Geklasseerd zijn in een klasse?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kruidenpotje

Geklasseerd zijn in een klasse?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-15 06:04

In het algemeen wedstrijdreglement staat het volgende:

"Geklasseerd zijn
De hoogste klasse waarin een winstpunt behaald is. "

Wanneer een combinatie eerst in de betreffende klasse 2 verliespunten gehaald heeft en daarna een winstpunt, is deze combinatie dan geklasseerd voor deze klasse of moet er een minimale stand van +1 bereikt zijn?

Liselot

Re: Geklasseerd zijn in een klasse?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 06:23

Bij mijn weten moet je iig +1 zijn, dus een positief winstpuntensaldo hebben.

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 06:53

Is het niet dat je "ooit" 1wp moet hebben behaald? Dat je vervolgens een verliespunt rijdt, doet er daarna niet meer toe. Dat ene puntje in die klasse heb je immers eens gehaald. Dat lijkt me leidend.....

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 06:56

Ja maar als de combinatie begint met 2 verliespunten dan is dat ene puntje dus nog niet behaald. Volgens mij moet je stand klasse +1 zijn om geklasseerd te zijn in die klasse.

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 07:08

Volgens mij is het ooit winstpunt behaald in die klasse. Je hoeft ook pas met 10 verlies echt een klasse terug dus volgens mij ben je dan toch gewoon nog geklasseerd

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 08:54

er staat 'een wp gehaald' dwz score van 60% of hoger, dat is iets anders dan een stand van +1 hebben gehaald. (neem even aan dat het dressuur is)

Kruidenpotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-15 09:13

Lielle schreef:
er staat 'een wp gehaald' dwz score van 60% of hoger, dat is iets anders dan een stand van +1 hebben gehaald. (neem even aan dat het dressuur is)

Het gaat in dit geval om springen....

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 09:22

dan is het max vier strafpunten. Makkelijkste is om bij mijn knhs te kijken, als er geen sterretje meer achter staat ben je geklasseerd.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 09:46

Dan ben ik ook benieuwd naar het volgende. Als je L+1 bent geweest en haalt daarna 11 verliespunten. Dan moet je weer terug naar de B. Maar moet je dan weer op opnieuw 10 winstpunten halen voordat je L mag starten? Je mag immers uitkomen in de hoogst uitgekomen klasse.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 12:07

vibabu schreef:
Dan ben ik ook benieuwd naar het volgende. Als je L+1 bent geweest en haalt daarna 11 verliespunten. Dan moet je weer terug naar de B. Maar moet je dan weer op opnieuw 10 winstpunten halen voordat je L mag starten? Je mag immers uitkomen in de hoogst uitgekomen klasse.

Even een stukje gekopieerd uit het dressuur wedstrijd reglement (Artikel 108 - Degradatieregeling. Punt 1):

"Degradatie naar de daaronder gelegen lagere klasse vindt plaats bij het bereiken van een stand van -10 in de huidige klasse, met dien verstande dat in de klasse L1 verliespunten in mindering worden gebracht tot de stand L1+0 is bereikt. Degradatie van de klasse L1 naar de klasse B is niet mogelijk. Na degradatie begint men in de nieuwe klasse zonder winstpunten."

Dus als je degradeert, moet je inderdaad weer 10 winstpunten halen om weer terug naar de volgende klasse te gaan (M1 naar M2 bijvoorbeeld). Dat begrijp ik hier tenminste uit.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 13:34

In de sgw geldt iig dat je na een wp in de lagere klasse weer mag promoveren.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 13:57

En in het springen? :) daar ging het mij om.

Edit: zoals ik her mag je namelijk, als je een winstpunt in her L springen heb gehaald, na een winstpunt weer in de B gehaald te hebben weer L starten (versnel promoveren) omdat je eerder in die klasse bent geklasseerd.

4. Degradatie
Verliespunten worden in mindering gebracht. Wanneer een combinatie geen winstpunten meer heeft in een bepaalde klasse of wanneer men nog geen winstpunten heeft behaald, wordt de stand van de combinatie na aftrek van behaalde verliespunten negatief.
Bij de stand van -10 degradeert de combinatie. Winstpunten uit de actieve klasse(n) worden weggeboekt en de combinatie degradeert naar de naast lagere klasse(n) met 0 winstpunten. De mogelijkheid tot het starten in de huidige klasse en 1 klasse lager blijft bestaan. Versnelde promotie blijft voor deze combinaties van toepassing na het behalen van een winstpunt in de klasse waarnaar zij zijn gedegradeerd. Een combinatie kan schriftelijk vrijwillige degradatie aanvragen nadat deze twee keer achter elkaar is uitgesloten. Een verzoek tot terugplaatsing dient schriftelijk te worden ingediend bij de KNHS. Degradaties en terugplaatsingen gaan na schriftelijke goedkeuring van de KNHS per direct in tenzij anders aangegeven.
In het B springen kunnen geen verliespunten worden geboekt.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 14:23

Oh duh, ik las bij jou L1 ipv L+1. Excuus!

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 14:26

vibabu schreef:
En in het springen? :) daar ging het mij om.

Edit: zoals ik her mag je namelijk, als je een winstpunt in her L springen heb gehaald, na een winstpunt weer in de B gehaald te hebben weer L starten (versnel promoveren) omdat je eerder in die klasse bent geklasseerd.

4. Degradatie
Verliespunten worden in mindering gebracht. Wanneer een combinatie geen winstpunten meer heeft in een bepaalde klasse of wanneer men nog geen winstpunten heeft behaald, wordt de stand van de combinatie na aftrek van behaalde verliespunten negatief.
Bij de stand van -10 degradeert de combinatie. Winstpunten uit de actieve klasse(n) worden weggeboekt en de combinatie degradeert naar de naast lagere klasse(n) met 0 winstpunten. De mogelijkheid tot het starten in de huidige klasse en 1 klasse lager blijft bestaan. Versnelde promotie blijft voor deze combinaties van toepassing na het behalen van een winstpunt in de klasse waarnaar zij zijn gedegradeerd. Een combinatie kan schriftelijk vrijwillige degradatie aanvragen nadat deze twee keer achter elkaar is uitgesloten. Een verzoek tot terugplaatsing dient schriftelijk te worden ingediend bij de KNHS. Degradaties en terugplaatsingen gaan na schriftelijke goedkeuring van de KNHS per direct in tenzij anders aangegeven.
In het B springen kunnen geen verliespunten worden geboekt.

Dat gaat wel heel makkelijk :P

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 14:46

Ik neem aan dat dezelfde regeling in het springen geldt. Het reglement lijkt me erg duidelijk en voor sgw heb ik het ooit nagevraagd.