Ik heb enorm veel vragen over springwedstrijden

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marie_v

Ik heb enorm veel vragen over springwedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-15 17:42

ik zit dus met erg veel vragen over hoe het allemaal werkt...(soms een beetje domme vragen)
ik ben dus al regelmatig gaan kijken en ook al eens als hulp meegegaan met een vriendin maar ik heb zelf nog nooit wedstrijden gereden. ik ga dus binnenkort weer mee met mijn vriendin maar ik zit met erg veel vragen en ik wil niet zo iemand lijken die er niets van weet :')
ik heb al gezocht op bokt enzo maar ik kan niet echt antwoorden vinden dus pleas help mij een beetje :o?
enkele vragen: hoe werkt dat met die verschillende reeksen en omlopen? ik weet dat ze iedere reeks hoger gaan maar mag je dan altijd zomaar door naar de volgende? en van omlopen weet ik gewoon totaal niet wat het is :evaw:

mag je als hulp van een ruiter het paard aan de hand van de inrijpiste tot de piste met het parcours begeleiden (met de ruiter er op)? want mijn vriendin vroeg me om zoiets te doen omdat haar paard daar wat moeilijk in is. tot waar mag ik dan precies meelopen?

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 18:31

Oei, je hebt wel veel haast ;) Heb je het over LRV of VLP want dat verschilt nogal?

leanR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 18:33

Het paard mag je gewoon begeleiden van de inrijpiste naar het parcours. Dat is geen probleem.

Marie_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-15 18:35

Percy schreef:
Oei, je hebt wel veel haast ;) Heb je het over LRV of VLP want dat verschilt nogal?

haha sorry :o maar als je al de hele namiddag zit te zoeken op het internet word het een beetje frustrerend

Marie_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-15 18:36

leanR schreef:
Het paard mag je gewoon begeleiden van de inrijpiste naar het parcours. Dat is geen probleem.

ok dankjewel maar mag je tot IN de piste begeleiden?

Deeks93

Re: Ik heb enorm veel vragen over springwedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 18:40

Bij de ingang van de piste( lees; 5 meter in de piste) mag jij meelopen. Als de bel heeft geklonken mag ze geen hulp meer hebben.

Dan heb je verschillende klassen en categorieën die hebben allen hun eigen hoogte.
Verschillend per wedstrijd is het zo dat als je foutloos over je parcours komt, je of meteen een barrage mag rijden, een barrage is een verkort parcours die of zo snel mogelijk of zo netjes mogelijk afgelegd moet worden. Als de barrage gereden wordt als alle deelnemers van die klasse/categorie gereden hebben eordt verreden dan gaan de hindernissen eerst omhoog voordat er gestart wordt aan de barrage

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 18:40

Vraag je vriendin!!

Marie_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-15 18:45

super bedankt! is een tweede omloop dan een soort herkansing?
en bigone ik denk dat het haar een beetje begint te irriteren :')

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 22:07

Nee in die tweede omloop is het zo dat de Gene met de minste strafpunten en snelste tijd of mooiste rondje wint.
Die tweede omloop is dus eigenlijk om te strijden voor de eerste plek

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 10:47

Een tweede omloop is niet per definitie hetzelfde als een barrage. TS vraagt naar de situatie in Belgie Adrienne en die is op punten evident verschillend van onze situatie.

Begeleiden is tot aan de ingang van de ring en dat is geen 5 meter mee naar binnen. Al zal over een klein stukje meelopen geen jury moeilijk doen wsl :+

Ik weet verder onvoldoende van het promotiesysteem daar om je vragen te kunnen beantwoorden.

Marie_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-15 21:22

Adrienne93 schreef:
Nee in die tweede omloop is het zo dat de Gene met de minste strafpunten en snelste tijd of mooiste rondje wint.
Die tweede omloop is dus eigenlijk om te strijden voor de eerste plek

maar in de tweede omloop mag iedereen mee doen >;) of niet?...

Nico12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 21:43

Gaat dit een Belgenmop worden? Helaas voor jou zul je in Nederland niet op een officieel springparcour mogen starten. Eerst een winstpunt in de B dressuur halen, die zijn eeuwig geldig. Daarna dus B springen en dat gaat ook op stijl. Op de site van de KNHS kun je alles lezen, ook Belgen mogen dat.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 21:58

Maar ts wil helemaal niet gaan springen bij de KNHS, ze wil meer informatie over het systeem in Belgie, zodat ze haar vriendin beter kan helpen. Dan gaat het reglement van de KNHS lezen dus weinig hulp bieden :+