Knotjes op dressuur wedstrijd, voorpluk ook of los?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

abbycootje

Knotjes op dressuur wedstrijd, voorpluk ook of los?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-15 18:50

Zoals de titel zegt egenlijk al zegt heb ik een vraagje over het meevlechten van de voorpluk.
Bij mijn paard maakte ik altijd wel een knotje.

Nu rijd ik een merrie met een redelijk lange voorpluk, eerlijk gezegd vind ik een knotje minder mooi staan dan gewoon los.

Ik weet dat het niet verplicht is maar nu ben ik gewoon benieuwd wat jullie doen/vinden.

Zou dit zo kunnen? of staat het toch netter met de voorpluk ook n een knotje?
Afbeelding

Yenni

Re: Knotjes op dressuur wedstrijd, voorpluk ook of los?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 18:51

Ik zou hem invlechten. Vind ik toch wat netter staan. Succes met je wedstrijd!

cherrypower

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 18:52

Ik zou het idd zo laten ze heft een mooie voorpluk dus ik vind het zo mooier. Ik weet voor de rest niet zeker of het verplicht is maar volgens mij niet.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 18:52

Persoonlijk vind ik het niet mooi. Net of het niet af is en je er 1 vergeten bent.

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 18:53

Ik zou het ook invlechten.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 18:54

Ik hou van knotjes. <3 eventueel met naald en draad dan ligt hij wat platter.

Afbeelding

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 18:55

Invlechten. Ik vind het er slordig uitzien als de rest wel gewoon ingevlochten is. Inderdaad net alsof je er één bent vergeten.

abbycootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-15 18:56

Martine schreef:
Persoonlijk vind ik het niet mooi. Net of het niet af is en je er 1 vergeten bent.

Ja dat idee heb ik vaak ook, alleen heb toen ik een keer voorpluk mee geknot had vond ik haar een veel grover hoofd hebben vandaar dat ik ben gaan twijfelen :P
zie foto: https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=567B9638

Maar inderdaad wellicht dat het met naald en draad wanneer het platter ligt er beter uit ziet :)
Ga ik denk ik nog even proberen of dat het net wat mooier maakt .

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 18:56

Alice13 schreef:

[ [url=m/NvQXl6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vind alleen zoiets mooi als je de voorpluk invlecht. Een knotje van de voorpluk met elastiek vind ik nooit zo mooi zoals je nu op jouw foto hebt :o

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 18:57

Ik heb vorige week voor het eerst knotjes moeten maken bij mijn pony, voorpluk ook in een knotje vond ik netter staan :)

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 18:58

Mijn paard heeft echt zo'n fluffy voorpluk die je niet kan vlechten :P Dus de voorpluk blijft los.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 18:59

Mijn voorkeur gaat uit, naar de voorpluk mee vlechten, zoals het paard van Alice13 +:)+ . En met naald en draad, dus plat op het hoofd.

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 19:00

Ik zou ook invlechten met naald en draad, staat toch net iets chiquer.

GerenGer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 19:00

Het is netter als je de voorpluk invlecht, maar het is ook een kwestie van smaak.
Ik vind een losse voorpluk juist ook wel heel leuk. Ik heb een keer in Indoor Brabant een Grand Prix amazone zien rijden en haar paard had ook een losse voorpluk. Dat vond ik toen wel heel leuk. :)

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 19:01

Selina schreef:
Alice13 schreef:

[ [url=m/NvQXl6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vind alleen zoiets mooi als je de voorpluk invlecht. Een knotje van de voorpluk met elastiek vind ik nooit zo mooi zoals je nu op jouw foto hebt :o

Elastiek gaat opstaan, tenminste dat zie ik vaak. En helemaal met veel voorpluk is dat jammer.
Mooi invlechten en met naald en draad staat mijn merrie het mooist. En ik doe toch alles met naald en draad dus voor mij is het gewoon kwestie van mee pakken.

abbycootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-15 19:02

GerenGer schreef:
Het is netter als je de voorpluk invlecht, maar het is ook een kwestie van smaak.
Ik vind een losse voorpluk juist ook wel heel leuk. Ik heb een keer in Indoor Brabant een Grand Prix amazone zien rijden en haar paard had ook een losse voorpluk. Dat vond ik toen wel heel leuk. :)

Tijdens Aken zag ik er ook 1 voorbij komen met losse voorpluk.
Denk dat k toch ga voor een ingevlochten voorpluk met naald er draad áls dat lukt.
Is soms nog mest een merrie en in de buurt van de oren bezg zijn vind ze al niet zo héél leuk :')

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 19:07

Ik zou het inderdaad ook proberen zo plat mogelijk in te vlechten. Als het knotje plat op het hoofd ligt (doe ik trouwens altijd wel met alleen elastiek) vind ik dat mooier uitzien dan een knotje dat naar boven wijst. Net alsof het een eenhoorn is waarvan de hoorn deels is afgehakt lijkt het dan :P

JuliaKamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 19:08

Gewoon lekker vlechten, staat veel netter vind ik!

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 22:07

Hangt van de voorpluk af. Ik heb twee paarden zonder een voorpluk, als ik die invlecht lijkt het net een puist of iets dergelijks, blijft niks van over :').

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 22:18

Denk dat het ook ligt aan het paard. Bij sommige paarden staat zo'n knotje van de voorpluk echt niet mooi. Mijn paard heeft bijv echt geen mooi voorhoofd. Dus een knotje in de voorpluk staat echt niet mooi dus hou de voorpluk altijd los

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 22:20

Een losse voorpluk vind ik echt een no-go! Ik vind het net of je je hebt verslapen en geen tijd meer had.

Als ik hem niet vlecht, doet mijn moeder/zus het. Met een losse voorpluk mag ik niet van ze starten :')

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 22:29

Voor ons ook idd een No go. Eventueel bij gebrek aan voorpluk gebruiken we nog wel eens een oor netje.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 22:30

Ik zou bij dit paard netjes met naald en draad de voorpluk vlechten.

Bij mijn haflinger had ik het altijd los. Een breed voorhoofd en een bles die boven de ogen breder werd maakten zijn hoofd met een knot in de voorpluk net een waterhoofd :o
Was echt geen gezicht :n

Het is echt per paard afhankelijk :j
Maar bij de jouwe zou ik het wel doen.

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 10:02

Kahawa schreef:
Hangt van de voorpluk af. Ik heb twee paarden zonder een voorpluk, als ik die invlecht lijkt het net een puist of iets dergelijks, blijft niks van over :').

Herkenbaar :D zo'n zielig plukje... aan de andere kant zit dan weer het "dat zielige plukje is ook zielig" ;)

Persoonlijk moet ik wel zeggen dat het me niet echt stoort als het los zit. Als je naar het totaalplaatje kijkt, moet het gewoon kloppen (zelfde reden dat mensen hun haar juist wel of niet met een pony doen ;)) Het camoufleert soms ideaal ;)

Klinkt het stom als ik zeg dat ik het bij springen vaak los mooier vind en bij dressuur juist wel weer in een knotje? (of zit daar gewoon geen logica in? :')) het staat los (als het een mooie voorpluk is) gewoon wat stoerder?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 10:06

Hier wordt de voorpluk enkel in de zomer gevlochten (niet geknot, een vlecht) omdat ie dan mooier en makkelijker onder zijn oornetje gaat. In de winter hangt ie los. Vind een knot vanvoor verschrikkelijk lelijk. :o

edit; dikke dt fout er uit gedaan. :=
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 26-08-15 10:11, in het totaal 1 keer bewerkt