Prijsuitreiking

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Juttertje88

Prijsuitreiking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-15 09:20

Hey. Als je stappend met je paard naar een wedstrijd gaat, mag je dan na je 2de proef eerst je paard terug naar huis rijden en naverzorgen en later terug gaan om je protocol en evt. lintje op te halen? Dat je niet bij de prijsuitreiking zelf aanwezig bent? Uiteraard in wedstrijdtenue..

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 09:25

Protocol ophalen na afloop kan wel, sommige verenigingen zijn wat moeilijker met het geven van prijzen na de prijsuitreiking.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 09:32

Zelf vind ik t altijd jammer als n ruiter dat doet. De jury, de vrijwilligers; iedereen is in de weer geweest om jou je wedstrijd te laten rijden. Het is dan wel zo beleefd om tot het einde te blijven. Neem iemand mee voor je paard, of laat je paard door n ander naar huis brengen.

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 09:33

ligt er aan hoe ver het stappen is en hoe lang het duurt tot de prijsuitreiking.
Ik stap vaak 5 minuutjes, dus dat is dan goed te doen. Dan breng ik paard altijd even naar huis en ga op de fiets terug. Maar ben daardoor ook wel eens te laat geweest. Protocol werd altijd netjes achter gehouden :)
Maar heb ook wel eens gehad dat ik als laatste daar startte en ze heel snel met de uitreiking begonnen. Toen heb ik even een vriendin het paard vast laten houden zodat ik het protocol kon halen :)

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 14:25

Wij proberen zo snel mogelijk na de rubriek de prijsuitreiking te doen omdat de meeste mensen naar huis willen. Ik ga dan niet wachten op iemand die naar al huis is en wil naverzorgen, de wachtenden willen immers ook naar huis en hun paard verzorgen maar nemen toch de moeite om te wachten.

Als er mensen te paard zijn gekomen vraag ik iedereen om even naar de baan te komen zodat alle deelnemers er zo bij kunnen zijn en evt te paard hun prijs in ontvangst kunnen nemen. Maar meestal is er wel iemand die het paard even kan vasthouden tijdens de prijsuitreiking.

Is er iemand niet bij houden we de protocollen en de evt prijzen bij het secretariaat zodat deze opgepikt kunnen worden.

Janine1990

Re: Prijsuitreiking

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 10:21

Ik breng regelmatig eerst het paard naar huis en ga dan weer terug. Nog nooit iemand een probleem mee gehad. Maar dat kan per regio wel een beetje verschillend zijn.
Hoeft volgens mij ook niet per se in tenue, alleen op kampioenschappen is dat verplicht.

Jelloy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 10:37

Ik rij 1 x per jaar een wedstrijdje van de buren en dan licht er in de keet altijd een lijstje, daarop kun je aangeven dat je klaar bent voor de prijsuitrijking :) maar... ik snap ook goed dat ze dit op officiële wedstrijden niet willen doen omdat sommige mensen alleen rijden en daarna gewoon naar huis gaan... en niet meer terug komen, persoonlijk vindt ik dat erg onbeleefd. :\ Ze willen je misschien wel de eerste prijs geven en dan... :?

Maar op onze "buurt wedstrijd" is het standaard dat 's avonds nog een bbq is met z'n allen... en als je bijvoorbeeld niet meer terug kan komen dat zet je dit ook gewoon op dat lijstje en wordt je protocol en evt. je zweetdeken ( als je 1ste 2de of 3de bent) achtergehouden en krijg je die gewoon langs gebracht :))

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 10:43

Protocol ophalen kan later wel, maar officieel hoeven ze je dan geen prijs meer te geven als je die hebt gewonnen. Wel zou ik het van tevoren even netjes aangeven. Of vragen wanneer de prijsuitreiking is. Misschien kun je wel even wachten of zorgen dat je op tijd terug bent.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 10:50

rien10 schreef:
Zelf vind ik t altijd jammer als n ruiter dat doet. De jury, de vrijwilligers; iedereen is in de weer geweest om jou je wedstrijd te laten rijden. Het is dan wel zo beleefd om tot het einde te blijven. Neem iemand mee voor je paard, of laat je paard door n ander naar huis brengen.

En zonder ruiters die betalen geen wedstrijden. Dat vind ik dus flauwekul. Niet elk paard is door een ander weg te brengen. IMO gaat het welzijn van het dier voor op de eer van de organisatoren. Ik zal eerde geneigd zijn nog een drankje te doen als mijn paard al rustig weer op weide staat dan wanneer dat dier nog thuis gebracht moet worden dus in die zin snap ik organisatoren sowieso niet.

Als ze je die eerste prijs willen geven heb je hem gewonnen en dus verdient. En je hebt betaald om die proef te rijden. Dus wat is er onbeleeft aan. :?

Juttertje88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-15 11:20

Bedankt allemaal ik zal het even navragen tegen die tijd.. maar blij om te horen dat ik er officieel nog recht op heb op de prijs

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 11:23

Wij wachten altijd tot het eind. Paard kan prima op de trailer even blijven staan.
Als je te paard komt is het een ander verhaal :j

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 11:25

Hier het regelement van de KNHS

Artikel 51 - Prijsuitreiking/Parade
1. Prijzen worden uitsluitend uitgereikt aan de deelnemer, die met het desbetreffende paard in de desbetreffende rubriek is geklasseerd.
2. Prijswinnaars zijn verplicht te paard en met het paard waarmee zij aan de wedstrijd hebben deelgenomen voor de prijsuitreiking in de ring te verschijnen. De jury kan hierover afwijkend besluiten.
3. Met uitzondering van dekens, die door de sponsor van de wedstrijd of rubriek of door de wedstrijdorganisatie worden aangeboden, mag er tijdens prijsuitreikingen niet met dekens worden gereden. De jury kan hier, bij bijzondere omstandigheden, een uitzondering op maken.
4. Indien de prijzen niet te paard in ontvangst behoeven te worden genomen, zijn de prijswinnaars verplicht in tenue bij de prijsuitreiking te verschijnen. De jury kan hierover afwijkend besluiten.
5. Niet uitgereikte prijzen of onterecht gewonnen prijzen vervallen aan de wedstrijdorganisatie.
6. De prijzen van individuele dressuurrubrieken dienen bij een maximum van 2 dressuurringen, binnen een half uur nadat de laatste deelnemer van de desbetreffende rubriek de dressuurproef heeft beëindigd, te zijn uitgereikt.
7. De prijzen van individuele dressuurrubrieken dienen, tot een maximum van 10 dressuurringen, binnen een uur nadat de laatste deelnemer van de desbetreffende rubriek de dressuurproef beëindigd heeft, te zijn uitgereikt.
8. Bij 11 of meer dressuurringen dienen binnen twee uur, nadat de laatste deelnemer van de desbetreffende rubriek de proef heeft beëindigd, de prijzen te zijn uitgereikt.
9. De prijsuitreiking van springrubrieken dient bij voorkeur direct na afloop, doch uiterlijk binnen een uur na afloop van de desbetreffende rubriek plaats te vinden.
10. Wanneer in het vraagprogramma is vermeld, dat een parade wordt verreden, staat het een deelnemer vrij hieraan deel te nemen.

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 11:29

Tja het staat heel leuk in die regels hier maar er wordt toch vaak van afgeweken. Ik wacht meestal wel op de uitreiking maar ik moest een keer als eerste starten dus ben daarna gelijk naar huis gegaan. Een stalgenoot van mij die ik gevraagd had heeft toen gewoon mijn prijs mogen ophalen.

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 11:41

Maar je moet niet uitgaan van de uitzonderingen. Ik schrijf/help wel eens bij ons op de vereniging en die zijn wel streng. Dus daar wordt je verwacht in tenue.

Moeten er paarden naar huis, past het binnen de tijd voor de uitreiking (even vragen hoelaat hij is en je kan zelf inschatten) dan is het prima. Maar heb zelf ook al vaak even iemand zijn paard vastgehouden omdat de ruiter naar de uitreiking was

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 11:45

Als ik weet dat de deelnemer te paard kom probeer ik daar met de starttijden altijd rekening mee te houden.
Maar als de deelnemer zich netjes komt afmelden bewaar ik de prijzen wel.
Als deelnemers afwezig zijn zonder afmelden dan vervalt de prijs weer aan de vereniging

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 11:50

Je moet gewoon even op het secretariaat vragen of dat kan....

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 13:23

Bij ons staat keurig vermeld hoelaat de prijsuitreiking is.
Als er een uur tussen zit ga ik naar huis, maar met aanmeldeb meldnik datbwel altijd.

Afgelopen zondag was het 10 min na me proef, iemand hield even me paard vast en ging rondje stappen.
Ik liep naar binnen en het secretariaat zij die en die zijn er niet zijn paarden naar huis brengen... ik euhm... ben er wel hoor haha. Ze had dus verwacht dat ik me paard naar huis aan het brengen was.

Prijsuitreiking ter paard kan bij ons niet want de prijsuitreiking is altijd in de kantine

Scheeld denk ik ook heel erg per club.

diega

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 12:49

Even overleggen met het secretariaat, misschien kunnen zij je starttijd zo aanpassen dat je makkelijk je paard kan thuisbrengen en weer op tijd aanwezig kan zijn voor de prijsuitreiking.

_Bianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 13:42

Ik ga altijd te paard (een kleine 3 km) en neem altijd een halstertje mee. Soms moet ik een half uur tot klein uurtje wachten, maar met het halster kan mijn paard gewoon grazen (en er is altijd wel iemand die haar even vast wil houden met prijsuitreiking). Na de prijsuitreiking hoofstel weer in en terugrijden.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 14:07

Als de prijsuitreiking al zo snel na jou proef is dat je niet meer op tijd terug kunt zijn kun je die tijd ook gewoon wel even wachten.