Gênante uitlatingen op FB over juryleden

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Gênante uitlatingen op FB over juryleden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-15 13:06

Ik zie het zo af en toe voorbij komen. Zulke gerichte opmerkingen over juryleden dat je met enig zoekwerk (oftewel wachten op de uitslagen) weet welke jury het om ging.
Best wel ernstige uitspraken ook, zoals juryleden die zouden roepen dat je wel je punten krijgt als je geld in het paspoort doet.

Daargelaten of het ook echt daadwerkelijk is gebeurd, vind ik dit persoonlijk niet kunnen. Het is in mijn ogen pure laster en je zet jezelf vreselijk voor schut. Betreffende persoon kan zichzelf niet verdedigen.
En het is niet zo dat ik me geroepen voel me in dergelijke discussies berichten te mengen. Maar kom op, ga lekker springen ofzo als je hier niet tegen kan...

Ben eigenlijk wel benieuwd wat Bokt hier van vind en of ik de enige ben die dit soort zaken lees. Want dan is het snel een enkeltje uit de vriendenlijst.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 13:11

Dat vind ik dus niet kunnen. En lees het gelukkig ook niet op mijn facebook.

Als ik me een keer niet helemaal kan vinden in een oordeel van een jurylid. En ik wil iets over de wedstrijd plaatsen op facebook. Zet ik er op, dat het desbetreffende jurylid er anders over dacht dan dat ik had gevoeld. Of in ieder geval iets in die orde. Zal ook nooit een jurylid met naam openbaar er op zetten. Maar houd het dus gewoon erg algemeen.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 13:13

Waar lees je dat? In van die paardengroepen?

Ik lees het iig nooit, maar kom sws uit een andere regio, want hier hoef ik nooit het paspoort te laten zien. :D

Wel een keer over een uitspraak van een jurylid, maar was toen vooral inhoudelijk of het zinvol was om stappen te ondernemen zonder bewijs ja/nee. Dat ging ook om een zeer kwalijk incident en iets wat niet in de sport thuishoort.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-15 13:15

Kahawa schreef:
Waar lees je dat? In van die paardengroepen?

Ik lees het iig nooit, maar kom sws uit een andere regio, want hier hoef ik nooit het paspoort te laten zien. :D

Wel een keer over een uitspraak van een jurylid, maar was toen vooral inhoudelijk of het zinvol was om stappen te ondernemen zonder bewijs ja/nee. Dat ging ook om een zeer kwalijk incident en iets wat niet in de sport thuishoort.

Nee, gewoon van FB vrienden. Of vrienden van vrienden, dat een van mijn vrienden daar op heeft gereageerd of het heeft geliked waardoor het op mijn timeline verschijnt.

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 13:18

Gelukkig kom ik het niet tegen. Ik vind het idd niet kunnen. Treedt een jury echt buiten zijn boekje, licht dan de KNHS in, maar geen modder gooien.

nicole_floor

Re: Gênante uitlatingen op FB over juryleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 20:00

Ik kom het gelukkig niet tegen. Alleen soms van in de trant, jaa de jury dacht er anders over als wij. Maarja dat vind in nog wel kunnen.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 20:04

Ik kom het af en toe wel eens tegen, maar soms heb je ook echt jury's die je behoorlijk de grond in boren, ik snap wel dat het soms dan wel nodig is om je frustraties af te laten. Als ik zelf niet akkoord ben met de jury zet ik er meestal wel iets op in de trent van "fijne proef gereden, helaas vond de jury van niet" :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-15 20:23

nicole_floor schreef:
Ik kom het gelukkig niet tegen. Alleen soms van in de trant, jaa de jury dacht er anders over als wij. Maarja dat vind in nog wel kunnen.

Natuurlijk, daar heb ik ook beslist geen probleem mee! Soms ontkom je daar niet aan, met de Groningse Kampioenschappen mocht ik door naar de finale. Jury bij C gaf me 196 (en derde) en de jury bij H gaf me 180 (negende geloof ik). Echt een behoorlijk verschil voor een proef zonder haperingen. Maar ik kan me ook voorstellen dat zolang het niet perfect is je een dergelijk verschil kan krijgen. Dus ik kan ook niet oordelen over dit verschil zonder de jury te hebben gesproken (en die heb ik niet gesproken.
In de finale had ik 183 en 184, heb ik ook op FB gezet dat de jury's het toen beter met elkaar eens waren.

Maar het kan gewoon zijn dat jury A de nadruk elders legt dan jury B. Of dat je eigen gevoel niet klopt met wat de jury heeft beoordeeld. Kan nu eenmaal gebeuren. En daar mag je, vind ik, gerust iets over zeggen, zolang je het neutraal houdt.

_Zoe

Re: Gênante uitlatingen op FB over juryleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 20:27

Ik ga wel vaak mee schrijven toevallig ook al twee keer de Groningse kampioenschappen maar soms komt het ook (zelfs met zulke grote wedstrijden) voor dat de ene wel eens iets mist. Zo hadden we in de winter een paard dat drie keer changeerde in uitgestrekte galop aan het begin, was m dus bij ons een 4 dacht ik, de ander has het begin gemist en gaf een 7. Of bijvoorbeeld als de andere jury een paard dat te diep loopt op elk punt afstraft en wij het alleen bij die punten onderaan hadden afgestraft.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-15 20:29

_Zoe schreef:
Ik ga wel vaak mee schrijven toevallig ook al twee keer de Groningse kampioenschappen maar soms komt het ook (zelfs met zulke grote wedstrijden) voor dat de ene wel eens iets mist. Zo hadden we in de winter een paard dat drie keer changeerde in uitgestrekte galop aan het begin, was m dus bij ons een 4 dacht ik, de ander has het begin gemist en gaf een 7. Of bijvoorbeeld als de andere jury een paard dat te diep loopt op elk punt afstraft en wij het alleen bij die punten onderaan hadden afgestraft.

Natuurlijk, dat is gewoon menselijk. Maar daar gaat dit topic eigenlijk niet helemaal over.
Ik vind juryverschillen niet erg, ik vind het niet erg dat er iets over het eigen gevoel wordt gezegd. Of zoals Snollygoster zegt...
Maar om nu nog net niet met naam en toenaam te vertellen wat de jury wel niet allemaal heeft gezegd, zonder dat het verhaal van de jury er bij kan... Sorry, dat vind ik gewoon ronduit onbeschoft.

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 20:32

Ja dat vind ik inderdaad ook erg onbeschoft, zie het steeds vaker voorbij komen en snap ook niet wat ze ermee denken te bereiken :n