Bitloos starten, extra riempje tegen schuiven?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Appelflapje

Bitloos starten, extra riempje tegen schuiven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-15 19:14

:wave:

Sinds een aantal weken rijd ik (voornamelijk) bitloos en ik zou graag eens kijken of dat op wedstrijd ook bevalt. Het 'probleem' is dat het hoofdstel (sidepull, F.R.A Pardoes) de neiging heeft om een beetje te schuiven, waardoor de bakstukken net iets te dicht bij haar ogen komen naar mijn zin. Om dat op te lossen rijd ik altijd met een extra riempje (gebruik daar gewoon een sperriempje voor) en dat werkt super. Het zit helemaal niet strak, maar het hoofdstel blijft netjes op zijn plek:

Afbeelding
Het lijkt hier trouwens alsof er 2 riempjes zitten, maar dat is dus dat sperriempje dat gewoon 'dubbel' zit. Misschien is het idee op deze foto beter te zien:

Afbeelding

Nu vermoed ik alleen dat het op wedstrijd niet is toegestaan om zomaar een extra riempje aan je hoofdstel toe te voegen. Uiteraard heb ik in het reglement gekeken en daar zie ik 2 soorten sidepulls staan:

Afbeelding

Mijn eigen oplossing komt neer op een combinatie van die twee, maar er gaan dan wel 3 riempjes om het hoofd in plaats van 2. Ik vrees dus dat dit niet is toegestaan, maar ik zou graag horen of dat idee klopt. Is er hier toevallig iemand met ervaring of een andere slimme/creatieve manier waarop ik het probleem kan oplossen?

In het ergste geval rijd ik gewoon zonder het extra riempje en probeer ik hem netjes in het midden te houden, maar ik wilde het toch even proberen hier. Alvast erg bedankt voor het meedenken! :)

Geryon

Re: Bitloos starten, extra riempje tegen schuiven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 19:17

Heb je een foto? Ben benieuwd hoe je dat riempje gebruikt.

Op je vraag zelf kan ik je geen antwoord geven. Denk dat je daar knhs voor moet mailen.

Appelflapje

Re: Bitloos starten, extra riempje tegen schuiven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-15 19:18

Ik heb nog even foto's toegevoegd. :)