Starten met haflinger

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Juttertje88

Starten met haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-15 19:38

Haai bokkers!
Sinds mei 2014 verzorg ik al een hele lieve haflingermerrie. Ze heeft jaaaaren met beginners en gehandicapten gelopen dus klein rukje aan de teugels en ze stond meteen stil. Ook had ze totaal geen conditie. De eerste maand reed ik 3dagen in de week.. de eerste week kon ik per rij dag 1 rondje linksom en 1 rondje rechtsom draven.galop kwam pas begin juli. Ik ben begonnen met redelijk losse teugel te rijden waarbij ik nog net geen contact met de mond had en deed alles op mijn zit.. Naarmate dit beter ging had ik de teugels beter op maat ik voelde net aan contact met de mond. Ik ben nog lang niet bezig geweest met nageeflijk rijden dit was nog te moeilijk voor haar. In september 2014 had ik oefenwedstrijd in de klasse B uiteraard. Ik haalde 169 punten. Ik was heel trots want ik was pas 4a5 maandjes met haar bezig.
Daarna werd ze gedekt en was ze drachtig ik stopte half december al met rijden want ze had het erg zwaar... In mei 2015 bleek dat ze in een vroeg stadium haar veulen had verloren. Dus weer langzaam opbouwen en eerst lekker recreatief rijden. Nu ben ik sinds een maandje bezig met ECHT rijden.. Ze vind het nog erg moeilijk maar het gaat steeds beter.. Ik wil ook erg graag officieel gaan starten vanaf 2016. Ik ben benieuwd hoeveel ik nog met haar kan
bereiken. Ze is bijna 20 maar nog erg levendig.. ook is ze erg sterk en gezond..
Ik weet ook dat het met haflingers lastiger is om te starten.. Sommige jurys houden niet van haflingers en geven daarom al minpunten... en haflingers vinden het (meestal) moeilijk om te strekken etc...

Wie van jullie starten er met een haflinger? En wat is jullie ervaring daarmee? Hebben jullie ook minder punten gekregen, zijn er onderdelen waar jullie tegenaan zijn gelopen met trainen?

Urielle

Re: Starten met haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 19:59