voor de honden is dit ontzettend fijn, omdat ik ze overdag mee heb een er in de avond altijd wel iemand thuis is.

Mijn beestenbende bestaat uit iets meer opvangers dan we eigenlijk in de planning hadden. Ik zal ze even snel voorstellen.

Thuis zitten 4 katten.
Panter, Poema, Lotje en Jaimy. Poema is de enige die we als kitten hebben gehaald bij een vriendin van ons, Panter is letterlijk in de kofferbak gesprongen. Mee naar huis gegaan, advertenties geplaatst, Amevedi en asiels gebeld, laten controleren op chip, maar helemaal niets. Komt ook uit en buurt met veel zwerfkatten, ik vermoed dat ze het zwerven zat v was. De "rooie", Lot, is van hot naar her gesleept. Heeft 3 baasjes gehad in haar eerste levensjaar. Is via via bij ons gekomen, zou eerst mee naar stal gaan, maar besloot dat ze wel erg op haar gemak was thuis. Is dikke vrienden met Panter en samen halen ze de grootste ongein uit.
Jaimy is ook via via bij ons terecht gekomen toen ze een maand of 9 was, en gaat haar eigen gang. Je ziet haar niet veel, behalve als ze honger heeft.

Ook zitten er nog 4 honden. Shinto, Lara, TinTin en Ocean
Shinto is bij ons gekomen als pup. Zijn moeder was een asielhond en mocht bij een medewerkster van het asiel bevallen. Dit is een vriendin van mij, wij hadden haar oude hond te logeren vanwege de drukte. Touwen besloten dat we de teef wilde adopteren,onze toenmalige hond knapte flink op van een speelmaatje. De teef kon echter niet met andere honden en katten, en toen ik bij de pups op bezoek ging bleek dat Shinto op 7 weken oude leeftijd erg gepest werd. Hij mocht niet drinken, werdt weggeduwd door zijn broertjes en zusjes. Dus Shinto is in mijn jas mee naar huis gegaan.
Lara is een drama, een ramp, een hond met ADHD. Maar probeer maar eens een dierenarts te vinden die dat gelooft. Ook via via bij ons gekomen, heeft de eerste maanden van haar leven op een balkon geleefd, daarna door iemand van marktplaats gehaald, die was binnen een dag bang voor haar en toen heeft ze vooral in de bench geleefd. Lara is een mechelsche herder x vermoedelijk hazewind, ze zit dus ook continue net haarzelf in de knoop. Alles is een prikkel voor haar om helemaal uit haar panty te gaan. Ze is niet meer agressief, maar wel idioot druk.

TinTin komt uit een nest van een collega van mijn moeder. Die had een mechelse herder en een Canadees, en het was toch zo leuk om daar een nestje mee te fokken...
Na 9 maanden begonnen Tin en zijn zus te vechten en werdt hij opgesloten in de bezemkast. We zijn hem direct wezen ophalen, en met de nodige opvoeding is het een hele fijne hond geworden.

Ocean is een Schotse collie. Zat in het asiel, had fikse voernijd en ziet ook nog eens slecht. Na flink wat training en bijtwonden is het nu een lieve knuffelbeer die hard achteruit gaat :(.

Dan de stal katten. Dat zijn er 2, die horen muizen te vangen, maar doen dat alleen als ze toevallig in hun bek lopen. Zijn zogenaamd onherplaatsbare schuwe katten uit het asiel, maar dat waren ze vlug vergeten.

Als laatste nog even de paarden.

Utixo: Gabor x Condor. Nakomeling van mijn overleden merrie. Clown, ik doe er zelf niets mee, vind mezelf te groot en te zwaar voor hem. Hij heeft leuke bijrijdsters waarme hij het bos en strand onveilig maakt.

Banto S Biko: Painted Black x OOSeven. Mijn trots, mijn zwarte, mijn knappert. Met hem ben ik L2+. Hij is ontzettend sensibel, ik heb daar heel erg mee om moeten leren gaan. Vooral met het kijkerige en de teleurstelling keer op keer op keer heb ik heel veel moeite gehad (en nog steeds soms). Hij is een paar weken ziek geweest, en helaas betekend dat dat ik weer compleet vanaf 0 moet beginnen, weer heel de strijd aan moet gaan met het kijkerige. Omdat ik dit echt niet ga trekken, en dat bij zo'n gevoelig paard gelijk zenuwen oproept, heb ik de moeilijke beslissing genomen hem even een paar maanden naar een kennis in België te brengen voor training. Het gaat me heel veel moeite kosten, maar ik vermoed dat een pauze voor ons allebei het beste is.

Adelin: Tuschinski x OOSeven. Is stiekem helemaal niet van mij, maar van een zeer goed bevriende belg. We hebben Banto van hem gekocht, hij zocht een plek voor Banto zijn halfzusje en zo geschiedde. Adelin geeft superfijne veulens, maar omdat bevallen haar zoveel moeite kost gaat ze vanaf volgend jaar via draagmoeder. Adelin is dus de merrie waar ik nu mee ga starten.

En dan heb ik nog een oude shet, Tara. Wordt volgend jaar 30. Ook ooit opgevangen en hobbelt nog steeds rond.

Pfff, is een iets te lang verhaaltje geworden :oo

Seltje

Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Antwerpen

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 17:40

Ik ben Seline, maar noem mij maar gewoon Seltje

Ik heb 1 merrie genaamd Black Beauty, een pracht van een merrie met af en toe wat merrie-dramas. Ik heb haar nu 3 jaar, en twijfel al 3 jaar om te starten, omdat ik veel met shiften werk zijn wekelijkse wedstrijden niet mogelijk en om 4 x op een jaar te starten is een startpas wel heel duur. Maar 2016 ga ik starten! (Als ze toch terug rad loopt tegen dan, momenteel vloeken we op rare kreupelheden)

Ik woon op de grens, dus het zou best kunnen dat ik toch beslis om in België te gaan starten.

Zwartvosje

Berichten: 500
Geregistreerd: 13-12-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 18:53

Gezellig :Y)

Mijn naam is Sharron, ik ben achttien en woon lekker centraal in Leusden.

Ik rijd Paris bij, ze is dus niet van mij helaas, maar ik mag haar wel zo beschouwen omdat alles mogelijk is en ik als enige met haar rondhobbel, op wat occasional bosritjes of iets van de eigenaar (vriend van de eigenaresse van de rest van de paarden waar ik voor zorg) na.
In een verleden heeft Paris al tot en met de M2 gelopen en kent ze de oefeningen tot en met de Z1, helaas is ze daarna op een plekje gekomen waar ze het niet zo goed had... Ze kwam afgelopen zomer dus erg mager en suffig aan bij de eigenaresse waar ik nu sinds deze zomer ook rijd. Ze is weer levendig, zit goed in dr vacht en is weer redelijk op gewicht, hoewel ze op dr rug nog steeds mager toont nu het weer kouder wordt en ze minder op het land staat.
Ook heeft ze helaas een einschuss over gehouden aan naar binnen geslagen, onbehandelde mok op haar linkerachterbeen. Die mok krijgen We overigens moeilijk onder controle dus binnenkort gaat ze naar de kliniek om uit te zoeken wat We er nog aan kunnen doen omdat reguliere methodes niet werken..

Edit: ook wel leuk om te vertellen wat voor paard paris verder is :)

Paris is een achttienjarige vliegenschimmel, merrie en ze is een nakomeling van Junior STV x Ultra in. Ze is 1.70m hoog en erg lang in dr lijf, wat het wel wat lastiger voor mij maakt om haar bij elkaar te rijden. Junioren staan bekend om hun ietwat lastige karakters. Paris is er ook zo een. Dominant van aard, zeer intelligent en ook nog eens een zeer typische pismerrie :')
Gelukkig is ze ook zeer werkwillig en knuffelig en ondanks dat ze erg kijkerig kan zijn schiet ze er niet zomaar vandoor en kent ze ook geen wilde rodeouitbarstingen als het haat niet zint. Een toekomstig eigen paardje met zo'n karakter als het hare zou geweldig zijn <3
Laatst bijgewerkt door Zwartvosje op 13-11-15 19:00, in het totaal 1 keer bewerkt

glenstorm
Berichten: 1598
Geregistreerd: 05-04-12

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 18:58

Ik ben Renske, 18 jaar en ik studeer technische wiskunde in Enschede.
Naast het paardrijden handbal ik, speel ik trombone, fotografeer ik graag en werk ik in de horeca.

Ik heb nu 3,5 jaar gestart met Glenstorm, een D pony merrie. Komende zondag hebben we onze laatste wedstrijd in het M1, daarnaast zijn we tot het M springen gekomen. Ze staat te koop en ik ga verder bij de paarden met Tinky Winky. Een reus van 1.75 van Guidam x Schalkhaar. Is door mijn ouders gefokt dus extra leuk. Zullen in januari gaan starten in de dressuur en dan langzaamaan ook in het springen.

MightyJoe

Berichten: 4962
Geregistreerd: 12-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 19:06

Leuk een voorstelrondje! Vind een fotootje van jullie paarden ook wel leuk!

Mijn naam is Lizet en ik ben twintig jaar oud. Ik woon in Westerlee, oost Groningen.

Ik heb mijn paard Joey nu ongeveer 4 jaar. Op zijn papier staat Andalusier x Paint maar of het waar is.. Want zijn ouders zijn ook niet bekend :') Hij is 1.65. Tot nu toe eigenlijk altijd recreatief gereden omdat ik nooit de mogelijkheden had om op wedstrijd te gaan. Nu ik dat wel heb zal ik het toch wel erg leuk vinden om officieel te gaan starten. Afgelopen jaar paar keer onderling gestart maar verder is het voor ons beide de eerste keer.
Ik wil eerst lekker kilometers maken in de dressuur en daarna nog wat springwedstrijdjes mee pakken.
Het is verder een onwijs rustig en koel paard.

Mijn paardje:

http://boktimg.nl/img/m/yHMq5y.png
http://boktimg.nl/img/m/4a7imh.jpg
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 3230_o.jpg

Maaike162

Berichten: 740
Geregistreerd: 06-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 19:14

Goed plan om even een voorstelrondje te doen!

Mijn naam is Maaike, ik ben bijna 18 en zit in vwo tto 6. Ik woon in het midden van het land. Examenjaar, dus volgend jaar studeren. Ik heb nog geen flauw idee wat en waar, dus dat is nog een hele zoektocht want ik vind alles leuk en interessant. Verder heb ik chronisch tijdgebrek door de combinatie van 3 a 4 keer in de week paardrijden, 2 keer in de week hardlopen (is er al een tijd niet van gekomen), eindexamenjaar, 12 uur in de week werken en daarnaast veel gezelligheid met vriendinnen en veel activiteiten van de kerk waar ik bij hoor. Allemaal superleuke dingen, maar me vervelen doe ik niet vaak.

En dan over de paarden:
Bijna 4 jaar geleden ben ik begonnen met paardrijden op een manege. Daar heb ik meerdere verzorgpaarden gehad en uiteindelijk werd een van de verzorgpaarden m'n eigen paard. Het was een ontzettend bijzonder oud diertje. Ik heb bijna een jaar van hem mogen genieten, maar heb toen de beslissing moeten maken om hem in te laten slapen, hij was gewoon op. Ik wist aan het begin al dat hij niet heel lang meer mee zou kunnen, maar ik gunde het diertje zo erg om nog een tijdje heel veel aandacht te krijgen en verwend te worden.
Nadat hij is ingeslapen ben ik op zoek gegaan naar een leasepaard samen met m'n moeder. Ik heb in die tijd zoveel wrakken van paarden gezien. Mensen die bijrijders zochten voor paarden die levensgevaarlijk waren. De een mocht niet nageeflijk gereden worden want dan had ze pijn, de ander kon zo ontzettend hoog bokken als je onbewust iets anders ging zitten, nog een ander was zo staatsgevaarlijk en bleef maar bokken en steigeren en klapte bijna om.
Gelukkig redelijk snel een geweldig paard gevonden. Vidam, een 13-jarige ruin (Guidam x Cruising). Hij is lekker groot, 1.75 maar voor 200% betrouwbaar. Zo ontzettend lief en braaf. Echt heerlijk. Regelmatig ga ik met hem het bos in en hij is zo braaf in z'n eentje. Verder is hij wel gewoon lekker actief en zit er nog behoorlijk wat energie in. Echt het perfecte paard. Zo heerlijk. Verder rijd ik regelmatig op stal nog een paar andere paarden, gewoon om de handigheid er in te houden.
Als jullie benieuwd zijn naar foto's staan die hier: [ITP] Vidam voor het eerst op bokt!

Volgens mij zijn de meeste van jullie rijtechnisch een heel stuk verder en hebben jullie veel meer ervaring. Maar dat vind ik zelf juist wel leuk, kan ik veel van leren!

Sharron, jij woont dan echt superdicht bij mij in de buurt! Op welke stal sta je?

Urielle

Berichten: 50081
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 19:24

Ik ben Rivka, 36 jaar, ik woon met mijn vriend en drie kinderen in België aan de grens met Brabant. Zelf kom ik wel uit Brabant trouwens.

Momenteel ben ik bezig met een HBO studie voor volwassenen en daarmee hoop ik boekhoudster te worden. Als hobby's de paarden, glaskunst (meest Tiffany) en natuurlijk ook Boktmod.

Qua beestenboel bied ik een chihuahua, diverse katten waarvan twee van Bokkers, een bunch kippen en de paarden.

Dan het meest interessante deel voor jullie: De paarden.

Mijn absolute toppertje is helaas net overleden. Dat was mijn beeldschone OO Seven ruin waarmee ik M1 reed. Helaas dus net geslacht ivm kissing spines icm een spierziekte.

Dan heb ik Reedhills Devdan, een appaloosahengst van 1.51 die ik ooit zadelmak maakte voor Neonlight en daarna als klant op stal is gekomen voor de sport. Recent is Devdan van mij geworden. Dev is M2 startgerechtigd, ik ben ooit B springen gestart maar nu houden we het even bij BB en ook de eerste oefencrossen zijn achter de rug. Lekker veelzijdig dus.

Het paard van dit topic is een grote donkerbruine BWP merrie, minstens 1.74, ook als klant begonnen en nu van mij. Ooit één keer B gestart, geen succes omdat ZE bij spanning om zich heen slaat naar alles en iedereen.

Afgelopen jaar heeft zij een veulen van Houston gehad. Karanthir staat nu in de Eifelopfok.

En dan nog een Tinkermerrie Sendy voor mijn kinderen. Mijn oudste dochter Gioya rijdt fnrs F3 en LRV B1 ermee. Superbraaf beest.

Ik heb een stal aan huis dus makkelijk.

Utixo

Berichten: 6606
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 19:29

Is jouw OOSeven dood? Dat schrik ik van! Ik vond dat altijd zo'n machtig dier!

Foto's:
Banto S Biko RT
https://www.facebook.com/#!/photo.php?f ... =3&theater

Adelin RT
http://img.photobucket.com/albums/v327/ ... 3565-1.jpg

Utixo
http://img.photobucket.com/albums/v327/ ... G_2571.jpg



Ik vergeet er trouwens 1 8-)
Heronymos. Swarovski x Tuschinski. Is nu 3, staat nog lekker in de opfok. Is voor de helft van mij, is een zoon van Adelin en heb ik direct na de geboorte voor de helft gekregen van de eigenaar van Adelin.
Afbeelding


Tara houden jullie tegoed. De computer op mijn werk is te traag om veel foto's door te zoeken.
Laatst bijgewerkt door Utixo op 13-11-15 19:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Urielle

Berichten: 50081
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 19:37

Ja ben er ook nog steeds hartstikke stuk van, maar gelukkig heeft hij geen pijn meer nu.

Mystica
Berichten: 122
Geregistreerd: 09-04-10

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 19:41

Bernthe, je vergeet Dickens Daylight! Of wil je die vergeten??
En Calinda? Snik. Als je Ocean wel noemt mag je haar niet vergeten....

Utixo

Berichten: 6606
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 19:49

Welkom, mam. Stel je even voor :D

Dat is dus mijn moeder :D .

Dickes Daylight (Sorento x Olivi) is een paard die ik ooit voor de handel heb gekocht. Ik ben echter niet zo goed in handelen... wordt nu gereden door de dochter van mijn vaders vriendin, zelf doe ik er niets mee.

Calinda (Sandreo x Nourejev) is mijn moeders paard, momenteel dragend van Toto Jr. Word gereden door een leuke bijrijdster, Calinda en ik liggen elkaar niet zo...