[HK] B-debuut in 2016

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Merrr

Berichten: 513
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 14:15

Balen Shelly! Snap je gevoel wel.. misschien helpt het wel even wat anders dan dressuur wedstrijden!

Glennstorm: Mn instructeur kwam niet opdagen |o hij komt van de 'overkant' zoals wij texelaars dat noemen.. en was mij vergeten.. (ik was de 1e die dag)
Donderdag in de herhaling...
Ze is gisteren naar de fysio geweest.. voelde gelukkig allemaal goed.. wat kleine dingetjes.. vandaag longeren en woensdag rijden..
Zondag wedstrijd... mag gelukkig in de ochtend starten!
Fijn dat het rijden zo goed gaat!

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 14:34

Oh wat banketstaaf zeg dat hij jou vergeten was! Hopelijk donderdag niet..

Ja ik ga 2 juli ook B springen dus dat komt helemaal goed met even wat anders doen!

Merrr

Berichten: 513
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 17:21

Nee hoop t niet, vertrouw t meteen niet meer haha :')
maar dan ben ik niet de 1e... _/-\o_

ahh leuk Shelly!

glenstorm
Berichten: 1598
Geregistreerd: 05-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 10:23

Merrr, jeetje wat stom. Ik heb het vorig jaar ook een keer gehad, toen ging ik de les erna van te voren maar appen zodat hij het niet weer zou vergeten :')
Shelly, ah even springen is ook wel lekker ja. Ik moet het helaas nog ruim een maand zonder springen gaan doen, en dan moeten we nog kijken of het wel weer kan.

Gisteren gereden en ondanks dat hij best lekker liep, besloot hij even te gaan poedersuiker met de meest simpele dingen. Toen even doorgepakt en daarna liep hij echt super fijn :)
Vandaag even kort gelongeerd en ik was echt blij met wat ik zag. Een tijdje terug spoorde hij echt voor geen meter aan de longe doordat hij scheef was(/is (nog steeds iets maar wordt al minder)) en door gebrek aan kracht en balans. En vandaag spoorde hij allebei de kanten op, dus dat geeft wel aan dat we op de goede weg zijn. En hij liep gewoon heerlijk ontspannen los over de bovenlijn met een fijn actieve achterhand, dus daar werd ik echt blij van :)

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 11:22

@ Shelly; komt vast wel weer goed! Iedereen loopt zo tegen z'n eigen problemen aan.
Eerder reed je ook mooie punten, dat gaat je gewoon weer lukken :j Mooie foto's ook weer.
@ Merr; hoe gaat het nu na de fysio?
@ Shelly; springen leuk! Ook wel eens fijn, beetje afwisseling
@ Glenstorm; ook lekker bezig dus!

Mijn geplande laatste keer B is al een aantal keer in het water gevallen, in juli ga ik weer een poging doen. :+ Hoop dat het dan ook niet meer zo warm is :D :7
Fysio hier ook langs geweest, geen hele grote dingen gelukkig. Was de 1e keer, heb hem alweer 10 maanden. *D Gaat zo hard! Het rijden gaat eigenlijk steeds fijner, zo langzaam aan zet ik 'm steeds wat meer aan het werk en dat pakt hij nu fijn aan. Geen gesputter meer en als hij dat toch doet kan ik het simpel oplossen. De stress lijkt dus wat minder te worden, hopelijk dat dat op vreemd terrein ook wat minder is/wordt! De planning is om, afhankelijk van hoe de laatste x B gaat, voor mijn vakantie een keer L te starten. (al zit ik bijna aan mijn punten, luxeprobleem :7 }:0 ) Dan wil ik eind van het jaar L2 zijn met hem.

Merrr

Berichten: 513
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 11:45

@Marietje; gisteren les gehad en ze liep echt super! vooral hele goede galop stukken! Hopelijk kunnen we zondag ook zo fijn rond rijden :D Helaas wel weer op dat harde gras.. zou misschien in de bak zijn maar helaas :?
Goed dat het rijden steeds fijner gaat! Ben nog altijd benieuwd hoe je paard er uit ziet haha

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 11:53

Euh... bruin :D
Ik heb steeds in de planning een filmpje te laten maken met les, maar ik vergeet het steeds! ^)

glenstorm
Berichten: 1598
Geregistreerd: 05-04-12

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 16:15

Merrr, goed gegaan vandaag?
Marietje, volgens mij moet je gewoon geen B meer starten ;)

Ik heb mijne vandaag maar meegenomen naar concours, maar jeetje wat ging het slecht. Losrijden ging eigenlijk wel fijn, maar in de proef vond hij het heel spannend waardoor hij onzichtbare hindernissen ging springen :')
Ik reed zelf ook niet bepaald op mijn best en ook nog een verkeerd in de 1e proef. Uiteindelijk 172 (met een 8 voor houding en zit!) en 178 (met nog flink wat 7ens voor de onderdelen die wel goed gingen), maar ik had veel lager verwacht. Ach zo doet hij meestal als hij even niet mee is geweest, dus ik kan er wel om lachen.

Afbeelding

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 16:33

Wat een clown zeg! Zou ook zo iets voor die van mij zijn hoor. Reed je toevallig in heeten? Wilde er eerst ook heen, maar toch niet gedaan.

Heb wel zin in volgend weekend vooral ook in het springen! Hoop dat het niet erg hoog gebouwd staat.

Mizsz_Kitty

Berichten: 3208
Geregistreerd: 03-11-04
Woonplaats: Alkmaar

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 16:35

Dat ziet er iig enthousiast uit

glenstorm
Berichten: 1598
Geregistreerd: 05-04-12

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 16:51

Shelly, ja klopt ik reed in Heeten. Ik woon ook (half) in Heeten dus was mooi dichtbij. Maar bodem was wel echt knetterhard, niet heel fijn voor een paard met artrose. Ik ga even nog 2 wedstrijden afwachten hoe hij dan loopt op gras als het niet zo extreem droog is geweest, maar anders ga ik maar selecteren op zandbodems of grasbodems waarvan ik weet dat ze niet zo hard zijn.
Waar ga je volgende week starten? Ik zou eerst naar Luttenberg, maar die hadden toch besloten geen concours meer te organiseren dus starten we niks.

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 16:57

glenstorm schreef:
Shelly, ja klopt ik reed in Heeten. Ik woon ook (half) in Heeten dus was mooi dichtbij. Maar bodem was wel echt knetterhard, niet heel fijn voor een paard met artrose. Ik ga even nog 2 wedstrijden afwachten hoe hij dan loopt op gras als het niet zo extreem droog is geweest, maar anders ga ik maar selecteren op zandbodems of grasbodems waarvan ik weet dat ze niet zo hard zijn.
Waar ga je volgende week starten? Ik zou eerst naar Luttenberg, maar die hadden toch besloten geen concours meer te organiseren dus starten we niks.


Rossum Overijssel (is echt 100 meter van mijn stal, dus ga onder het zadel. 5 minuutjes stappen). Weet niet hoe ver je wil rijden voor concours maar er is nog plek!

glenstorm
Berichten: 1598
Geregistreerd: 05-04-12

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 17:24

Oh daar heb ik nog wel naar gekeken, maar vond ik wel vrij ver. Dan moet hij eerst wat constanter gaan lopen en op 4 benen blijven in de proef. Heb deze week ook tentamenweek dus is wel lekker om van het weekend niet zo veel te moeten. Moet zaterdagnacht nachtwaken bij Outdoor Gelderland dus ben alsnog druk zat.

JosanneD

Berichten: 84
Geregistreerd: 26-03-12
Woonplaats: Rijssen

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 18:24

Ik heb wel eens B gereden op een onderlinge wedstrijd op de manege met een echte jury. Hebben jullie dit ook voor de tijd gedaan? En vonden jullie dat er veel verschil zat met officieel starten?
Ik heb wisselende resultaten gehaald, met een stijgende lijn haha. 175 in het begin, 178, 194.5 en 192 op het laatste.

Merrr

Berichten: 513
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 10:16

Ohh wat een boef Glenstorm! Die van mij was ook niet bepaald braaf... mevrouw was nogal dwars.. ze was zaterdag al dwars en dat zette door naar zondag met de wedstrijd..
1e proef ging nog wel goed.. maar die van mij loopt gewoon heel erg terug op gras in voltes en wendingen..en ik ben nu even wat voorzichtiger :+ (was ook weer kneppelhard).. 1e proef 190 punten...de jury had graag een gedurfdere proef gezien. 2e proef hebben we het maar niet over hahaha de pony naast mij vond ze heel eng dus iedere x als we die tegen kwamen schrok ze en ging ze er van tussen of draaide ze om..... en vloog bijna de baan uit... we hadden nog 178 -6 (1 extra volte gedraaid omdat we verkeerd om stonden en daarna was ik het helemaal kwijt dus extra rondje door de baan := de jury vond mn paard wel erg leuk, jammer van de spanning |o

glenstorm
Berichten: 1598
Geregistreerd: 05-04-12

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 11:54

Merrr jeetje jij had ook al zo'n avontuur, wel balen zeg!
Ik vond het veel te harde gras ook niet fijn, ging er zelf ook slecht door rijden omdat ik wist dat hij er last van had, maar dan wordt het juist erger

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 12:12

@ Glenstorm; jawel, ik start 'm nog B puur omdat hij zoveel spanning opbouwt. Je ziet het er niet altijd aan af, z'n punten loopt hij met gemak, maar ik wil gewoon zelf dat hij wat ervaring op doet en wat meer op z'n gemak raakt op concours, dus rij de B helemaal uit. :) Ik heb geen haast, hij is nog jong zat. Ondanks dat we bijna aan de max zitten heeft hij nog niet zoveel wedstrijden gelopen. :+

Jeetje, die foto :oo Nog nette punten dan, petje af.
Gras is ook niets, als je de mogelijkheid tot zand hebt lekker zand rijden!

@ Josanne; ik heb dat nooit gedaan, het is maar net wat je zelf prettig vind. Je kan tegenwoordig ook BB starten, hier heb je geen startkaart voor nodig. Is mooi om te kijken of je het officieel ook leuk vindt. :)

@ Merr; Gefeliciteerd! Erg jammer van de spanning.

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 09:32

Gisteren eindelijk een stalgenootje kunnen strikken om een stukje te filmen. Het beeld was zoals ik het voelde. *D Erg blij mee. Fysio heeft 'm duidelijk geholpen met het laatste stukje. _/-\o_

glenstorm
Berichten: 1598
Geregistreerd: 05-04-12

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 10:52

Marietje, helaas is hier vrijwel alles op gras, zolang het niet zo extreem is geweest heb ik daar op zich ook geen probleem mee. Zeker in juli/augustus zijn hier bijna geen wedstrijden en wat er is is op gras. Scheelt denk ik ook wel een heel stuk als ik de volgende keer wat kleinere punten indraai. Het regende nu dus wilde wat meer grip, maar de bodem eronder is natuurlijk wel nog knetterhard dus niet fijn voor een gevoelig paard.
Oh als die nog jong is en het spannend vindt snap ik het wel. Lekker kilometers maken! Ben wel benieuwd naar het filmpje!

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 11:20

Ik heb toevallig net zitten kijken voor wedstrijden, maar inderdaad .... er is bijna niks te vinden in juli.
Augustus ben ik zelf op vakantie, misschien dan maar kijken voor erna, maar eigenlijk zou ik voor die tijd nog wel 1 of 2 x willen gaan. Heb er nu nog 1 staan ....
Filmpje staat helaas niet op mijn telefoon, zal eens kijken of dat erop kan krijgen!

glenstorm
Berichten: 1598
Geregistreerd: 05-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 14:33

Wat een rust hier. Hoe gaat het met jullie allemaal?
Wij trainen rustig door met nu een nieuwe instructeur. Heeft allemaal tijd nodig, maar als hij straks helemaal bevestigd is gaat hij echt gaaf worden. Nu laat hij hele goede stukken zien, maar een hele proef is nog te veel gevraagd. Nu heeft hij lekker een rustig weekje, heeft hij wel verdiend :)

Merrr

Berichten: 513
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 15:41

balen dat er zo weinig wedstrijden zijn in juli.. hier in de buurt welke week wel 1.. (ook op gras)
Ben benieuwd naar je fimpje :D

Ik ben beetje aan t afbouwen wat rijden betreft. Mijn bijrijder klikt tot nu toe wel goed met mijn paard. Ze is alleen een beetje angstig door haar vorige paard geworden dus moeten ze elkaar even gaan vertrouwen.
Het is lastig iemand te vinden moet ik zeggen.. die tijd heeft! En ik vindt het heel lastig mijn paard uit handen te geven merk ik al :+
Ben er ook steeds bij en rij meestal er voor zelf en dan gaat zij er op.
Merk wel dat het steeds wat lastiger gaat... en zeker onverwachte bewegingen zijn minder prettig :x

Heb nu al weer zin om op wedstrijd te gaan O:)
hopelijk kunnen we het snel weer oppakken..

Leuk dat je nieuwe instructeur heb Glenstorm! Doet soms veel goed!

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 16:48

Fijn dat je nieuwe instructeur hebt glenstorm! Gaat dus goed komen.

Merrr, ik heb ook een tijdje een bijrijder gehad. Vond het ook zo lastig om het uit handen te geven. Gelukkig doe ik nu weer alles zelf. Mijn paard klikt vaak ook niet met anderen helaas. Tenzij ze hem gelijk op zijn plek zetten.


Ik ga morgen weer op wedstrijd. Net weer alles klaargemaakt. Ik heb toch zo'n hekel aan elke week dat wassen...

Afbeelding
Maar hij staat er weer piek fijn bij

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 21:56

Nou wij zijn nog even safe B gestart, maar in een woord wauw! Eerste proef een 4e prijs met 202 punten. De tweede proef was ik 7e met 193,5 punt. Ben echt heel trots op mijn tinker. Hij doet het wel tussen al die warmbloeden. Als we zo blijven gaan komt die L1 wel weer in zicht!

Afbeelding

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 11:18

@ Merr; ik snap je helemaal, ik hou er helemaaaaal niet van om mijn paard uit handen te geven, zelfs niet voor 1 dagje, al is het maar om z'n stal te doen oid. :+
@ Glenstorm; hoe gaat het rijden met nieuwe instructie, bevalt goed?
@ Shelly; ook hier zeg ik het nog een keer, gewoon L gaan, dat kan je prima! :j