Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

octavodia schreef:Poeh, met 8 jaar zijn alle groeischijven pas gesloten...

FriesWytske schreef:Startpas gratis in oktober????? Was dat maar waar. Je kunt dan meestal wel tegen gereduceerd tarief een pas kopen.
Even een vraagje. Rijdt je altijd zonder neusriem of was dat met een reden. Want bedenk wel dat je bij de officiële wedstrijden met neusriem moet starten.
Persoonlijk zou ik nog lekker even wachten met op wedstrijd gaan. Paard is nog jong zat. En heeft nog tijd genoeg om mee op wedstrijd te gaan.
) geerke schreef:mijn drie-jarige heeft zelfs nog nooit aan de longe gelopen![]()
Tja...Ik zou nog even wachten.Hij is nog erg jong.
Je kunt toch oefenen om de basis goed voor elkaar te krijgen?Als die o.k is doe je alle proeven met het grootste gemak.
Snorlex schreef:Toen die van mij 3 à 4 maanden onder het zadel was ben ik ook eens onderling gestart (wel binnenbaan). Gewoon voor de ervaring.
Paard was op dat moment overigens 5, maar verder...
Kan best een keertje zolang je het ziet als "rijden op een andere locatie".

Selina schreef:Waarom niet lekker doortrainen tot januari en dan een pas aanvragen?
Ik hoop alleen wel dat het toevallig was dat je nu steeds op verkeerde been reed
als sinds ik begon en op een manege roepen ze natuurlijk als je fout zit, maar mn instructrice zegt er pas wat van als ze echt doorhebt dat je t zelf niet doorhebt. Ging bij het wisselen van de volte wel netjes van been wisselen
maar hielp dus niks
0000 schreef:Om te zien? En om te voelen dan? Want je maakt het je paard, zeker een jong paard er erg lastig mee en dat verschil voel je als het goed is prima...kijken mag uiteraard maar is een controlemiddel, een dubbelcheck...
0000 schreef:Dan als tip, zorg dat je instructie hebt die aandacht besteed aan het leren voelen. Niet alleen van dit maar gewoon van hoe een paard onder je beweegt, welk effect jouw hulpen hebben, welk effect bepaalde houdingen van je paard hebben op zijn manier van bewegen etc. Heel interessant en ontzettend leerzaam. En onmisbaar als je je paard echt wilt gaan trainen en verbeteren.
Nog even iets ontopic, in principe maakt het in de B niet zoveel uit of je een oefen of gewone wedstrijd rijdt. Ook officieel kun je gewoon voor de lol en ervaring gaan zonder iets te verwachten. Ik zou dan kijken of het überhaupt de moeite en het geld waard is om dit jaar nog een pas aan te vragen. Het is inderdaad goedkoper na 1 oktober meestal maar toch nog altijd ongeveer 40 euro. Het is ook zo januari natuurlijk dus financieel nog best de moeite een paar maanden te wachten en dan een jaarpas aan te vragen.

FriesWytske schreef:Startpas gratis in oktober????? Was dat maar waar. Je kunt dan meestal wel tegen gereduceerd tarief een pas kopen.
Even een vraagje. Rijdt je altijd zonder neusriem of was dat met een reden. Want bedenk wel dat je bij de officiële wedstrijden met neusriem moet starten.
Persoonlijk zou ik nog lekker even wachten met op wedstrijd gaan. Paard is nog jong zat. En heeft nog tijd genoeg om mee op wedstrijd te gaan.
Selina schreef:Heb ook ooit in een proef op het verkeerde been gereden en dan op de X netjes van been wisselen.![]()
Succes met trainen en jij of je instructrice voelen eind september wel waar jullie staan. Je kan altijd die startkaart vanaf oktober doen en dan gewoon kijken hoevaak en wanneer je paard het aankan.
'