ik vroeg me af wat jullie doen als je pony/paard bang is voor een spring of dressuur wedstrijd?
ik zou het interessant vinden om jullie mening te horen.!
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
FriesWytske schreef:En hoe ben jij dan op die plekken. Afwachtend aan het rijden of gewoon zoals je dat thuis doet. Want denk dat daar het probleem zit. Jij denkt vooraf al oh, daar gaat ze van schrikken. En prompt doet je paard dat. Zou zelf veel geconcentreerder gaan rijden en niet op alle dingen er omheen gaan letten. Zul je zien gaat je paard ook beter lopen. En ziet ze ook niet meer van alles.
Evelijn schreef:En als je nou eens in je eigen bak al doe 'rare' dingen gaat oefenen... Dan is het voor je paard makkelijker op wedstrijd .. Dus vlaggetjes, rare tonnen, paraplu's etc. Dan ga je beter voorbereid naar je wedstrijd.
Als paard schrikt op wedstrijd gewoon rustig blijven en verder rijden. Maar zou dus eerst thuis meer oefenen als je paard vaak nerveus wordt van vreemde voorwerpen. (En goed bedenken of jezelf toch niet anders bent op wedstrijd waardoor je paard jou niet meer vertrouwd,, door zenuwen maar ook enthousiasme kan je hartslag omhoog gaan en dat voelt je paard en die denkt dan dat er ergens een tijger verstopt is)