springangst/schrik? en eerste keer kalkoenen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nanoukkie

springangst/schrik? en eerste keer kalkoenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-15 15:06

hallo! ik heb morgen de eerste keer wedstrijd op een ander terrein. heb altijd wedstrijd gehad op mijn club. ik ben echt een angsthaasje, scheelt wel dat paard op anderhalfjaar nog nooit heeft geweigerd. wat doen jullie tegen stress ?het is op gras... eerste keer eveneens. paad heeft gisteren nieuwe ijzers gekregen met gaten. wat is belangerijk om te weten de eerste keer dat je kalkoenen indraait? (ik kan mijn groom ze anders wel laten indraaien, maar om toch wat te zijn geinformeerd)

maj0

Re: springangst/schrik? en eerste keer kalkoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 15:11

Gewoon net zo rijden als anders. Wat betreft de kalkoenen zorg dat ze vast zitten dat is eigenlijk alles.

San_Adios

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 15:14

Ik zou er iig voor zorgen dat je ze de dag van tevoren al leeg hebt. Draai er een nat watje in dat je er zo uit kunt pulken morgen. Dit maakt het allemaal veel sneller en zorgt voor minder stress morgen.

Jelloy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 15:20

als je paard nog nooit met kalkoenen heeft gelopen moet je misschien vandaag er even indraaien en rustig wat stappen draven en galoperen ;)

Kan zijn dat je paard het in het begin best raar vindt :+

Esmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 14:42

Je hoeft niet anders te rijden als je er kalkoenen in hebt. Dit zorgt immers voor meer grip. Als je paard er nog niet aan gewend is, kan je het paard er al even aan laten wennen.