Paard kreupel door aantikken, daarna ook geen tweede proef?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CK88

Paard kreupel door aantikken, daarna ook geen tweede proef?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-15 13:47

Vandaag tikte mn paard zich helaas aan toen ik net in de proef was begonnen, we waren binnen gekomen en bezig met de slangenvolte waarbij hij door een zwaar stukje omgewoeld gras moest en zich dus aantikte met de punten en daarna gelijk kreupel liep.(jong paard net 4 jaar voor het eerst op het gras met punten in, hij is soms nog onhandig met zijn benen) Direct gaan stappen en afgegroet, jury kwam al uit de auto en keek naar zijn been ie inderdaad iets bloedde. Hij zij dat ik er maar zuinig mee moest zijn en weer lekker op de trailer moest zetten.

Toen ik daarna nog even aandraafde om te kijken hoe erg het was, liep hij weer helemaal goed, dus het was echt puur even dat hij op het tikje gevoelig liep. Ik wou dus wel graag de tweede proef starten maar dit moest niet meer. Ik was uitgesloten van verdere deelname zei de jury.
Nu hoor ik van anderen dat ik WEL gewoon de tweede proef mocht starten.
Regelementen al doorgelezen en het niet kunnen vinden, weet iemand dit?

Anoniem

Re: Paard kreupel door aantikken, daarna ook geen tweede proef?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 13:58

Je hebt zelf afgegroet dus je had gewoon mogen starten. Als de jury jou had laten stoppen ivm kreupelheid, had hij je gediskwalificeerd (let op, niet uitgesloten) en had je inderdaad de 2e proef niet mogen starten.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 13:59

Raar.. het lijkt mij dat je de 2e proef gewoon mag starten als je de 1e proef vrijwillig beëindigd.
Of het verstandig is is natuurlijk maar de vraag (als het terrein echt zo hobbelig is zou ik het niet doen).

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-15 14:02

T viel opzich wel mee met het terrein het was gewoon in de hoek waar al veel paarden overheen waren gereden wat even zwaar was, vreemd ik had dus gewoon mogen starten?

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 14:07

ja, je mag dan gewoon de tweede proef starten.

En zoals ik het lees, heeft de jury je dat ook niet verboden. Maar het meer zei om jouw en je paard te beschermen tegen het zware terrein.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-15 14:15

Hmz, het is ook geen ramp er komen wedstrijden genoeg maar vroeg me af of het inderdaad echt niet meer mag als je paard 'kreupel' is geweest. Maar dat mag dus wel..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 14:17

CK88 schreef:
Hmz, het is ook geen ramp er komen wedstrijden genoeg maar vroeg me af of het inderdaad echt niet meer mag als je paard 'kreupel' is geweest. Maar dat mag dus wel..

Omdat jij zelf hebt afgegroet idd.. Normaal is het bij kreupelheid niet meer toegestaan om te starten :n