Geschorst KNHS

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Equestrain1

Geschorst KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-15 10:28

Hallo,

ik heb een vraagje of jullie hier ervaring mee hebben of meer van weten,

Gisteravond heb ik een betalingsherinnering voor mijn startpassen overgemaakt. Nu zag ik vandaag echter een nieuwe brief van de KNHS dat ik sinds 14-4 geschorst ben wegens het niet betalen.

Nu zou ik aanstaande zondag na lange tijd eindelijk weer op concours waar ik al een poos voor ingeschreven sta. Zou ik hier alsnog aan kunnen deelnemen of zien ze bij de jury in de springring van de schorsing of op het secretariaat?

Alvast bedankt!

Nicje87

Re: Geschorst KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 10:30

Ik denk dat ze het niet zien, maar dat je punten niet meetellen die naar de knhs gestuurd zullen worden.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 10:38

Ff belletje naar het knhs dat je het toevallig al overgemaakt hebt voor je de brief zag en dat je eventueel een printscreen kunt sturen.

Of je zondag alsnog mag starten en je punten toch tellen.
bij ja als antwoord even deze bevestiging via mail vragen.

Mensen die vragen kunnen geholpen worden.

Equestrain1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-15 11:11

Klopt maar het knhs is niet bereikbaar in het weekend.

Het maakt me niet zoveel uit dat de winspunten niet meetellen, als ik maar kan starten. Ik vraag me alleen af of de jury zoiets kan zien en bekijkt in het juryhok van een springring?

Bedankt voor jullie reactie

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 11:48

ED -> WD-V

Equestrain1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-15 11:50

??

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 11:52

De moderator heeft je topic verplaatst, het stond niet onder het juiste item.
Ik heb zelf helemaal geen verstand van KNHS zaken...

rink

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 11:53

Je kunt gewoon starten want dat kan een secretariaat niet zien, je punten tellen echter hoogstwaarschijnlijk niet mee.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 11:57

Als er voor die tijd betaald is heb je best kans dat de punten alsnog verwerkt worden.
Secretariaat en jury kunnen dit niet zien.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 11:58

Moeilijk. Je hebt immers te laat betaald en dat zal ook wel niet over een paar dagen gaan...

Equestrain1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-15 12:00

De wedstrijd zelf heb ik nog niet betaald. Dat doe ik morgen op het concours zelf..

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 12:04

Je zou het ook even met de vereniging kunnen overleggen.. Soms laten ze je ook wel hc starten zonder startpas, misschien is dat nog een optie. Of omzetten naar BB als dat de moeite is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 12:24

Equestrain1 schreef:
De wedstrijd zelf heb ik nog niet betaald. Dat doe ik morgen op het concours zelf..

Nee maar de KNHS heb je wel (veelste) laat betaald ;) Daar ging je vraag toch om?

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 12:30

Ik zou even het secretariaat bellen om te kijken of ze je nog wel terug kunnen vinden in het wedstrijdsysteem. Ik denk namelijk dat je startpas(sen) als je geschorst wordt op inactief komen te staan. En dan kan jouw protocol niet verwerkt worden in het systeem.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 12:55

Staat er ook in de brief hoe lang je geschorst bent en wanneer de schorsing opgeheven wordt?

Als je nog geschorst bent en je start tellen je winstpunten niet mee, eventueel prijzengeld moet terug, en er kan een boete opgelegd worden wegens onrechtmatig starten. Dat laatste ligt ook aan je historie, het kan zijn dat je er met een waarschuwing van af komt.

Equestrain1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-15 13:26

Dit is nog niet eerder voorgekomen, het komt door een verhuizing dat het verkeerd is gegaan.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 14:43

De KNHS een beetje kennende is het niet zo simpel als alleen 'je winstpunten tellen niet mee'. Je zal op zijn minst een waarschuwing en mogelijk een boete kunnen verwachten.

Equestrain1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-15 14:44

Dat maakt me niet zoveel uit.
Als ik maar niet oo concours sta en vervolgens niet mag starten?

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 14:47

Equestrain1 schreef:
Dat maakt me niet zoveel uit.
Als ik maar niet oo concours sta en vervolgens niet mag starten?

Dat is heel simpel imo, als je nog op de (definitieve) startlijst staat mag je gewoon starten, de vereniging gaat nl echt niet de dag van te voren nog controleren of iedereen wel startgerechtigd is. Net zoals ze ook niet controleren of je wel in de juiste klasse start bijvoorbeeld, dat is je eigen verantwoordelijkheid.

Overigens bestaat ook nog de optie dat je door het starten ondanks schorsing een startverbod krijgt opgelegd denk ik. En als je wel een boete krijgt zal dat ook geen goedkoop grapje zijn maar dat had je zelf al begrepen geloof ik.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 19:47

Staat er in de brief niet zoiets als "indien uw betaling en deze brief elkaar hebben gekruist mag u deze als niet verzonden beschouwen"

Of heb je na de uiterste betaaldatum van de aanmaning betaald?

KNHS kennende zullen ze bij starten tijdens een schorsing wel met een boete aankomen ja...

abcdefghkus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 09:27

Ik denk dat de jury dat soort dingen niet weet, die weten namelijk 9 van de 10 keer dingen die ze echt horen te weten ook niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 09:31

TS Hoe is het afgelopen ?

DesertOrchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 15:52

Ben ook benieuwd hoe het is afgelopen. Als ik startlijsten maak en ik kan een combinatie niet vinden, dan bel ik indien mogelijk ook het KNHS. Daar komt weleens een schorsing boven water ja... Vaak bel ik dan betreffende ruiter op en die regelt het dan verder zelf, als het geregeld is zijn ze weer zichtbaar. Er zit soms ook tijd tussen zodat je nog wel zichtbaar bent als de lijst gemaakt wordt terwijl de brief net in de bus rolt ofzo. Dan sta je er gewoon dus op. Ik heb nog nooit een jury meegemaakt die in het systeem wilde kijken of alles wel klopte... Die krijgt gewoon een startlijst en protocollen mee en beoordeelt wat er langs komt... Ook met startpas- en paspoortcontrole is dat niet zichtbaar, papieren worden nagekeken maar nergens in een systeem gecheckt. Alleen de chipreader "doet" echt iets!