Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Sunneva schreef:Onzin, echt waar! Misschien als je paard nog niet ingereden is maar zelfs dan is M echt nog wel haalbaar. Met 15 zitten ze op de top van hun kunnen, en daarna kunnen ze echt nog wel een tijdje door hoor.
Maak je geen zorgen!
Sunneva schreef:Onzin, echt waar! Misschien als je paard nog niet ingereden is maar zelfs dan is M echt nog wel haalbaar. Met 15 zitten ze op de top van hun kunnen, en daarna kunnen ze echt nog wel een tijdje door hoor.
Maak je geen zorgen!
Emmaa_ schreef:Joh, ik heb een meisje een recreatiepaard van 18 naar de Z2 zien rijden. 12 is echt nog een mooie leeftijd om daarmee te beginnen hoor

FriesWytske schreef:Misschien wel jaloezie.

elenaMM77 schreef:ik zou niet de pretenties hebben om er nog mee naar de olympische spelen te gaan.
maar lekker nog doorgroeien is zeker mogelijk..
kijk maar gewoon in de sport hoe oud de dieren zijn..
met 12-14 jaar draaien ze gewoon nog internationaal mee hoor, en die paarden leren gerust ook nog iedere dag bij.
bigone schreef:Dat hangt heel erg van jouw rijtechnische vaardigheden af. Een goede ruiter die al ervaring op een Z niveau heeft zal een paard sneller op M of Z niveau krijgen dan wanneer je het alle twee nog moet leren. maar wees gerust, je paard kan op zijn 20ste, mits gezond, nog rustig m of z lopen.
FriesWytske schreef:Sunneva schreef:Onzin, echt waar! Misschien als je paard nog niet ingereden is maar zelfs dan is M echt nog wel haalbaar. Met 15 zitten ze op de top van hun kunnen, en daarna kunnen ze echt nog wel een tijdje door hoor.
Maak je geen zorgen!
En dat is ook bullshit. Met 15 zitten ze niet aan de top van hun kunnen.

OneAndOnlyx schreef:elenaMM77 schreef:als 11 een mooie leeftijd is om met het allerhoogste niveau te beginnen.. dan is er niets mis met 12
Nee vond ik ook, maar diegene die zei het vorige week dinsdag en dit hoorde ik vandaag pas.
elenaMM77 schreef:gewoon diegene een oude penny met een roze strikje erom heen aanbieden en een bakje groentensoep..
niets van aantrekken hoor, het is inderdaad waarschijnlijk gewoon afgunst omdat je een leuk paardje hebt gekregen/gekocht waar je jezelf en waarschijnlijk ook het paard nog lekker kunt ontwikkelen.
. Nee grapje.
Rizette schreef:Absoluut niet te oud , veel paarden moeten te jong veel te veel doen om maar snel op hoog niveau te komen en knappen dan om een of andere reden af. Een gezond paard loopt zo maar tot zijn 20e goed mee. Moet je er wel zuinig op zijn natuurlijk. Succes !
Heb genoeg jonge spruiten in de sport gezien (net onder het zadel en gelijk maar gaan uitbrengen) en hoewel ik denk dat er niet zo veel mis mee is om dat te doen denk ik ook dat zo veel druk op een jong paard de kans op blessures wel verhoogt.