Dus mijn vraag is ben ik te zwaar
En welk paard zou ik dan het best kunnen nemen

Gr mark
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Citaat:Je BMI is 30.6
Je bent veel te zwaar voor je lengte
Met een gezond gewicht heb je later een kleinere kans op bepaalde ziekten. Neem contact op met je huisarts of vraag je ouders om een afspraak te maken. De huisarts kan bekijken of je echt veel te zwaar bent en zal je als dat nodig is doorverwijzen naar een diëtist of kinderarts.
BeSen schreef:Just_Sannee schreef:Mag ik vragen waarom je er niets aan kan doen?
Ik weet niet wat normaal gewicht is voor iemand van 1.94 maar lengte geeft gewicht en als je zo lang bent weeg je altijd ook wrl zwaarder.
En ik vind gewicht niet alleen een maatstaf, ik zie combinaties genoeg voorbij komen die niet zwaar zijn, maar wel ontzettend in de weg zitten bij hun paard. En de verhouding tov het paard is ook niet onbelangrijk
Kortom, je moet het per situatie bekijken en dat is denk ik ook de reden dat de KNHS hier geen richtlijnen in geeft. Relaxed schreef:Ja ik vind je te zwaar![]()
De regel van 90 kilo vind ik onzin, dan zou een man van boven de 190 cm nooit mogen paardrijden tenzij hij ondergewicht heeft.. Daarbij denk ik dat menig springruiter wel zwaarder is dan datEn ik vind gewicht niet alleen een maatstaf, ik zie combinaties genoeg voorbij komen die niet zwaar zijn, maar wel ontzettend in de weg zitten bij hun paard. En de verhouding tov het paard is ook niet onbelangrijk
Kortom, je moet het per situatie bekijken en dat is denk ik ook de reden dat de KNHS hier geen richtlijnen in geeft.
Knert schreef:en wat vinden we van de shire? of een andere grote koudbloed.
TS, wellicht kan je gewicht veel in de sport belemmeren, maar er zijn nog zat opties om plezier te beleven met paarden.