Dressuurklasses Duitsland

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Umeo

Dressuurklasses Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-15 14:51

Hey

Even een vraagje. Weet iemand met welke Duitse klasses (dressuur) onderstaande in Nederland te vergelijken zijn?

- L
- M
- S
- S*
- S**

Heel erg bedankt! :D ;)

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 15:02

Umeo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-15 11:36

Familie van mijn paard loopt M** & S* in Duitsland. Wou even weten met wat het ongeveer vergelijkbaar is :)

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 11:39

Gekopieerd uit het dresuurhaflinger topic, geschreven door Mimp3:
De klassse in Duitsland lopen anders dan hier. Je hebt de klasses E,A,L,M,S
waarbij E, B niveau is, A, L1 en 2 niveau, L, M/Z1 niveau en M, Z2 niveau. In ons geval heb ik mij ingeschreven voor de klasse L, omdat wij nog geen vliegende wissels kunnen. Wat mij opviel in de proeven is dat alle staponderdelen vanuit de middenstap word gereden, waarna je dus gelijk een keertwending moet inzetten. Of draf en daarna gelijk een keertwending, dus veel overgangen. Veel eenvoudige wissels vanuit contragalop. Halsstrekken in galop en of draf waarbij je blijft doorzitten. En natuurlijk het uberstreichen, waarbij je in galop of draf je handen naar voren brengt waarbij je het contact met de mond verliest en daar twee tot drie paardlengtes in doorrijdt. Alles is gebaseerd op de eigen balans van het paard en de durchlassigkeit. Dit heeft in mijn ogen het effect dat alle ruiters en amazones een hele onafhankelijke zit op het paard hebben. Wat ik wel apart vond was dat de L geklasseerde ruiters ook een A proef mogen rijden, en dat de M geklasseerde ruiters ook een L proef mogen rijden. Dus eigenlijk een klasse lager. Oh ja en er word daar ook in een proef aangegeven dat je met stang en trens mag rijden. De rest gewoon op trens.

Umeo

Re: Dressuurklasses Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-15 12:20

En wat is dan het verschil tussen * of ** ?

carika

Re: Dressuurklasses Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 12:38

** is net iets moelijker dan *
Vana L** is bijna altijd stang en trens verplicht, behalve bij jonge paarden proeven of als de wedstrijd organisatie ervoor kiest de proef op trens uit te schrijven(gebeurt amper) dan moet iedeeren met trens rijden en dit is al bekend bij de inschrijving.

L** wordt bijvoorbeeld ook uitgestrekte stap en travers gevraagd.
In M* worden en of twee wissels gevraagd in M** meerdere en de lijnen zijn moelijker.