Rondje om de ring

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gentlegiant

Rondje om de ring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-15 14:18

Hallo,

Ik had onlangs een "discussie" met een ruiter
Of je hier in Nederland (mits er plek is) voor je binnenkomt in de ring, een rondje rondom de ring mag draven?
Dan bij A binnenkomen rechtop de jury afrijden en dan de proef beginnen?

Ik dacht nml dat dit ook in de basis sport gewoon mocht
Diegene waar ik die "discussie" mee had zij dat dit absoluut niet gebruikelijk is in de basis sport en dat het waarschijnlijk niet mocht.

En aangezien er duizende wedstrijdrijdende bokkers zijn misschien weten jullie dit?
Vroeger toen ik nog in Nederland startte deed ik dit eigenlijk altijd als het kon

Alvast bedankt

Lielle

Re: Rondje om de ring

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 14:20

klopt, dat mag. Als er geen ruimte om de ring is mag je er zelfs in, en in het B en L mag dat altijd. Vanaf 1 april mag je wsl in alle klassen ook de ring verkennen voor je start.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 19:32

De ring verkennen mag nu al in alle basisklassen;

Artikel 114 van het wedstrijdreglement dressuur
Iedere combinatie mag bij het verkennen van de rijbaan, direct voorafgaand aan het starten van de proef, altijd de ring betreden. De combinatie hoeft na het signaal om te beginnen de ring niet opnieuw te verlaten. Dit laatste is echter wel toegestaan. Het verkennen van de rijbaan door het rijden langs de buitenzijde van de ring is ook toegestaan.

Lielle

Re: Rondje om de ring

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 19:37

Dan was ik grondig in de war