[HK] B-debuut in 2016

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Urielle

Berichten: 50074
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 11:53

Psssst mag niet modden maar je mag geen juryleden noemen:P

Utixo

Berichten: 6596
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 15:31

Serieus? Dat wist ik echt niet, sorry! Als ik hem nou de grond in had gestampt, maar positief commentaar mag dus ook niet? :+

Urielle

Berichten: 50074
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 15:33

Nee helaas!

Utixo

Berichten: 6596
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 15:42

Ook maf.

Hey! We zijn een huiskamer!

Urielle

Berichten: 50074
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 15:43

*\%/*
Bedankt Dreamy!

Eline91

Berichten: 3480
Geregistreerd: 21-05-11

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 15:45

Wij hebben afgelopen weekend en gisteren echt super lekker getraind, en als het volgend weekend weer zo fijn gaat wil ik misschien 22/11 al eens een impuls rubriek starten :D

Veel te vroeg eigenlijk, want een week geleden kon ik nog niet eens een volte rijden met de pony :') Hij heeft wel al internationaal gelopen dus hij kent z'n werk als de beste, maar het is voor mij een gigantische aanpassing.

Wat zouden jullie doen? Lekker gaan en ervaring opdoen, of toch nog wat langer thuis blijven trainen?

Urielle

Berichten: 50074
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 15:49

Impuls gewoon doen voor de ervaring, officieel wel even wachten.

Utixo

Berichten: 6596
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 15:57

Gewoon doen. Ik ben net wat erger, stap vanavond pas weer voor de 6e keer op de merrie, ze heeft bijna een jaar stil gestaan. Zondag wedstrijd. Maar voor les gaat ze ook mee in de trailer, en die 2 B proefjes valt ze niet dood van neer, gewoon opletten dat ik niet te lang losrijd.

Hè, moet een HK topic niet in een ander forum staan?

Eline91

Berichten: 3480
Geregistreerd: 21-05-11

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 16:03

Wat stoer Utixo, benieuwd hoe dat verloopt :o

Maar inderdaad, 2 B-proefjes moeten ze wel aankunnen. Als het rijden fijn gaat moet je het gewoon lekker proberen ;)

Urielle

Berichten: 50074
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 16:05

Nee, dit forum heeft HKtopics per niveau, mag nu wel geen tweede B topic bij.

Ik heb gisteren ook voor het eerst weer gereden met bit, ben er bijna afgebokt maar toen de sjeu eraf was ging het wel lekker. Nog wel stijf, ik moet goed werken aan de kleinere wendingen voor ze mag starten. Je merkt dat ze terug wat slapper is na de rust.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34674
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 17:25

Hier lekker gereden vanmiddag, als hij zo loopt komt het wel goed zondag.

Eline: ik zou gewoon gaan :j je kan het altijd als een 0 meting zien, als het lekker gaat is het mooi meegenomen maar je weet dan iig wat je werkpunten zijn.

rebecc1994
Berichten: 300
Geregistreerd: 06-03-12
Woonplaats: Sliedrecht

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 18:48

Ik heb zaterdag een onderlinge wedstrijd op de manege, dus alvast weer een oefening voor ons beide.
Niveau zegt uiteindelijk niet zoveel, ik start L1 omdat ik anders tussen de kinderen van 12 moet starten hihi.
L1 is hij echt nog niet klaar voor, dus de punten geven me (helaas) geen goede indicatie of we er klaar voor zijn.

Zwartvosje

Berichten: 500
Geregistreerd: 13-12-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 19:09

Nou ik heb me van de week gefilmd terwijl ik een proef je oefende. Ging niet erg lekker hihi bij terugkijken mezelf gepunt maar dat kwam uit op 179 := zal dus wel nog lager zijn geweest als een echte jury het gepunt had :o
Jammer genoeg kan ik niet al ergens onderling starten dus een echt nuttig oordeel kan ik niet krijgen tot ik daadwerkelijk ga starten. :(

Evelijn

Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 19:11

Er is ergens een bokt topic waar je een proef kan laten zien.... misschien dat een idee, Zwartvosje?

Utixo

Berichten: 6596
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 19:15

Mijn moeder heeft het oefenen van mijn proefje tijdens de les net gefilmd. Willen jullie dat ik hem hier plaats? Het is absoluut niet perfect, maar misschien is het wel leuk om elkaar te helpen.

Ik heb namelijk totaal geen behoefte om een filmpje op ITP of HAW te plaatsen :+

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 19:17

Ik ga waarschijnlijk aankomende zomer mijn debuut maken met mijn jonkie. Weer leuk om in het B te beginnen.

Ik wil hem wel voor je punten hoor zwartvosje. Zal vast meevallen. Vaak ben je zelf kritischer dan de jury

Maaike162

Berichten: 740
Geregistreerd: 06-11-12

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 19:19

Ik vind het erg leuk om filmpjes te zien! Voor mij ook erg leerzaam om te zien hoe anderen het aanpakken. Heb zelf ook weinig behoefte aan HAW :)

Utixo

Berichten: 6596
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 19:31

Ze zijn nu aan het transfereren van mijn moeders telefoon naar de mijne. Als ik zo terug ben op stal gooi ik ze via de wifi op YouTube.

Ik ga ook geen hele verhalen erbij plaatsen met mijn verbeterpunten, die weet ik zelf wel, het uitvoeren is nog een heikel puntje alleen :D

Utixo

Berichten: 6596
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 20:37

De filmpjes; let op dat je niet zeeziek wordt. We vallen lekker binnen in de proef, en hij is niet helemaal gefilmd.




dunkindonut
Berichten: 19
Geregistreerd: 03-01-15
Woonplaats: winschoten

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 21:20

Bij deze meld ik me ook :D heb mijn oscar merrie dit outsoorseizoen van de B naar de L1 gereden, maar aangezien ze nu ongeveer 5 maand drachtig is van glamourdale is december de laatste maand dat we zullen starten. Volgende week zaterdag komt mn nieuwe paardje op stal een 4 jarige sir donnerhall x winckenburg. Eerst lekker doorijden en aan elkaar wennen en dan hoop ik februari of maart te starten met hem in de B

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34674
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 21:27

Utixo: ik vind het niet slecht hoor als je bedenkt dat je haar pas kort geleden weer hebt opgepakt. Enige wat ik zo kan zien na kort kijken is dat het volgens mij net iets flitsender mag allemaal.

Wel lekker als je zo kan oefenen. Wij hebben geen bakletters op stal en altijd springmateriaal in de binnenbak. Buiten is wel een grote bak maar die is 35 bij 65. Geen echte dressuurmaat dus en ook geen letters. Ik heb dus nog geen proefje geoefend, wel de losse onderdelen.

Dunkeedoo: stoer hoor met een jong paard. Dat zou ik echt niet durven.

Utixo

Berichten: 6596
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 21:44

Dit is op mijn leslocatie (trainingsstal de Hoeve in Naaldwijk ). Zelf heb ik een kleinere binnenbak, met een paard die lekker loopt merk je er niet veel van, maar met Adelin is het nog wel lastig. Maar dan sjoemel ik gewoon, wend ik net na de A af bijvoorbeeld.

Jup, tot nu toe is iedere les gefilmd, en iedere keer als ik het terug kijk denk ik "hup, ff wat meer vooruit". Onder de man voelt dat totaal niet zo. Achterhand is ook nog niet sterk genoeg om veel kracht te leveren, ik denk dat als dat eenmaal verbeterd is ik al een stuk verder ben. Mijn andere paard (haar halfbroer) is een pak sensibeler. Moet nog even inkomen in haar.

Urielle

Berichten: 50074
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 22:08

Zwartvosje ik ben gediplomeerd tot M2, als je wil mag je me gerust een filmpje sturen ter beoordeling als je het niet graag openbaar zet.

Utixo, bij je eerste filmpje zou ik haar graag meer op eigen benen zien. Met name je aanleuning verraadt nog erg sterk dat ze nog wat meer in balans moet komen. Je zit er keurig op maar probeer haar niet teveel te helpen en ondersteunen, van de foutjes die ze maakt leert zij ook dus laat haar die gerust gewoon maken. Je tweede filmpje moet ik nog kijken.

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 22:26

Er zitten hele nette stukken tussen Utixo. Maar ook stukken waarin ze verbinding verbreekt en jij te afwachten wordt. Dit zie je terug in de tact en de aanleuning.

Probeer meer met je been naar je hand toe te rijden.

Even de punten op een rijtje die opvallen inde proef.

Middendraf is mooi tactmatisch. Maar moet meer.
Overgang naar stap is netjes gereden, alleen mag ze daar wat actiever in blijven.
Overgang naar de galop moet meer voorwaarde gereden worden. Nu valt ze nog een beetje in galop.
Volte in galop is netjes maar mag net iets actiever.
Halsstrekken is te weinig.
Tijdens de volte doorzitten bouwt ze wat spanning op waardoor ze tactfouten maakt.

Je hebt een erg leuk paard onder je kont. Nu met iets meer lef rijden en je krijgt dikke punten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34674
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 09:01

Leonie zegt precies wat ik ook bedoel met flitsender :j

Ik vind het wel een prachtig paard om te zien trouwens!

Ik had ook hetzelfde in galop, hij valt er wat in en loopt dan braaf zijn rondje. Ik moet hem voor mijn gevoel al bijna tegen middengalop aanrijden zodat hij voldoende sprong heeft en actief door galoppeert. Ik ben eigenlijk alleen maar bezig met overgangen als ik nu rijd. Is ook voor mezelf goed omdat ik de neiging had gelijk voorover te kukelen. Dat Chaplin me bijna uit het zadel trok iedere keer vooral van galop terug naar draf hielp ook niet mee. Daar heb ik onze eerste twee proeven de meeste punten mee laten liggen.