Vraag over AFBMC binnenkomen in arbeidsdraf

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Elise_K

Vraag over AFBMC binnenkomen in arbeidsdraf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-15 11:40

Hallo,

Jep, ook over dit onderdeel van de proef kun je een vraag hebben :') Ik hoop dan ook dat er juryleden zijn die mij hierop het antwoord willen geven.

Afgelopen weekend heb ik wedstrijd gehad, en met het binnenkomen: AFBMC binnenkomen in arbeidsdraf, schrok mijn paard van een vogel waardoor hij tussen B en F een galop sprong maakte. Gevolg: een 5. Erg zonde, maar ik wist niet of in nou opnieuw dit figuur mocht rijden, ik was immers nog niet volledig binnengekomen en zat nog ruim binnen de 45 seconden, maar ik was wel al langs A en F gekomen.

Wie kan mij vertellen of ik in zo'n geval een volte had mogen draaien en opnieuw had mogen binnenkomen? Ik meen dat ik het ook wel eens heb gezien bij het AX binnenkomen namelijk...

Ik hoop dat iemand mij hier duidelijkheid over kan geven zodat ik het in het vervolg beter kan doen :)

snissje

Re: Vraag over AFBMC binnenkomen in arbeidsdraf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 11:42

Zodra de jury het beginsein heeft gegeven en jij na het sein voorbij de "startletter" is de proef begonnen en mag je geen volte maken. Doe je dit wel dan zal je waarschijnlijk -2 krijgen.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 11:42

Lijkt me niet, zodra je langs A bent, ben je gestart. Als je het teken krijgt dat je mag starten, en je passeert toevallig net de A, mag je ook niet een volte rijden als dat beter uitkomt.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 11:44

Zodra de jury het sein heeft gegeven om te starten en je bent A voorbij, dan is je proef begonnen!

Als er iets fout gaat: Nooit een volte draaien en opnieuw, kost je extra -2 (programmafout) + je 5 blijft toch staan (1e x telt)!

Dus het kost je extra punten.... gewoon denken pech, jammer dan en doorrijden ;)

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-15 11:45

Dus toch! Het was mij onduidelijk of inderdaad de A nou de "startlijn" was, of de volledige AFBMC lijn.
Dan had ik het toch goed gereden, thanks! ;)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 12:11

het onderdeel is 'afbmc' binnenkomen en dat begint dus bij A, zoals een grote volte B-E-B bij B begint.

@utixo, daarom rijd ik altijd op de andere hand bij het verkennen, dus in het geval van TS rechtsom; dan kan daar nooit verwarring over ontstaan.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 21:35

Het is handig om vooraf te weten op welke hand je moet beginnen. Dan rijd je als je binnen komt in de ring op de andere hand en als je het startsein krijgt, dan verander je van hand en dan is het duidelijk dat je je proef begint. :) En nee, dan kan me het niet opnieuw doen.

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-15 22:06

Dat op de andere hand rijden deed ik al :j

Ik ben denk ik in de war gebracht door een M combinatie die dus AX moest binnenkomen, waarbij het bij A afwenden niet goed ging en ze dus een kleine volte draaide. Maar als je natuurlijk te vroeg afwend, ben je nooit langs A geweest en kun je het dus opnieuw doen!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 09:28

Op de andere hand rijden doe ik ook altijd om verwarring te voorkomen. Verder probeer ik ook altijd zo ver mogelijk van A weg te blijven. Volte rijden bij de C of halve volte B-E zodat je maar niet per abuis langs de A komt :D

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 13:12

Elise_K schreef:

Ik ben denk ik in de war gebracht door een M combinatie die dus AX moest binnenkomen, waarbij het bij A afwenden niet goed ging en ze dus een kleine volte draaide. Maar als je natuurlijk te vroeg afwend, ben je nooit langs A geweest en kun je het dus opnieuw doen!

Dit zou volgens mij ook heel goed een -2 kunnen worden. Hangt een beetje ervan af hoe het eruit ziet (en misschien het humeur van de jury). Maar als je al op de AC lijn zit, en je gaat weer terug naar de hoefslag om nog eens opnieuw te beginnen, kan dat heel goed gezien worden als een programmafout.

Liquorice_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 11:07

Elise_K schreef:

Dit mag in principe ook niet, maar dat hangt vaak van de jury af, wat ze er mee doen.