Wedstrijd rijden maar geen ervaring....

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

AmyKabal

Wedstrijd rijden maar geen ervaring....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-15 18:02

Hallo hallo,

Ik heb een aantal maanden geleden mijn eerste springwedstrijd gereden. ( bb )
Maar nou zou ik dat ook in de dressur willen doen. Vollopig ook bb tot we er echt klaar voor zijn.
Maarnu vraag ik me af hoe dit in zijn werking gaat?!

Ik geef mezelf op bij een wedstrijd via srartlijsten, maar dan? Hoe weet ik mijn proef?
Ik sta ingeschreven bij de FNRS en heb geen startkaart.

Alvast bedankt voor julie hulp :j
En als ik mezelf bij de knhs moet aanmelden, kunnen julie mij dan vertellen hoe dat in elkaar steekt? Aangezien ik al lid ben van de fnrs.

Groetjes amy :o

Luz_ElenaE

Re: Wedstrijd rijden maar geen ervaring....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 18:04

Zoek even op de knhs site, daar staat heel duidelijk uitgelegd wat je moet doen om officieel te kunnen starten

AmyKabal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-15 18:12

Maar hoe stap ik over van de fnrs naar de knhs terwijl ik niet bij een vereniging rij? Kan het dan wel?

Equiine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 18:15

Als je een FNRS ruiterpaspoort heb sta je automatisch al ingeschreven bij de KNHS. Neem anders even contact op met de KNHS als je het zeker wil weten. Je hoeft geen lid te zijn van een vereniging om lid te zijn van de KNHS. :)

Edit: wellicht dat je hier wat meer informatie kan vinden. Ik heb zelf nooit mee gedaan aan impulsrubrieken dus ik kan je persoonlijk er niet veel over vertellen. Succes!
https://www.knhs.nl/disciplines/dressuu ... -dressuur/

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 18:19

Ga er even vanuit dat je echt wil starten. Dus echt B.

Voor BB hoef je alleen maar lid te zijn van de knhs.
voor het officieel B starten moet je lid worden bij een vereniging. Daarna kun je via mijn knhs een startkaart aanvragen

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 18:20

Correct me if I'm wrong, maar je moet wel bij een vereniging aangesloten zijn om wedstrijden te starten dacht ik.
Ik heb toen der tijd (een van de) goedkoopste verenigingen in mijn regio gekozen, omdat je er verder niet veel mee van doen (hoeft te) heb(ben).
Je proeven weet je, doordat dit in het proevenboekje aangegeven staat, elke 3 maanden zijn er 2 vaste proeven die je moet rijden.
http://www.dressuurproeven.nl/dressuurproeven.php hier kan je ook vinden welke er gereden moeten worden.
verder staat alles inderdaad goed uitgelegd op de site van de KNHS

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 18:22

AmyKabal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-15 18:24

Eigenlijk wil ik geen lessen gaan volgen bij een manege of vereniging. Omdat ik les aan huis heb. Maar kan ik dan alsnog bij een vereniging een startpas aanvragen? Ik had eens gelezen van wel, maar weet t niet zeker

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 18:28

Het maakt niet uit welke vereniging je kiest, je moet gewoon lid zijn van een vereniging om bij de KNHS een startpas aan te kunnen vragen.

AmyKabal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-15 18:30

Maar als je lid bent van een vereniging, ben je toch verplicht lessen te volgen?

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 18:33

Nee hoor, ik ben al 5 jaar lid van een vereniging maar ben er nooit, 3 keer in die 5 jaar geweest voor een wedstrijd toevallig, maar verder niks met hen te maken.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 18:46

AmyBaltus schreef:
Maar als je lid bent van een vereniging, ben je toch verplicht lessen te volgen?

nee hoor je hebt ook papieren verenigingen waar dus geen lessen bij zijn

AmyKabal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-15 18:53

Oh dat is fijn. Bedankt voor deze info. Ik zal de dichtbijzijnste verenigingen even mailen. Bedankt!

xkathy_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 20:32

Hee, ik lees hieruit dat je graag een dressuur wedstrijd wilt starten ? Je rijd bij een fnrs vereniging ? Klopt dat ? Dan kun je hier gewoon mee doen aan de georganiseerde wedstrijden vanuit de fnrs. Voor de prijzen moet je dan bij hun wezen.
Mocht je officieel willen starten (B) bij de KNHS dan zit het ff wat lastiger. Hier moet je dan eerst lid zijn van een vereniging, dan heb je een startkaart van €80,- registratie kosten van je paard 26,- een verplicht abonnement op Paard&Sport van €32,75 je eigen registratie kisten van €3,80 en KNHS afdracht van €18,-
De proeven die je hierbij rijd etc staan allemaal op de site van de knhs vermeld.
Veel plezier !!