Ik heb een vraagje. Een aantal jaar geleden reed ik nog (dressuur)wedstrijden met m' merrie. Wegens studie ben ik gestopt met wedstrijden rijden toen we ergens in de L1 zaten. Onder een andere ruiter is de merrie doorgereden naar het M2. Nu ik wat meer tijd heb, lijkt het me leuk om alles weer op te pakken.
Nu weet ik dat ik met deze merrie mag kiezen of ik B of L1 wil starten. Dit heeft de KNHS bevestigd. Nu vroeg ik mij af: is het mogelijk om op onze 'eerste' wedstrijd HC B te starten en - mocht dit weer lekker gaan - de volgende wedstrijd gewoon weer L1?

Ik dacht namelijk dat je alleen HC mocht starten binnen je eigen niveau. Klopt dat?
Dit omdat ze aardig sensibel is en ik zelf ook weer even terug in het hele feestje moet komen, zonder dat we elkaar gelijk weer voor het blok zetten. Ze is prima voor elkaar, maar erg wispelturig. Dit merk ik ook in het oefenspringen. Ik wil uiteindelijk graag springwedstrijden met haar starten, maar door haar nervositeit laat ik haar liever eerst wat vaker op vreemd terrein lopen. We moeten gewoon weer even back to business.

Thanks alvast!