Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

KoudbloedKim schreef:Je bedoelt hopelijk in de hoef.
Geduldig maar consequent blijven, desnoods iemand erbij halen met meer kracht in de armen waardoor ze haar been niet zo makkelijk los krijgt.
En belonen als ze het goed doet!
Amaris schreef:[naam] schreef:Je bedoelt hopelijk in de hoef.
Geduldig maar consequent blijven, desnoods iemand erbij halen met meer kracht in de armen waardoor ze haar been niet zo makkelijk los krijgt.
En belonen als ze het goed doet!
En dan nog specifieker in de hoefijzers

KoudbloedKim schreef:
Je hebt gelijk!
TS, hoe oud is het paard ej zus?
Wij hebben een 4-jarige die dit af en toe doet bij onze bijrijdster van 15.
Dan helpen mijn vriend of ik even, wij zijn wat sterker en dan is het zo weer klaar.
KoudbloedKim schreef:Lastig!
Ik heb het mijn koudbloed (die als jong paard nooit geleerd heeft voetje te geven en op haar 3de met 1000 kilo te zwaar was om het zo even op te tillen) geleerd door een zacht touw om de koot te doen en zodra ze hem optilde, belonen.
Maar het klinkt bij jouw paard met als uitproberen, zeker als het eerst wel gewoon goed ging.
Janine1990 schreef:Persoonlijk zou ik het niet aandurven zonder, zeker niet met een sensibel dier zoals jij het beschrijft.
Zonder ijzers hou ik ook nog niet van op gras rijden. Maar dat is persoonlijk hoor! Vorig jaar eentje gezien die voor op ijzers stond met kalkoenen en achter blootvoets maar die wel flink onderuit ging in de proef. Brrrrr...
Maar hoe doet het paard bij de hoefsmid? Lukt het hem wel? Die van mijn wil wel eens vervelend doen met een van de achterbenen (pogingen tot uitslaan zeg maar), maar die kan ik gewoon goed vasthouden en dan waait die rare poging wel weer over. Heb je voldoende ruimte in de trailer? Dan zou je het op de trailer kunnen doen, mits het paard dan wel rustig is.
Is er een mogelijkheid dat het paard vast heeft gelegen en daardoor een zenuw knel heeft gehad? Of een evenwichtsprobleem waardoor dit probleem is ontstaan? Is er de laatste tijd iets veranderd?
Janine1990 schreef:En kan de hoefsmid haar wel vasthouden? Of wint ze het daar ook van?
Hoe is de coördinatie in de benen tijdens het rijden? En in de zijgangen?
Brittjuh97 schreef:Kan je zonder kalkoenen in de achter benen een Dressuur wedstrijd op gras rijden? of is dit echt niet verstandig?