Oefenbixie

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

czarina

Oefenbixie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-15 09:28

Hoi,

Tot vreugde van onze dochter mag ze 25 juli meedoen met een oefenbixie.
Laat ik voorop stellen dat dit natuurlijk voor de lol is en we echt niet verwachten prijzen te rijden, maar he we gaan natuurlijk wel ons stinkende best doen.

Nu had ik een paar vraagjes aangezien het voor mij ook allemaal nieuw is en ze nog niet lid is van een rijvereniging (word pas 6 juli 4 jaar)

Uitrusting van kind moet dat wedstrijdkleding zijn of mag ze ook in haar roze rijbroek starten met bijpassend shirt, Of krijgt ze dan voor het geheel puntenaftrek?

Paspoort tonen word dat van te voren gedaan bij de jury of net voordat de proef start?

Na het afstijgen en enkele passen voorwaarts leiden, mag ze dan via een opstapje (mijn knie) er zo weer opklimmen? Anders kan ze voor geen mogelijkheid op haar shet komen.

En als laatste, ik ben zelf de gelukkige die mee mag rennen. maar mag er dan nog een voorlezer aan de bakrand staan of moeten we de proef uit het hoofd rijden?

Er zullen vast nog wel meer vragen komen, mochten jullie nog tips of opmerkingen hebben hoor ik ze graag.

gomir

Re: Oefenbixie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 16:58

Rijvereniging is voor de bixie niet nodig, alleen lidmaatschap van de KNHS (evt bij FNRS-paspoort) is ook voor een 'echte' bixierubriek voldoende. Je hebt wel een (amazone-gebonden) stempelkaart nodig voor de echte bixiewedstrijden, maar dat kan pas vanaf 6 jaar als ik me niet vergis.

Wat kleding betreft: alle veilige rijkleding is toegestaan. Jodphurs + chaps of laarzen en een veiligheidscap zijn verplicht.

Paspoort tonen kan meestal vlak voor de proef bij de jury.

Bij het opstappen mag hulp geboden worden dmv een opstapje/voetje etc.

Als de pony begeleid wordt is het toegestaan de proef te laten voorlezen door een andere hulp. Deze mag zich dan niet in de ring bevinden gedurende de proef (al doet natuurlijk niemand moeilijk als deze hulp het krukje brengt).

Heel veel plezier en success met oefenen!