Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Sonja schreef:En als de jury haar er wel uitgehaald had, had je nu wrs commentaar gehad dat een jury geen dierenarts is en dus geen diagnose mag stellen.
Maw: jury is altijd de boeman.
Als het paard niet zuiver liep, is aftrek op elk onderdeel waarop dat van toepassing is, terecht.
Ruiter had het moeten voelen, begeleiding had het moeten zien, dan had ze op tijd af kunnen groeten.
yfkelover schreef:Onze pony is al wat ouder dus kan soms iets stijf zijn in het achterbeen maar nogmaals ik zag het op dat moment niet
En ik had nog steeds liever dat je jury ons het gewoon gezegd had of de proef stil had gelegd
Een jury mag toch een proef stil leggen en de ruiter zeggen dat hij stoppen moet inverband met kreupelheid?
yfkelover schreef:Onze pony is al wat ouder dus kan soms iets stijf zijn in het achterbeen maar nogmaals ik zag het op dat moment niet
En ik had nog steeds liever dat je jury ons het gewoon gezegd had of de proef stil had gelegd
Een jury mag toch een proef stil leggen en de ruiter zeggen dat hij stoppen moet inverband met kreupelheid?
yfkelover schreef:Een jury mag toch een proef stil leggen en de ruiter zeggen dat hij stoppen moet inverband met kreupelheid?

Citaat:Artikel 133 – Kreupelheid
In het geval van uitgesproken kreupelheid van het paard deelt de (voorzitter van de) jury de deelnemer direct mee dat deze wordt uitgesloten. Tegen deze beslissing is géén beroep mogelijk en de deelnemer dient onmiddellijk af te stijgen en met het paard de ring te voet te verlaten.

yfkelover schreef:Heb er met een jury lid over gesproken hij mag de proef wel stil leggen en dan overleggen met de ruiter/amazone en vragen of ze verder willen rijden
ik had ook liever gehad dat dezecjury dat had gedaan