Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

en bekijk waar je gaat groeten en hoe je één aanrijdt (je kijkt echt heel stom als je op de verkeerde hand zit)
Moonlight17 schreef:Rij ook vooral niet 2x door de startlijn nadat de bel is gegaan. Ik deed dit dus en werd uitgebeld. Snapte er eerst helemaal niks van.
Princesj schreef:Maak gebruik van het flexibel springen. Dus rij indien mogelijk een rondje BB en een rondje B. Zo geef je je paard ook de gelegenheid te leren omgaan met een springparcours.
gomir schreef:Moonlight17 schreef:Rij ook vooral niet 2x door de startlijn nadat de bel is gegaan. Ik deed dit dus en werd uitgebeld. Snapte er eerst helemaal niks van.
Dat is ook niet te snappen, dit zou gewoon als een weigering moeten tellen normal gesproken. Tenzij je ondertussen iets heel raars hebt gedaan![]()
En in het B (zeker bij de pony's) roepen veel juryleden de ruiters na afloop van het parcours even bij de wagen om het uit te leggen en rekenen we die weigering niet aan.
Je bent gestart als je de startlijn passeert, vervolgens heb je een weigering op hindernis 1, die rij je namelijk voorbij (of een volte etc.). Vervolgens moet je om 1 opnieuw aan te rijden vrijwel altijd opnieuw door de startlijn rijden. De rijtijd gaat al lopen bij de eerste keer dat je de startlijn passeert, dus meestal levert dat ook tijdstrafpunten op. gomir schreef:Maar het is een weigering volgens het reglementJe bent gestart als je de startlijn passeert, vervolgens heb je een weigering op hindernis 1, die rij je namelijk voorbij (of een volte etc.). Vervolgens moet je om 1 opnieuw aan te rijden vrijwel altijd opnieuw door de startlijn rijden. De rijtijd gaat al lopen bij de eerste keer dat je de startlijn passeert, dus meestal levert dat ook tijdstrafpunten op.
Jennyj01 schreef:Het parcours loopt altijd in een enigszins logische volgorde. Een volte, acht of grote lus. Maar....er zit ook altijd een rare wending in. Bijvoorbeeld van 3 naar 4 opeens scherpe bocht links of rechts. Die schrijf ik altijd even met een pen op m'n hand of handschoen. Een (het getal) met een pijl naar links of rechts.